Zobrazit minimální záznam

The reasons for placing girls in a diagnostic institute for youth
dc.contributor.advisorKlapálková, Veronika
dc.creatorJavůrková, Lucie
dc.date.accessioned2025-02-14T09:59:42Z
dc.date.available2025-02-14T09:59:42Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196688
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na komplexní roli diagnostických ústavů a zkoumá různé příčiny, které vedou k umístění dospívajících dívek do těchto zařízení. Práce analyzuje vliv ústavní péče na tyto dívky, sleduje jejich vývoj během pobytu v diagnostickém ústavu a zkoumá jejich životní situaci po dosažení zletilosti. Teoretická část objasňuje klíčové pojmy spojené s diagnostickými ústavy a ústavní výchovou, přičemž zahrnuje analýzu rodinného zázemí, sociálního prostředí a rizikového chování. Praktická část diplomové práce je postavena na případových studiích vybraných dívek, které prošly diagnostickým ústavem. Tyto případové studie jsou doplněny polostrukturovanými rozhovory, vedenými s dívkami krátce po jejich odchodu z ústavu, kdy již dosáhly plnoletosti. Cílem této části je získat hlubší porozumění jejich osobním zkušenostem a vnímání během pobytu v diagnostickém ústavu. Hlavním cílem práce je identifikovat a popsat klíčové faktory, které vedly k umístění dospívajících dívek do diagnostického ústavu. Tyto faktory zahrnují rodinné zázemí, psychosociální problémy a rizikové chování. Práce se zabývá tím, jak tyto aspekty ovlivňují rozhodnutí o umístění do ústavní péče a jaký dopad mají na jejich budoucí život. Diplomová práce tak poskytuje teoretický rámec pro pochopení problematiky ústavní péče a...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the complex role of the diagnostic institute and examines the various reasons that lead to the placement of adolescent girls in this type of institution. The thesis analyses how institutional care affects these girls, traces their development during their stay in a diagnostic institute and examines their life situation after reaching adulthood. The theoretical part of the thesis explains key concepts related to diagnostic institutions and institutional care, including an analysis of family background, social environment and risk behaviour. The practical part of the thesis focuses on case studies of selected girls who have been through a diagnostic institute in Prague. These case studies are complemented by semi-structured interviews conducted with these girls shortly after they left the institute, when they had reached the age of majority. The aim of this section is to gain deeper insight into the personal experiences and perceptions of the girls regarding their stay in the diagnostic institute. The main aim of this thesis is to identify and describe the key factors that led to the placement of adolescent girls in a diagnostic institution these factors include family background, psychosocial problems and risky behaviours. The thesis seeks to understand how these aspects...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAdolescence|diagnostický ústav|dospívání u dívek|mentální zdraví|psychosociální problémy|rizikové chování|rodinné zázemí|sociální interakce|trauma|ústavní výchova|zneužívánícs_CZ
dc.subjectAbuse|adolescence|diagnostic institute|family background|institutional care|mental health|puberty in girls|psychosocial problems|risky behavior|social interaction|traumaen_US
dc.titleDůvody umístění dívek do diagnostického ústavu pro mládežcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId270910
dc.title.translatedThe reasons for placing girls in a diagnostic institute for youthen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na komplexní roli diagnostických ústavů a zkoumá různé příčiny, které vedou k umístění dospívajících dívek do těchto zařízení. Práce analyzuje vliv ústavní péče na tyto dívky, sleduje jejich vývoj během pobytu v diagnostickém ústavu a zkoumá jejich životní situaci po dosažení zletilosti. Teoretická část objasňuje klíčové pojmy spojené s diagnostickými ústavy a ústavní výchovou, přičemž zahrnuje analýzu rodinného zázemí, sociálního prostředí a rizikového chování. Praktická část diplomové práce je postavena na případových studiích vybraných dívek, které prošly diagnostickým ústavem. Tyto případové studie jsou doplněny polostrukturovanými rozhovory, vedenými s dívkami krátce po jejich odchodu z ústavu, kdy již dosáhly plnoletosti. Cílem této části je získat hlubší porozumění jejich osobním zkušenostem a vnímání během pobytu v diagnostickém ústavu. Hlavním cílem práce je identifikovat a popsat klíčové faktory, které vedly k umístění dospívajících dívek do diagnostického ústavu. Tyto faktory zahrnují rodinné zázemí, psychosociální problémy a rizikové chování. Práce se zabývá tím, jak tyto aspekty ovlivňují rozhodnutí o umístění do ústavní péče a jaký dopad mají na jejich budoucí život. Diplomová práce tak poskytuje teoretický rámec pro pochopení problematiky ústavní péče a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the complex role of the diagnostic institute and examines the various reasons that lead to the placement of adolescent girls in this type of institution. The thesis analyses how institutional care affects these girls, traces their development during their stay in a diagnostic institute and examines their life situation after reaching adulthood. The theoretical part of the thesis explains key concepts related to diagnostic institutions and institutional care, including an analysis of family background, social environment and risk behaviour. The practical part of the thesis focuses on case studies of selected girls who have been through a diagnostic institute in Prague. These case studies are complemented by semi-structured interviews conducted with these girls shortly after they left the institute, when they had reached the age of majority. The aim of this section is to gain deeper insight into the personal experiences and perceptions of the girls regarding their stay in the diagnostic institute. The main aim of this thesis is to identify and describe the key factors that led to the placement of adolescent girls in a diagnostic institution these factors include family background, psychosocial problems and risky behaviours. The thesis seeks to understand how these aspects...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV