Zobrazit minimální záznam

Teachers approach to gifted pupils at the second stage of primary schools and in the corresponding years of 8-year gymnasiums
dc.contributor.advisorKadrnožková, Monika
dc.creatorPražská, Adéla
dc.date.accessioned2025-02-17T10:02:12Z
dc.date.available2025-02-17T10:02:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196760
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá tématem výuky nadaných a mimořádně nadaných žáků na 2. stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je přiblížit problematiku vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků na nižším sekundárním stupni vzdělávání a zjistit, jaké metody a organizační formy výuky využívají učitelé při práci s nadanými žáky, a zda se nachází odlišnosti ve výuce nadaných žáků na víceletém gymnáziu a na základní škole. Teoretická část bakalářské práce čerpá poznatků z odborné literatury je rozdělena do třech hlavních částí. V nich se zabývá vymezením pojmu nadání, představením jednotlivých metod a organizačních forem výuky, se zaměřením na výuku žáků nadaných a postavením nadaného žáka v českém vzdělávacím systému. Empirická část bakalářské práce je řešena kvalitativním přístupem, konkrétně metodou případové studie na jedné vybrané základní škole a jednom víceletém gymnáziu. Sběr dat proběhl prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s učiteli, školním metodikem prevence, výchovným poradcem a školním psychologem dané školy. Získaná data byla přepsána a analyzována pomocí otevřeného kódování. Následná interpretace dat proběhla technikou vyložení karet. Výsledky šetření představují deskriptivní popis práce pedagogických pracovníků s nadaným žákem na...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the topic of teaching gifted and exceptionally gifted students at the second level of elementary schools and in the corresponding grades of multi-year grammar schools. The aim of the thesis is to focus on the issue of education of gifted and exceptionally gifted pupils at elementary and multi-year grammar schools and to find out what methods and organisational forms of teaching are used by teachers while working with talented children and whether there can be seen differences in approach to pupils at grammar schools and primary schools. The theoretical part of the thesis is based on knowledge from academic literature and is divided into three main parts. In them, it deals with the definition of the term of giftedness, the introduction of each method and organisational form of teaching with the focus on teaching of gifted students and their status in the Czech educational system. The empirical part of the bachelor's thesis uses a qualitative approach, specifically a case study method at one elementary and one multi-year grammar school. Data collection was realized using a semi-structured interview with teachers, a school prevention methodologist, an educational counsellor and a school psychologist at both schools. The data obtained were than analysed using the method...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnadánícs_CZ
dc.subjectmetody a formy vzdělávánícs_CZ
dc.subject2. stupeň ZŠ a víceletá gymnáziacs_CZ
dc.subjecttalentsen_US
dc.subjectmethods and forms of educatiionen_US
dc.subjectsecond grade of elementary school and multi-year grammar schoolen_US
dc.titlePřístup učitelů k nadaným žákům na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnáziícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId248661
dc.title.translatedTeachers approach to gifted pupils at the second stage of primary schools and in the corresponding years of 8-year gymnasiumsen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá tématem výuky nadaných a mimořádně nadaných žáků na 2. stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je přiblížit problematiku vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků na nižším sekundárním stupni vzdělávání a zjistit, jaké metody a organizační formy výuky využívají učitelé při práci s nadanými žáky, a zda se nachází odlišnosti ve výuce nadaných žáků na víceletém gymnáziu a na základní škole. Teoretická část bakalářské práce čerpá poznatků z odborné literatury je rozdělena do třech hlavních částí. V nich se zabývá vymezením pojmu nadání, představením jednotlivých metod a organizačních forem výuky, se zaměřením na výuku žáků nadaných a postavením nadaného žáka v českém vzdělávacím systému. Empirická část bakalářské práce je řešena kvalitativním přístupem, konkrétně metodou případové studie na jedné vybrané základní škole a jednom víceletém gymnáziu. Sběr dat proběhl prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s učiteli, školním metodikem prevence, výchovným poradcem a školním psychologem dané školy. Získaná data byla přepsána a analyzována pomocí otevřeného kódování. Následná interpretace dat proběhla technikou vyložení karet. Výsledky šetření představují deskriptivní popis práce pedagogických pracovníků s nadaným žákem na...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis deals with the topic of teaching gifted and exceptionally gifted students at the second level of elementary schools and in the corresponding grades of multi-year grammar schools. The aim of the thesis is to focus on the issue of education of gifted and exceptionally gifted pupils at elementary and multi-year grammar schools and to find out what methods and organisational forms of teaching are used by teachers while working with talented children and whether there can be seen differences in approach to pupils at grammar schools and primary schools. The theoretical part of the thesis is based on knowledge from academic literature and is divided into three main parts. In them, it deals with the definition of the term of giftedness, the introduction of each method and organisational form of teaching with the focus on teaching of gifted students and their status in the Czech educational system. The empirical part of the bachelor's thesis uses a qualitative approach, specifically a case study method at one elementary and one multi-year grammar school. Data collection was realized using a semi-structured interview with teachers, a school prevention methodologist, an educational counsellor and a school psychologist at both schools. The data obtained were than analysed using the method...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV