Zobrazit minimální záznam

Developing Entrepreneurship in Interpreter Training
dc.contributor.advisorČeňková, Ivana
dc.creatorPěkná, Anna
dc.date.accessioned2025-02-20T10:07:20Z
dc.date.available2025-02-20T10:07:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196967
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem rozvíjení podnikatelských kompetencí ve výuce tlumočníků, kterému dosud nebyla v českém odborném diskursu věnována větší pozornost. V teoretické části si pokládá otázku, zda studenti tlumočení potřebují podnikatelské kompetence. Na základě analýzy kompetenčních modelů tlumočníka, současného trhu s tlumočnickými službami a dat o uplatnění absolventů tlumočení na pracovním trhu vyvozuje, že většina tlumočníků na českém trhu působí jako nezávislí profesionálové (na volné noze), a podnikatelské kompetence tak představují nezbytnou součást jejich profesní výbavy. Práce dále analyzuje současný stav rozvíjení podnikatelských kompetencí ve výuce tlumočníků se zaměřením na dva české vysokoškolské programy tlumočnictví - na Univerzitě Karlově a Univerzitě Palackého v Olomouci - a mapuje dosavadní výzkum v oblasti rozvíjení podnikatelských kompetencí ve výuce tlumočníků včetně některých konkrétních návrhů a strategií. Součástí empirické části této práce je vlastní výzkum, který probíhal formou dotazníkového šetření mezi českými tlumočníky a studenty tlumočení a jehož hlavním cílem bylo zmapovat, jak tlumočníci vnímají podnikatelské kompetence z hlediska jejich důležitosti pro výkon tlumočnické profese a způsob, jakým si tyto kompetence osvojují. Výzkum ukázal, že téměř...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the development of entrepreneurship in interpreter training, a topic that remains largely unexplored in Czech academic research. In its theoretical section, the thesis explores whether interpreting students need entrepreneurial skills, drawing on analyses of models of interpreter competence, current market conditions, and graduate employment data. The analysis shows that the majority of interpreters in the Czech market work as freelancers, making entrepreneurship an essential part of an interpreter's skill set. The thesis also examines current approaches to entrepreneurial skills development in interpreter training, focusing on two Czech university interpreting programs at Charles University and Palacký University Olomouc. It reviews existing research in this field, including proposed methodologies and strategies for integrating entrepreneurial training into interpreter education. The empirical section consists of a survey conducted among Czech professional interpreters and interpreting students, examining their attitudes toward entrepreneurial skills, particularly regarding their perceived importance and acquisition methods. The survey revealed that nearly three-quarters of interpreters consider entrepreneurship to be equally important as other interpreter competencies....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttlumočení|podnikatelské kompetence|kompetenční model tlumočníka|vzdělávání tlumočníků|trh s tlumočnickými službami|tlumočníci na volné nozecs_CZ
dc.subjectinterpreting|entrepreneurship|model of interpreter competence|interpreter training|interpreting market|freelance interpretersen_US
dc.titleRozvíjení podnikatelských kompetencí při přípravě budoucích tlumočníkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-28
dc.description.departmentInstitute of Translation Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav translatologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId267860
dc.title.translatedDeveloping Entrepreneurship in Interpreter Trainingen_US
dc.contributor.refereeMolchan, Maria
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInterpreting Studies: Czech - English - Interpreting Studies:Czech - Russianen_US
thesis.degree.disciplineTlumočnictví: čeština - angličtina - Tlumočnictví: čeština - ruštinacs_CZ
thesis.degree.programInterpreting Studiesen_US
thesis.degree.programTlumočnictvícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav translatologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Translation Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTlumočnictví: čeština - angličtina - Tlumočnictví: čeština - ruštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enInterpreting Studies: Czech - English - Interpreting Studies:Czech - Russianen_US
uk.degree-program.csTlumočnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInterpreting Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tématem rozvíjení podnikatelských kompetencí ve výuce tlumočníků, kterému dosud nebyla v českém odborném diskursu věnována větší pozornost. V teoretické části si pokládá otázku, zda studenti tlumočení potřebují podnikatelské kompetence. Na základě analýzy kompetenčních modelů tlumočníka, současného trhu s tlumočnickými službami a dat o uplatnění absolventů tlumočení na pracovním trhu vyvozuje, že většina tlumočníků na českém trhu působí jako nezávislí profesionálové (na volné noze), a podnikatelské kompetence tak představují nezbytnou součást jejich profesní výbavy. Práce dále analyzuje současný stav rozvíjení podnikatelských kompetencí ve výuce tlumočníků se zaměřením na dva české vysokoškolské programy tlumočnictví - na Univerzitě Karlově a Univerzitě Palackého v Olomouci - a mapuje dosavadní výzkum v oblasti rozvíjení podnikatelských kompetencí ve výuce tlumočníků včetně některých konkrétních návrhů a strategií. Součástí empirické části této práce je vlastní výzkum, který probíhal formou dotazníkového šetření mezi českými tlumočníky a studenty tlumočení a jehož hlavním cílem bylo zmapovat, jak tlumočníci vnímají podnikatelské kompetence z hlediska jejich důležitosti pro výkon tlumočnické profese a způsob, jakým si tyto kompetence osvojují. Výzkum ukázal, že téměř...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the development of entrepreneurship in interpreter training, a topic that remains largely unexplored in Czech academic research. In its theoretical section, the thesis explores whether interpreting students need entrepreneurial skills, drawing on analyses of models of interpreter competence, current market conditions, and graduate employment data. The analysis shows that the majority of interpreters in the Czech market work as freelancers, making entrepreneurship an essential part of an interpreter's skill set. The thesis also examines current approaches to entrepreneurial skills development in interpreter training, focusing on two Czech university interpreting programs at Charles University and Palacký University Olomouc. It reviews existing research in this field, including proposed methodologies and strategies for integrating entrepreneurial training into interpreter education. The empirical section consists of a survey conducted among Czech professional interpreters and interpreting students, examining their attitudes toward entrepreneurial skills, particularly regarding their perceived importance and acquisition methods. The survey revealed that nearly three-quarters of interpreters consider entrepreneurship to be equally important as other interpreter competencies....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav translatologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV