Zobrazit minimální záznam

The social pedagogue and his/her position in the school counselling team
dc.contributor.advisorMlejnková, Kristýna
dc.creatorKřemenáková, Marie
dc.date.accessioned2025-02-24T10:05:20Z
dc.date.available2025-02-24T10:05:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197042
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pozicí sociálního pedagoga a jejím cílem je zjistit, jaká je pozice sociálního pedagoga v týmu školního poradenského pracoviště. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou celkem tři hlavní kapitoly. V první kapitole je popsána definice sociální pedagogiky, předmět, obsah a úkoly sociální pedagogiky a dále její transdisciplinárnost. Součástí první kapitoly je také popis metod sociální pedagogiky a stručný popis historie sociální pedagogiky na našem území. Druhá kapitola se zabývá profesí sociálního pedagoga z hlediska jeho profesních úkolů, jeho role, požadovaného vzdělání. Jsou zde popsány potřebné kompetence a dovednosti pro výkon této profese. Dále je zde popsána náplň práce a jsou zde uvedeny konkrétní činnosti, které sociální pedagog vykonává. Je zde také popsána aktuální situace ohledně právní úpravy a financování této pozice. V poslední kapitole teoretické části je popsáno školní poradenské pracoviště. Nalezneme zde i popis jeho členů a činností, které vykonávají. Je zde popsána pozice výchovného poradce, metodika prevence, speciálního pedagoga a školního psychologa. Praktická část diplomové práce je realizována kvantitativním výzkumem. Sběr dat byl proveden technikou dotazníku a výzkumným vzorkem jsou sociální pedagogové...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the social pedagogue and his/her position in the school counselling team. The aim is to find out what is the position of the social pedagogue in the school counselling team in a primary school. The thesis consists of a theoretical and a practical part. There are three main chapters in the theoretical part. The first chapter describes the definition of social pedagogy, the subject, content and tasks of social pedagogy and also its transdisciplinary nature. The first chapter also includes a description of the methods of social pedagogy and a brief description of the history of social pedagogy in Czech Republic. The second chapter deals with the profession of social pedagogue in terms of its professional tasks, its role, the required education. The necessary competences and skills for the profession are described. Furthermore, the job description is described and the specific activities that a social pedagogue performs are listed. It also describes the current situation regarding the legal regulation and funding of the position. The last chapter of the theoretical part describes the school counselling service. A description of its members and the activities they carry out can also be found here. The positions of educational counsellor, prevention methodologist, special...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální pedagogikacs_CZ
dc.subjectsociální pedagogcs_CZ
dc.subjectškolní poradenské pracovištěcs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectsocial pedagogyen_US
dc.subjectsocial pedagogueen_US
dc.subjectschool counselling centreen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.titleSociální pedagog a jeho pozice v týmu školního poradenského pracovištěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId265617
dc.title.translatedThe social pedagogue and his/her position in the school counselling teamen_US
dc.contributor.refereeBravená, Noemi
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.programSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Charity Worken_US
uk.degree-program.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial and Charity Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pozicí sociálního pedagoga a jejím cílem je zjistit, jaká je pozice sociálního pedagoga v týmu školního poradenského pracoviště. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou celkem tři hlavní kapitoly. V první kapitole je popsána definice sociální pedagogiky, předmět, obsah a úkoly sociální pedagogiky a dále její transdisciplinárnost. Součástí první kapitoly je také popis metod sociální pedagogiky a stručný popis historie sociální pedagogiky na našem území. Druhá kapitola se zabývá profesí sociálního pedagoga z hlediska jeho profesních úkolů, jeho role, požadovaného vzdělání. Jsou zde popsány potřebné kompetence a dovednosti pro výkon této profese. Dále je zde popsána náplň práce a jsou zde uvedeny konkrétní činnosti, které sociální pedagog vykonává. Je zde také popsána aktuální situace ohledně právní úpravy a financování této pozice. V poslední kapitole teoretické části je popsáno školní poradenské pracoviště. Nalezneme zde i popis jeho členů a činností, které vykonávají. Je zde popsána pozice výchovného poradce, metodika prevence, speciálního pedagoga a školního psychologa. Praktická část diplomové práce je realizována kvantitativním výzkumem. Sběr dat byl proveden technikou dotazníku a výzkumným vzorkem jsou sociální pedagogové...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the social pedagogue and his/her position in the school counselling team. The aim is to find out what is the position of the social pedagogue in the school counselling team in a primary school. The thesis consists of a theoretical and a practical part. There are three main chapters in the theoretical part. The first chapter describes the definition of social pedagogy, the subject, content and tasks of social pedagogy and also its transdisciplinary nature. The first chapter also includes a description of the methods of social pedagogy and a brief description of the history of social pedagogy in Czech Republic. The second chapter deals with the profession of social pedagogue in terms of its professional tasks, its role, the required education. The necessary competences and skills for the profession are described. Furthermore, the job description is described and the specific activities that a social pedagogue performs are listed. It also describes the current situation regarding the legal regulation and funding of the position. The last chapter of the theoretical part describes the school counselling service. A description of its members and the activities they carry out can also be found here. The positions of educational counsellor, prevention methodologist, special...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV