Zobrazit minimální záznam

Reading literacy of pupils with concurrent disability
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorOdvárková, Lucie
dc.date.accessioned2025-02-17T10:07:24Z
dc.date.available2025-02-17T10:07:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196776
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na čtenářskou gramotnost žáků se souběžným postižením více vadami. Za hlavní cíl této závěrečné práce bylo stanoveno zanalyzování úrovně čtenářské gramotnosti u žáků se souběžným postižením a jejich porozumění při čtení textu. Dále byly stanoveny dva dílčí cíle, a to vliv žákova postižení na porozumění textu a zhodnocení výběru postupů pro ověřování porozumění textu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola se zabývá čtením, čtenářskou gramotností a čtenářskými strategiemi. Druhá kapitola je věnována kurikulárním dokumentům a mezinárodním výzkumům PISA a PIRLS. Další část této práce se zaměřuje na osobnost žáka se souběžným postižením, popisuje jeho možnou podporu ve škole a v neposlední řadě také systém vzdělávání žáků se souběžným postižením v České republice. Poslední dvě kapitoly diplomové práce jsou věnovány empirickému výzkumu. Metodologie a design výzkumu byly koncipovány formou kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou analýzy testového souboru. Do výzkumného šetření bylo zapojeno šest žáků druhého stupně základní školy zřízené podle § 16 školského zákona, kteří v rámci výzkumu dostali testový materiál s ukázkami a úkoly založenými na metodách RWCT. Závěrečná část diplomové práce obsahuje shrnutí empirického šetření, v rámci něhož bylo...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on reading literacy of students with concurrent disabilities. The main objective of this thesis was set from analyzing the reading literacy level of students with concurrent disabilities and their reading comprehension. In addition, two sub-objectives were set, namely the effect of students' disabilities on their reading comprehension and the evaluation of the selection of procedures for checking reading comprehension. The theoretical part is divided into three chapters. The introductory chapter deals with reading, reading literacy and reading strategies. The second chapter is devoted to curriculum documents and the international PISA and PIRLS surveys. The following part of this thesis focuses on the personality of the pupil with concurrent disabilities, describes the possible support for him/her in school and, last but not least, the system of education of pupils with concurrent disabilities in the Czech Republic. The last two chapters of the thesis are devoted to empirical research. The research methodology and design were conceived in the form of qualitative research, specifically the method of test set analysis. The research investigation involved six pupils of the secondary level of a special school established by Section 16 of the Education Act, who were given test...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectčtení s porozuměnímcs_CZ
dc.subjectsouběžné postiženícs_CZ
dc.subjectžák se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectžák se souběžným postiženímcs_CZ
dc.subjectreading litteracyen_US
dc.subjectreadingen_US
dc.subjectconcurrent disabilityen_US
dc.subjectpupil with special needsen_US
dc.subjectpupil with concurrent disabilityen_US
dc.titleČtenářská gramotnost žáků se souběžným postižením více vadamics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId278215
dc.title.translatedReading literacy of pupils with concurrent disabilityen_US
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikaen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeciální pedagogikaen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na čtenářskou gramotnost žáků se souběžným postižením více vadami. Za hlavní cíl této závěrečné práce bylo stanoveno zanalyzování úrovně čtenářské gramotnosti u žáků se souběžným postižením a jejich porozumění při čtení textu. Dále byly stanoveny dva dílčí cíle, a to vliv žákova postižení na porozumění textu a zhodnocení výběru postupů pro ověřování porozumění textu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. Úvodní kapitola se zabývá čtením, čtenářskou gramotností a čtenářskými strategiemi. Druhá kapitola je věnována kurikulárním dokumentům a mezinárodním výzkumům PISA a PIRLS. Další část této práce se zaměřuje na osobnost žáka se souběžným postižením, popisuje jeho možnou podporu ve škole a v neposlední řadě také systém vzdělávání žáků se souběžným postižením v České republice. Poslední dvě kapitoly diplomové práce jsou věnovány empirickému výzkumu. Metodologie a design výzkumu byly koncipovány formou kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou analýzy testového souboru. Do výzkumného šetření bylo zapojeno šest žáků druhého stupně základní školy zřízené podle § 16 školského zákona, kteří v rámci výzkumu dostali testový materiál s ukázkami a úkoly založenými na metodách RWCT. Závěrečná část diplomové práce obsahuje shrnutí empirického šetření, v rámci něhož bylo...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on reading literacy of students with concurrent disabilities. The main objective of this thesis was set from analyzing the reading literacy level of students with concurrent disabilities and their reading comprehension. In addition, two sub-objectives were set, namely the effect of students' disabilities on their reading comprehension and the evaluation of the selection of procedures for checking reading comprehension. The theoretical part is divided into three chapters. The introductory chapter deals with reading, reading literacy and reading strategies. The second chapter is devoted to curriculum documents and the international PISA and PIRLS surveys. The following part of this thesis focuses on the personality of the pupil with concurrent disabilities, describes the possible support for him/her in school and, last but not least, the system of education of pupils with concurrent disabilities in the Czech Republic. The last two chapters of the thesis are devoted to empirical research. The research methodology and design were conceived in the form of qualitative research, specifically the method of test set analysis. The research investigation involved six pupils of the secondary level of a special school established by Section 16 of the Education Act, who were given test...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV