Zobrazit minimální záznam

Informal education of gifted pupils at the first level of primary school
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorFarová, Eliška
dc.date.accessioned2025-02-20T10:08:00Z
dc.date.available2025-02-20T10:08:00Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196970
dc.description.abstractPředkládaná bakalářská práce se zabývá neformálním vzděláváním nadaných žáků v českém prostředí, potažmo nadaných dětí ve věkovém rozmezí odpovídajícím dětem na prvním stupni základních škol, tj. ve věku 7-11 let. Bakalářská práce je rozdělena do dvou samostatných celků. V první, teoretické části, je stručně popsána historie zkoumání nadaní a jsou zde vymezeny pojmy, které se nadání neodmyslitelně týkají. Dále je zde i načrtnuta charakteristika nadaného dítěte a jeho identifikace a vymezen pojem neformálního vzdělávání. Druhá, praktická část se pak zaobírá již samotným neformálním vzděláváním v praxi, a to formou akčního výzkumu provedeném v Klubu nadaných dětí. Tato část je ústředním tématem práce a klade si otázky ohledně prospěšnosti a využití neformálního vzdělávání nadaných. V praktické části byly dané cíle sledovány pomocí metody akčního výzkumu, které se realizovaly skrze testy (pretest a následný postest) a částečně i formou zúčastněného pozorování. Součástí této části je i popis jednotlivých lekcí, které účastníci výzkumu absolvovaly včetně výsledků, které jednotlivé lekce přinesly. Výsledky výzkumu, který probíhal v první polovině roku 2024 a účastnilo se ho celkem šest dětí, nakonec ukázaly, že neformální vzdělávání nadaných může mít kladný vliv na jejich rozvoj a že jejich výsledky se...cs_CZ
dc.description.abstract(in English) The present bachelor thesis deals with informal education of gifted pupils in the Czech environment, i.e. gifted children in the age range corresponding to children in the first stage of primary schools, i.e. aged 7-11 years. The bachelor thesis is divided into two separate units. In the first, theoretical part, the history of the study of giftedness is briefly described and the concepts inherent to giftedness are defined. It also outlines the characteristics and identification of the gifted child and defines the concept of non-formal education. The second, practical part then deals with informal education in practice itself, in the form of action research carried out in the Gifted Children's Club. This part is the central theme of the thesis and asks questions about the usefulness and use of non-formal education for the gifted. In the practical part, the given objectives were pursued by means of action research methods, which were implemented through tests (pretest and posttest) and partly through participant observation. This part includes a description of the individual lessons that the research participants completed, including the results that each lesson produced. The results of the research, which took place in the first half of 2024 and involved a total of six children,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNadaní žácics_CZ
dc.subjectnadané dětics_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectneformální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectGifted pupilsen_US
dc.subjectgifted childrenen_US
dc.subjecttalenten_US
dc.subjectinformal educationen_US
dc.titleNeformální vzdělávání nadaných žáků na prvním stupni základní školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId270548
dc.title.translatedInformal education of gifted pupils at the first level of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPředkládaná bakalářská práce se zabývá neformálním vzděláváním nadaných žáků v českém prostředí, potažmo nadaných dětí ve věkovém rozmezí odpovídajícím dětem na prvním stupni základních škol, tj. ve věku 7-11 let. Bakalářská práce je rozdělena do dvou samostatných celků. V první, teoretické části, je stručně popsána historie zkoumání nadaní a jsou zde vymezeny pojmy, které se nadání neodmyslitelně týkají. Dále je zde i načrtnuta charakteristika nadaného dítěte a jeho identifikace a vymezen pojem neformálního vzdělávání. Druhá, praktická část se pak zaobírá již samotným neformálním vzděláváním v praxi, a to formou akčního výzkumu provedeném v Klubu nadaných dětí. Tato část je ústředním tématem práce a klade si otázky ohledně prospěšnosti a využití neformálního vzdělávání nadaných. V praktické části byly dané cíle sledovány pomocí metody akčního výzkumu, které se realizovaly skrze testy (pretest a následný postest) a částečně i formou zúčastněného pozorování. Součástí této části je i popis jednotlivých lekcí, které účastníci výzkumu absolvovaly včetně výsledků, které jednotlivé lekce přinesly. Výsledky výzkumu, který probíhal v první polovině roku 2024 a účastnilo se ho celkem šest dětí, nakonec ukázaly, že neformální vzdělávání nadaných může mít kladný vliv na jejich rozvoj a že jejich výsledky se...cs_CZ
uk.abstract.en(in English) The present bachelor thesis deals with informal education of gifted pupils in the Czech environment, i.e. gifted children in the age range corresponding to children in the first stage of primary schools, i.e. aged 7-11 years. The bachelor thesis is divided into two separate units. In the first, theoretical part, the history of the study of giftedness is briefly described and the concepts inherent to giftedness are defined. It also outlines the characteristics and identification of the gifted child and defines the concept of non-formal education. The second, practical part then deals with informal education in practice itself, in the form of action research carried out in the Gifted Children's Club. This part is the central theme of the thesis and asks questions about the usefulness and use of non-formal education for the gifted. In the practical part, the given objectives were pursued by means of action research methods, which were implemented through tests (pretest and posttest) and partly through participant observation. This part includes a description of the individual lessons that the research participants completed, including the results that each lesson produced. The results of the research, which took place in the first half of 2024 and involved a total of six children,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV