Zobrazit minimální záznam

The use of video on demand platforms by Czech teenage audiences
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorHoppová, Natálie
dc.date.accessioned2025-02-19T10:44:22Z
dc.date.available2025-02-19T10:44:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196865
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá zkoumáním způsobů, jakými české dospívající publikum využívá platformy videa na vyžádání (VOD). Teoretická část představuje klíčové pojmy související s videem na vyžádání, popisuje jednotlivé obchodní modely a analyzuje mediální chování spojené s těmito platformami. Pozornost je věnována tématům, jako je sdílení účtů, motivace ke sledování, binge-watching, mediální multitasking, soustředěné a nesoustředěné sledování, nebo situace, místa a zařízení využívaná pro sledování obsahu. K řešení výzkumné části bylo využito dotazníkové šetření ve věkové skupině 15-20 let. Provedený výzkum pomohl poodhalit, jak si publikum platformy vybírá, jaké konkrétně užívá, kdy a jak často je využívá a s kým sdílí účty. Dále přinesl informace o zařízeních používaných ke sledování, místech, kde ke sledování dochází v domácnosti i mimo ni a o motivacích k opakovanému sledování. Výzkum také odhalil stinné stránky spojené s užívání VOD, dále informace o fenoménu binge-watching a nesoustředěném sledování a zmapoval výhody a nevýhody individuálního i kolektivního sledování. Získaná data jsou zasazena do teoretického rámce a reflektují širší trendy v chování dospívající generace. Práce tak přispívá k porozumění vlivu dynamického rozvoje digitálních technologií na návyky a mediální praktiky mladé...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis explores the ways in which Czech teenage audiences use video on demand (VOD) platforms. The theoretical part introduces key concepts related to VOD, describes different business models and analyses the media behaviour associated with these platforms. Attention is paid to topics such as account sharing, viewing motivations, binge- watching, media multitasking, focused and unfocused viewing, or the situations, locations and devices used to watch content. A questionnaire survey was used to address the research part in the age group 15-20 years. The research conducted helped to reveal how the audience chooses the platforms, which ones they specifically use, when and how often they use them, and with whom they share accounts. It also provided information on the devices used for viewing, the locations where viewing occurs both inside and outside the home, and motivations for repeat viewing. The research also revealed the downsides associated with VOD use, as well as information on the phenomenon of binge-watching and unfocused viewing, and mapped the advantages and disadvantages of individual and collective viewing. The data collected are set within a theoretical framework and reflect broader trends in adolescent behaviour. The work thus contributes to understanding the impact of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleZpůsob užívání video on demand platforem českým dospívajícím publikemcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-29
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId269476
dc.title.translatedThe use of video on demand platforms by Czech teenage audiencesen_US
dc.contributor.refereeMiessler, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá zkoumáním způsobů, jakými české dospívající publikum využívá platformy videa na vyžádání (VOD). Teoretická část představuje klíčové pojmy související s videem na vyžádání, popisuje jednotlivé obchodní modely a analyzuje mediální chování spojené s těmito platformami. Pozornost je věnována tématům, jako je sdílení účtů, motivace ke sledování, binge-watching, mediální multitasking, soustředěné a nesoustředěné sledování, nebo situace, místa a zařízení využívaná pro sledování obsahu. K řešení výzkumné části bylo využito dotazníkové šetření ve věkové skupině 15-20 let. Provedený výzkum pomohl poodhalit, jak si publikum platformy vybírá, jaké konkrétně užívá, kdy a jak často je využívá a s kým sdílí účty. Dále přinesl informace o zařízeních používaných ke sledování, místech, kde ke sledování dochází v domácnosti i mimo ni a o motivacích k opakovanému sledování. Výzkum také odhalil stinné stránky spojené s užívání VOD, dále informace o fenoménu binge-watching a nesoustředěném sledování a zmapoval výhody a nevýhody individuálního i kolektivního sledování. Získaná data jsou zasazena do teoretického rámce a reflektují širší trendy v chování dospívající generace. Práce tak přispívá k porozumění vlivu dynamického rozvoje digitálních technologií na návyky a mediální praktiky mladé...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis explores the ways in which Czech teenage audiences use video on demand (VOD) platforms. The theoretical part introduces key concepts related to VOD, describes different business models and analyses the media behaviour associated with these platforms. Attention is paid to topics such as account sharing, viewing motivations, binge- watching, media multitasking, focused and unfocused viewing, or the situations, locations and devices used to watch content. A questionnaire survey was used to address the research part in the age group 15-20 years. The research conducted helped to reveal how the audience chooses the platforms, which ones they specifically use, when and how often they use them, and with whom they share accounts. It also provided information on the devices used for viewing, the locations where viewing occurs both inside and outside the home, and motivations for repeat viewing. The research also revealed the downsides associated with VOD use, as well as information on the phenomenon of binge-watching and unfocused viewing, and mapped the advantages and disadvantages of individual and collective viewing. The data collected are set within a theoretical framework and reflect broader trends in adolescent behaviour. The work thus contributes to understanding the impact of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV