Zobrazit minimální záznam

Extracurricular activities of children with hearing impairment
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorMlynářová, Barbora
dc.date.accessioned2025-02-20T10:03:41Z
dc.date.available2025-02-20T10:03:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196949
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá výzkumným problémem "Jaká jsou specifika zapojení neslyšícího dítěte do kolektivu dětí slyšících při mimoškolní aktivitě?". K řešení tohoto problému byl využit polostrukturovaný rozhovor s neslyšícím dítětem využívajícím oboustranně kochleární implantáty a jeho rodiči a sociometrický dotazník pro členky oddílu skautek, kam dítě dochází. Z rozhovoru byla poté vytvořena případová studie dítěte, ze sociometrického dotazníku dva sociogramy - jeden z roku 2023 a jeden z roku 2024. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že dítě je v kolektivu vnímáno stejně jako jeho intaktní vrstevníci, rodiče příliš na sluchové postižení při výběru mimoškolních aktivit nehledí, ovšem dítě subjektivně jmenuje některé překážky v zapojení do mimoškolní aktivity i drobné překážky v zapojení do kolektivu. Hlavním zjištěním práce je, že toto konkrétní dítě mnoho specifik v zapojení do kolektivu nemá a jde spíše o drobné odchylky, což ale zdaleka nebývá pravidlem. Toto dítě je tedy výborným příkladem uživatele kochleárního implantátu i následné integrace do slyšící majority. Text teoretické části práce se poté zabývá konkrétní klasifikací sluchového postižení, možností kompenzace sluchového postižení, dětmi se sluchovým postižením, mimoškolními aktivitami dětí a metodami a přístupy v práci s dětmi...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the research problem "What are the specifics of a deaf child's involvement in a group of hearing children in an extracurricular activity?". A semi-structured interview with a deaf child using bilateral cochlear implants and her parents and a sociometric questionnaire for members of the Girl Scout troop the child attends were used to address this problem. A case study of the child was then created from the interview, and two sociograms were created from the sociometric questionnaire - one from 2023 and one from 2024. The research conducted found that the child is perceived in the same way as her intact peers in the group, the parents do not consider hearing impairment too much when choosing extracurricular activities, however, the child subjectively names some barriers to participation in extracurricular activities as well as minor barriers to participation in the group. The main finding of the thesis is that this particular child does not have many specifics in her involvement in the group and it is more about minor deviations, but this is far from being the rule. This child is therefore an excellent example of a cochlear implant user and subsequent integration into the hearing majority. The text of the theoretical part of the thesis then deals with the specific...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSluchové postiženícs_CZ
dc.subjectmimoškolní aktivitycs_CZ
dc.subjectvady sluchucs_CZ
dc.subjectkroužkycs_CZ
dc.subjectHearing impairmenten_US
dc.subjectextracurricular activitiesen_US
dc.subjecthearing defectsen_US
dc.subjectclubsen_US
dc.titleMimoškolní aktivity dětí se sluchovým postiženímcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId258890
dc.title.translatedExtracurricular activities of children with hearing impairmenten_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá výzkumným problémem "Jaká jsou specifika zapojení neslyšícího dítěte do kolektivu dětí slyšících při mimoškolní aktivitě?". K řešení tohoto problému byl využit polostrukturovaný rozhovor s neslyšícím dítětem využívajícím oboustranně kochleární implantáty a jeho rodiči a sociometrický dotazník pro členky oddílu skautek, kam dítě dochází. Z rozhovoru byla poté vytvořena případová studie dítěte, ze sociometrického dotazníku dva sociogramy - jeden z roku 2023 a jeden z roku 2024. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že dítě je v kolektivu vnímáno stejně jako jeho intaktní vrstevníci, rodiče příliš na sluchové postižení při výběru mimoškolních aktivit nehledí, ovšem dítě subjektivně jmenuje některé překážky v zapojení do mimoškolní aktivity i drobné překážky v zapojení do kolektivu. Hlavním zjištěním práce je, že toto konkrétní dítě mnoho specifik v zapojení do kolektivu nemá a jde spíše o drobné odchylky, což ale zdaleka nebývá pravidlem. Toto dítě je tedy výborným příkladem uživatele kochleárního implantátu i následné integrace do slyšící majority. Text teoretické části práce se poté zabývá konkrétní klasifikací sluchového postižení, možností kompenzace sluchového postižení, dětmi se sluchovým postižením, mimoškolními aktivitami dětí a metodami a přístupy v práci s dětmi...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the research problem "What are the specifics of a deaf child's involvement in a group of hearing children in an extracurricular activity?". A semi-structured interview with a deaf child using bilateral cochlear implants and her parents and a sociometric questionnaire for members of the Girl Scout troop the child attends were used to address this problem. A case study of the child was then created from the interview, and two sociograms were created from the sociometric questionnaire - one from 2023 and one from 2024. The research conducted found that the child is perceived in the same way as her intact peers in the group, the parents do not consider hearing impairment too much when choosing extracurricular activities, however, the child subjectively names some barriers to participation in extracurricular activities as well as minor barriers to participation in the group. The main finding of the thesis is that this particular child does not have many specifics in her involvement in the group and it is more about minor deviations, but this is far from being the rule. This child is therefore an excellent example of a cochlear implant user and subsequent integration into the hearing majority. The text of the theoretical part of the thesis then deals with the specific...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV