dc.contributor.advisor | Hádková, Kateřina | |
dc.creator | Mlynářová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2025-02-20T10:03:41Z | |
dc.date.available | 2025-02-20T10:03:41Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196949 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá výzkumným problémem "Jaká jsou specifika zapojení neslyšícího dítěte do kolektivu dětí slyšících při mimoškolní aktivitě?". K řešení tohoto problému byl využit polostrukturovaný rozhovor s neslyšícím dítětem využívajícím oboustranně kochleární implantáty a jeho rodiči a sociometrický dotazník pro členky oddílu skautek, kam dítě dochází. Z rozhovoru byla poté vytvořena případová studie dítěte, ze sociometrického dotazníku dva sociogramy - jeden z roku 2023 a jeden z roku 2024. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že dítě je v kolektivu vnímáno stejně jako jeho intaktní vrstevníci, rodiče příliš na sluchové postižení při výběru mimoškolních aktivit nehledí, ovšem dítě subjektivně jmenuje některé překážky v zapojení do mimoškolní aktivity i drobné překážky v zapojení do kolektivu. Hlavním zjištěním práce je, že toto konkrétní dítě mnoho specifik v zapojení do kolektivu nemá a jde spíše o drobné odchylky, což ale zdaleka nebývá pravidlem. Toto dítě je tedy výborným příkladem uživatele kochleárního implantátu i následné integrace do slyšící majority. Text teoretické části práce se poté zabývá konkrétní klasifikací sluchového postižení, možností kompenzace sluchového postižení, dětmi se sluchovým postižením, mimoškolními aktivitami dětí a metodami a přístupy v práci s dětmi... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis deals with the research problem "What are the specifics of a deaf child's involvement in a group of hearing children in an extracurricular activity?". A semi-structured interview with a deaf child using bilateral cochlear implants and her parents and a sociometric questionnaire for members of the Girl Scout troop the child attends were used to address this problem. A case study of the child was then created from the interview, and two sociograms were created from the sociometric questionnaire - one from 2023 and one from 2024. The research conducted found that the child is perceived in the same way as her intact peers in the group, the parents do not consider hearing impairment too much when choosing extracurricular activities, however, the child subjectively names some barriers to participation in extracurricular activities as well as minor barriers to participation in the group. The main finding of the thesis is that this particular child does not have many specifics in her involvement in the group and it is more about minor deviations, but this is far from being the rule. This child is therefore an excellent example of a cochlear implant user and subsequent integration into the hearing majority. The text of the theoretical part of the thesis then deals with the specific... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Sluchové postižení | cs_CZ |
dc.subject | mimoškolní aktivity | cs_CZ |
dc.subject | vady sluchu | cs_CZ |
dc.subject | kroužky | cs_CZ |
dc.subject | Hearing impairment | en_US |
dc.subject | extracurricular activities | en_US |
dc.subject | hearing defects | en_US |
dc.subject | clubs | en_US |
dc.title | Mimoškolní aktivity dětí se sluchovým postižením | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-17 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 258890 | |
dc.title.translated | Extracurricular activities of children with hearing impairment | en_US |
dc.contributor.referee | Kotvová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá výzkumným problémem "Jaká jsou specifika zapojení neslyšícího dítěte do kolektivu dětí slyšících při mimoškolní aktivitě?". K řešení tohoto problému byl využit polostrukturovaný rozhovor s neslyšícím dítětem využívajícím oboustranně kochleární implantáty a jeho rodiči a sociometrický dotazník pro členky oddílu skautek, kam dítě dochází. Z rozhovoru byla poté vytvořena případová studie dítěte, ze sociometrického dotazníku dva sociogramy - jeden z roku 2023 a jeden z roku 2024. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že dítě je v kolektivu vnímáno stejně jako jeho intaktní vrstevníci, rodiče příliš na sluchové postižení při výběru mimoškolních aktivit nehledí, ovšem dítě subjektivně jmenuje některé překážky v zapojení do mimoškolní aktivity i drobné překážky v zapojení do kolektivu. Hlavním zjištěním práce je, že toto konkrétní dítě mnoho specifik v zapojení do kolektivu nemá a jde spíše o drobné odchylky, což ale zdaleka nebývá pravidlem. Toto dítě je tedy výborným příkladem uživatele kochleárního implantátu i následné integrace do slyšící majority. Text teoretické části práce se poté zabývá konkrétní klasifikací sluchového postižení, možností kompenzace sluchového postižení, dětmi se sluchovým postižením, mimoškolními aktivitami dětí a metodami a přístupy v práci s dětmi... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis deals with the research problem "What are the specifics of a deaf child's involvement in a group of hearing children in an extracurricular activity?". A semi-structured interview with a deaf child using bilateral cochlear implants and her parents and a sociometric questionnaire for members of the Girl Scout troop the child attends were used to address this problem. A case study of the child was then created from the interview, and two sociograms were created from the sociometric questionnaire - one from 2023 and one from 2024. The research conducted found that the child is perceived in the same way as her intact peers in the group, the parents do not consider hearing impairment too much when choosing extracurricular activities, however, the child subjectively names some barriers to participation in extracurricular activities as well as minor barriers to participation in the group. The main finding of the thesis is that this particular child does not have many specifics in her involvement in the group and it is more about minor deviations, but this is far from being the rule. This child is therefore an excellent example of a cochlear implant user and subsequent integration into the hearing majority. The text of the theoretical part of the thesis then deals with the specific... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |