Zobrazit minimální záznam

Communication of a child with autism with impaired functional language impairment during a visit to the pediatrician
dc.contributor.advisorNěmec, Zbyněk
dc.creatorValentová, Barbora
dc.date.accessioned2025-02-17T10:07:04Z
dc.date.available2025-02-17T10:07:04Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196775
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci dětí s poruchou autistického spektra s narušením funkční řeči při návštěvě dětského praktického lékaře. Hlavním cílem bylo identifikovat osvědčené komunikační strategie, které lékaři využívají při práci s těmito dětmi, zmapovat roli rodičů během vyšetření a prozkoumat metody přípravy, které mohou minimalizovat stres dítěte a zvýšit efektivitu návštěvy. Výzkum zahrnoval i specifické postupy a pomůcky, které usnadňují vyšetření a zlepšují komunikaci. K získání dat byly využity polostrukturované rozhovory s dětskými praktickými lékaři a rodiči dětí s PAS. Analýza rozhovorů odhalila klíčové oblasti a poznatky. Z výsledků vyplývá, že lékaři považují za jedny z nejdůležitějších bodů zapojení rodičů, využívání jednoduché a přizpůsobené řeči, vizualizační materiály, klidný přístup a respektování individuálních potřeb dítěte. Rodiče jsou považováni za klíčovou součást komunikace, nejen jako prostředníci, ale i jako zdroj emoční podpory. Významná je také jejich aktivní účast v rámci přípravy dítěte na vyšetření, která je zásadní pro minimalizaci stresu a zefektivnění návštěvy. Často zahrnuje simulace doma, používání obrázků nebo videí a detailní plánování návštěvy. Celkově se ukazuje, že nejúčinnější metody a pomůcky jsou ty, které jsou přizpůsobené...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the communication of children with autism spectrum disorder with impaired functional speech during visits to pediatricians. The main objective was to identify effective communication strategies used by doctors when working with these children, to map the role of parents during the examination, and to explore preparation methods that can minimize stress and increase the effectiveness of the visit. The research also included specific procedures and tools that facilitate the examination and improve communication. Data was collected through semi-structured interviews with pediatricians and parents of children with ASD. The analysis of the interviews revealed key areas and insights. The results indicate that doctors consider the involvement of parents, the use of simple and adapted language, visual aids, a calm approach, and respect for the individual needs of the child as some of the most important factors. Parents are seen as a crucial part of communication, not only as intermediaries but also as sources of emotional support. Their active participation in preparing the child for the examination is also significant, as it plays a crucial role in minimizing stress and making the visit more effective. This preparation often includes simulations at home, the use of pictures...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectPAScs_CZ
dc.subjectnarušená funkční řečcs_CZ
dc.subjectnávštěva dětského praktického lékařecs_CZ
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectASDen_US
dc.subjectimpaired functional languageen_US
dc.subjectvisit at the pediatricianen_US
dc.titleKomunikace dítěte s PAS s narušením funkční řeči při návštěvě dětského praktického lékařecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId277531
dc.title.translatedCommunication of a child with autism with impaired functional language impairment during a visit to the pediatricianen_US
dc.contributor.refereeBernoldová, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci dětí s poruchou autistického spektra s narušením funkční řeči při návštěvě dětského praktického lékaře. Hlavním cílem bylo identifikovat osvědčené komunikační strategie, které lékaři využívají při práci s těmito dětmi, zmapovat roli rodičů během vyšetření a prozkoumat metody přípravy, které mohou minimalizovat stres dítěte a zvýšit efektivitu návštěvy. Výzkum zahrnoval i specifické postupy a pomůcky, které usnadňují vyšetření a zlepšují komunikaci. K získání dat byly využity polostrukturované rozhovory s dětskými praktickými lékaři a rodiči dětí s PAS. Analýza rozhovorů odhalila klíčové oblasti a poznatky. Z výsledků vyplývá, že lékaři považují za jedny z nejdůležitějších bodů zapojení rodičů, využívání jednoduché a přizpůsobené řeči, vizualizační materiály, klidný přístup a respektování individuálních potřeb dítěte. Rodiče jsou považováni za klíčovou součást komunikace, nejen jako prostředníci, ale i jako zdroj emoční podpory. Významná je také jejich aktivní účast v rámci přípravy dítěte na vyšetření, která je zásadní pro minimalizaci stresu a zefektivnění návštěvy. Často zahrnuje simulace doma, používání obrázků nebo videí a detailní plánování návštěvy. Celkově se ukazuje, že nejúčinnější metody a pomůcky jsou ty, které jsou přizpůsobené...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the communication of children with autism spectrum disorder with impaired functional speech during visits to pediatricians. The main objective was to identify effective communication strategies used by doctors when working with these children, to map the role of parents during the examination, and to explore preparation methods that can minimize stress and increase the effectiveness of the visit. The research also included specific procedures and tools that facilitate the examination and improve communication. Data was collected through semi-structured interviews with pediatricians and parents of children with ASD. The analysis of the interviews revealed key areas and insights. The results indicate that doctors consider the involvement of parents, the use of simple and adapted language, visual aids, a calm approach, and respect for the individual needs of the child as some of the most important factors. Parents are seen as a crucial part of communication, not only as intermediaries but also as sources of emotional support. Their active participation in preparing the child for the examination is also significant, as it plays a crucial role in minimizing stress and making the visit more effective. This preparation often includes simulations at home, the use of pictures...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV