dc.contributor.advisor | Kadrnožková, Monika | |
dc.creator | Pražská, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2025-02-17T10:02:12Z | |
dc.date.available | 2025-02-17T10:02:12Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196760 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá tématem výuky nadaných a mimořádně nadaných žáků na 2. stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je přiblížit problematiku vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků na nižším sekundárním stupni vzdělávání a zjistit, jaké metody a organizační formy výuky využívají učitelé při práci s nadanými žáky, a zda se nachází odlišnosti ve výuce nadaných žáků na víceletém gymnáziu a na základní škole. Teoretická část bakalářské práce čerpá poznatků z odborné literatury je rozdělena do třech hlavních částí. V nich se zabývá vymezením pojmu nadání, představením jednotlivých metod a organizačních forem výuky, se zaměřením na výuku žáků nadaných a postavením nadaného žáka v českém vzdělávacím systému. Empirická část bakalářské práce je řešena kvalitativním přístupem, konkrétně metodou případové studie na jedné vybrané základní škole a jednom víceletém gymnáziu. Sběr dat proběhl prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s učiteli, školním metodikem prevence, výchovným poradcem a školním psychologem dané školy. Získaná data byla přepsána a analyzována pomocí otevřeného kódování. Následná interpretace dat proběhla technikou vyložení karet. Výsledky šetření představují deskriptivní popis práce pedagogických pracovníků s nadaným žákem na... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the topic of teaching gifted and exceptionally gifted students at the second level of elementary schools and in the corresponding grades of multi-year grammar schools. The aim of the thesis is to focus on the issue of education of gifted and exceptionally gifted pupils at elementary and multi-year grammar schools and to find out what methods and organisational forms of teaching are used by teachers while working with talented children and whether there can be seen differences in approach to pupils at grammar schools and primary schools. The theoretical part of the thesis is based on knowledge from academic literature and is divided into three main parts. In them, it deals with the definition of the term of giftedness, the introduction of each method and organisational form of teaching with the focus on teaching of gifted students and their status in the Czech educational system. The empirical part of the bachelor's thesis uses a qualitative approach, specifically a case study method at one elementary and one multi-year grammar school. Data collection was realized using a semi-structured interview with teachers, a school prevention methodologist, an educational counsellor and a school psychologist at both schools. The data obtained were than analysed using the method... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | nadání | cs_CZ |
dc.subject | metody a formy vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia | cs_CZ |
dc.subject | talents | en_US |
dc.subject | methods and forms of educatiion | en_US |
dc.subject | second grade of elementary school and multi-year grammar school | en_US |
dc.title | Přístup učitelů k nadaným žákům na druhém stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 248661 | |
dc.title.translated | Teachers approach to gifted pupils at the second stage of primary schools and in the corresponding years of 8-year gymnasiums | en_US |
dc.contributor.referee | Marádová, Eva | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá tématem výuky nadaných a mimořádně nadaných žáků na 2. stupni základních škol a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je přiblížit problematiku vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků na nižším sekundárním stupni vzdělávání a zjistit, jaké metody a organizační formy výuky využívají učitelé při práci s nadanými žáky, a zda se nachází odlišnosti ve výuce nadaných žáků na víceletém gymnáziu a na základní škole. Teoretická část bakalářské práce čerpá poznatků z odborné literatury je rozdělena do třech hlavních částí. V nich se zabývá vymezením pojmu nadání, představením jednotlivých metod a organizačních forem výuky, se zaměřením na výuku žáků nadaných a postavením nadaného žáka v českém vzdělávacím systému. Empirická část bakalářské práce je řešena kvalitativním přístupem, konkrétně metodou případové studie na jedné vybrané základní škole a jednom víceletém gymnáziu. Sběr dat proběhl prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s učiteli, školním metodikem prevence, výchovným poradcem a školním psychologem dané školy. Získaná data byla přepsána a analyzována pomocí otevřeného kódování. Následná interpretace dat proběhla technikou vyložení karet. Výsledky šetření představují deskriptivní popis práce pedagogických pracovníků s nadaným žákem na... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor's thesis deals with the topic of teaching gifted and exceptionally gifted students at the second level of elementary schools and in the corresponding grades of multi-year grammar schools. The aim of the thesis is to focus on the issue of education of gifted and exceptionally gifted pupils at elementary and multi-year grammar schools and to find out what methods and organisational forms of teaching are used by teachers while working with talented children and whether there can be seen differences in approach to pupils at grammar schools and primary schools. The theoretical part of the thesis is based on knowledge from academic literature and is divided into three main parts. In them, it deals with the definition of the term of giftedness, the introduction of each method and organisational form of teaching with the focus on teaching of gifted students and their status in the Czech educational system. The empirical part of the bachelor's thesis uses a qualitative approach, specifically a case study method at one elementary and one multi-year grammar school. Data collection was realized using a semi-structured interview with teachers, a school prevention methodologist, an educational counsellor and a school psychologist at both schools. The data obtained were than analysed using the method... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |