dc.contributor.advisor | Hádková, Kateřina | |
dc.creator | Odvárková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2025-02-17T10:07:24Z | |
dc.date.available | 2025-02-17T10:07:24Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196776 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na čtenářskou gramotnost žáků se souběžným postižením více vadami. Za hlavní cíl této závěrečné práce bylo stanoveno zanalyzování úrovně čtenářské gramotnosti u žáků se souběžným postižením a jejich porozumění při čtení textu. Dále byly stanoveny dva dílčí cíle, a to vliv žákova postižení na porozumění textu a zhodnocení výběru postupů pro ověřování porozumění textu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola se zabývá čtením, čtenářskou gramotností a čtenářskými strategiemi. Druhá kapitola je věnována kurikulárním dokumentům a mezinárodním výzkumům PISA a PIRLS. Další část této práce se zaměřuje na osobnost žáka se souběžným postižením, popisuje jeho možnou podporu ve škole a v neposlední řadě také systém vzdělávání žáků se souběžným postižením v České republice. Poslední dvě kapitoly diplomové práce jsou věnovány empirickému výzkumu. Metodologie a design výzkumu byly koncipovány formou kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou analýzy testového souboru. Do výzkumného šetření bylo zapojeno šest žáků druhého stupně základní školy zřízené podle § 16 školského zákona, kteří v rámci výzkumu dostali testový materiál s ukázkami a úkoly založenými na metodách RWCT. Závěrečná část diplomové práce obsahuje shrnutí empirického šetření, v rámci něhož bylo... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on reading literacy of students with concurrent disabilities. The main objective of this thesis was set from analyzing the reading literacy level of students with concurrent disabilities and their reading comprehension. In addition, two sub-objectives were set, namely the effect of students' disabilities on their reading comprehension and the evaluation of the selection of procedures for checking reading comprehension. The theoretical part is divided into three chapters. The introductory chapter deals with reading, reading literacy and reading strategies. The second chapter is devoted to curriculum documents and the international PISA and PIRLS surveys. The following part of this thesis focuses on the personality of the pupil with concurrent disabilities, describes the possible support for him/her in school and, last but not least, the system of education of pupils with concurrent disabilities in the Czech Republic. The last two chapters of the thesis are devoted to empirical research. The research methodology and design were conceived in the form of qualitative research, specifically the method of test set analysis. The research investigation involved six pupils of the secondary level of a special school established by Section 16 of the Education Act, who were given test... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | čtení s porozuměním | cs_CZ |
dc.subject | souběžné postižení | cs_CZ |
dc.subject | žák se speciálními vzdělávacími potřebami | cs_CZ |
dc.subject | žák se souběžným postižením | cs_CZ |
dc.subject | reading litteracy | en_US |
dc.subject | reading | en_US |
dc.subject | concurrent disability | en_US |
dc.subject | pupil with special needs | en_US |
dc.subject | pupil with concurrent disability | en_US |
dc.title | Čtenářská gramotnost žáků se souběžným postižením více vadami | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 278215 | |
dc.title.translated | Reading literacy of pupils with concurrent disability | en_US |
dc.contributor.referee | Bartoňová, Miroslava | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Speciální pedagogika | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na čtenářskou gramotnost žáků se souběžným postižením více vadami. Za hlavní cíl této závěrečné práce bylo stanoveno zanalyzování úrovně čtenářské gramotnosti u žáků se souběžným postižením a jejich porozumění při čtení textu. Dále byly stanoveny dva dílčí cíle, a to vliv žákova postižení na porozumění textu a zhodnocení výběru postupů pro ověřování porozumění textu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola se zabývá čtením, čtenářskou gramotností a čtenářskými strategiemi. Druhá kapitola je věnována kurikulárním dokumentům a mezinárodním výzkumům PISA a PIRLS. Další část této práce se zaměřuje na osobnost žáka se souběžným postižením, popisuje jeho možnou podporu ve škole a v neposlední řadě také systém vzdělávání žáků se souběžným postižením v České republice. Poslední dvě kapitoly diplomové práce jsou věnovány empirickému výzkumu. Metodologie a design výzkumu byly koncipovány formou kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou analýzy testového souboru. Do výzkumného šetření bylo zapojeno šest žáků druhého stupně základní školy zřízené podle § 16 školského zákona, kteří v rámci výzkumu dostali testový materiál s ukázkami a úkoly založenými na metodách RWCT. Závěrečná část diplomové práce obsahuje shrnutí empirického šetření, v rámci něhož bylo... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on reading literacy of students with concurrent disabilities. The main objective of this thesis was set from analyzing the reading literacy level of students with concurrent disabilities and their reading comprehension. In addition, two sub-objectives were set, namely the effect of students' disabilities on their reading comprehension and the evaluation of the selection of procedures for checking reading comprehension. The theoretical part is divided into three chapters. The introductory chapter deals with reading, reading literacy and reading strategies. The second chapter is devoted to curriculum documents and the international PISA and PIRLS surveys. The following part of this thesis focuses on the personality of the pupil with concurrent disabilities, describes the possible support for him/her in school and, last but not least, the system of education of pupils with concurrent disabilities in the Czech Republic. The last two chapters of the thesis are devoted to empirical research. The research methodology and design were conceived in the form of qualitative research, specifically the method of test set analysis. The research investigation involved six pupils of the secondary level of a special school established by Section 16 of the Education Act, who were given test... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |