dc.contributor.advisor | Kadrnožková, Monika | |
dc.creator | Farová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2025-02-20T10:08:00Z | |
dc.date.available | 2025-02-20T10:08:00Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196970 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce se zabývá neformálním vzděláváním nadaných žáků v českém prostředí, potažmo nadaných dětí ve věkovém rozmezí odpovídajícím dětem na prvním stupni základních škol, tj. ve věku 7-11 let. Bakalářská práce je rozdělena do dvou samostatných celků. V první, teoretické části, je stručně popsána historie zkoumání nadaní a jsou zde vymezeny pojmy, které se nadání neodmyslitelně týkají. Dále je zde i načrtnuta charakteristika nadaného dítěte a jeho identifikace a vymezen pojem neformálního vzdělávání. Druhá, praktická část se pak zaobírá již samotným neformálním vzděláváním v praxi, a to formou akčního výzkumu provedeném v Klubu nadaných dětí. Tato část je ústředním tématem práce a klade si otázky ohledně prospěšnosti a využití neformálního vzdělávání nadaných. V praktické části byly dané cíle sledovány pomocí metody akčního výzkumu, které se realizovaly skrze testy (pretest a následný postest) a částečně i formou zúčastněného pozorování. Součástí této části je i popis jednotlivých lekcí, které účastníci výzkumu absolvovaly včetně výsledků, které jednotlivé lekce přinesly. Výsledky výzkumu, který probíhal v první polovině roku 2024 a účastnilo se ho celkem šest dětí, nakonec ukázaly, že neformální vzdělávání nadaných může mít kladný vliv na jejich rozvoj a že jejich výsledky se... | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English) The present bachelor thesis deals with informal education of gifted pupils in the Czech environment, i.e. gifted children in the age range corresponding to children in the first stage of primary schools, i.e. aged 7-11 years. The bachelor thesis is divided into two separate units. In the first, theoretical part, the history of the study of giftedness is briefly described and the concepts inherent to giftedness are defined. It also outlines the characteristics and identification of the gifted child and defines the concept of non-formal education. The second, practical part then deals with informal education in practice itself, in the form of action research carried out in the Gifted Children's Club. This part is the central theme of the thesis and asks questions about the usefulness and use of non-formal education for the gifted. In the practical part, the given objectives were pursued by means of action research methods, which were implemented through tests (pretest and posttest) and partly through participant observation. This part includes a description of the individual lessons that the research participants completed, including the results that each lesson produced. The results of the research, which took place in the first half of 2024 and involved a total of six children,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Nadaní žáci | cs_CZ |
dc.subject | nadané děti | cs_CZ |
dc.subject | nadání | cs_CZ |
dc.subject | neformální vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Gifted pupils | en_US |
dc.subject | gifted children | en_US |
dc.subject | talent | en_US |
dc.subject | informal education | en_US |
dc.title | Neformální vzdělávání nadaných žáků na prvním stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 270548 | |
dc.title.translated | Informal education of gifted pupils at the first level of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Marádová, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná bakalářská práce se zabývá neformálním vzděláváním nadaných žáků v českém prostředí, potažmo nadaných dětí ve věkovém rozmezí odpovídajícím dětem na prvním stupni základních škol, tj. ve věku 7-11 let. Bakalářská práce je rozdělena do dvou samostatných celků. V první, teoretické části, je stručně popsána historie zkoumání nadaní a jsou zde vymezeny pojmy, které se nadání neodmyslitelně týkají. Dále je zde i načrtnuta charakteristika nadaného dítěte a jeho identifikace a vymezen pojem neformálního vzdělávání. Druhá, praktická část se pak zaobírá již samotným neformálním vzděláváním v praxi, a to formou akčního výzkumu provedeném v Klubu nadaných dětí. Tato část je ústředním tématem práce a klade si otázky ohledně prospěšnosti a využití neformálního vzdělávání nadaných. V praktické části byly dané cíle sledovány pomocí metody akčního výzkumu, které se realizovaly skrze testy (pretest a následný postest) a částečně i formou zúčastněného pozorování. Součástí této části je i popis jednotlivých lekcí, které účastníci výzkumu absolvovaly včetně výsledků, které jednotlivé lekce přinesly. Výsledky výzkumu, který probíhal v první polovině roku 2024 a účastnilo se ho celkem šest dětí, nakonec ukázaly, že neformální vzdělávání nadaných může mít kladný vliv na jejich rozvoj a že jejich výsledky se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English) The present bachelor thesis deals with informal education of gifted pupils in the Czech environment, i.e. gifted children in the age range corresponding to children in the first stage of primary schools, i.e. aged 7-11 years. The bachelor thesis is divided into two separate units. In the first, theoretical part, the history of the study of giftedness is briefly described and the concepts inherent to giftedness are defined. It also outlines the characteristics and identification of the gifted child and defines the concept of non-formal education. The second, practical part then deals with informal education in practice itself, in the form of action research carried out in the Gifted Children's Club. This part is the central theme of the thesis and asks questions about the usefulness and use of non-formal education for the gifted. In the practical part, the given objectives were pursued by means of action research methods, which were implemented through tests (pretest and posttest) and partly through participant observation. This part includes a description of the individual lessons that the research participants completed, including the results that each lesson produced. The results of the research, which took place in the first half of 2024 and involved a total of six children,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |