Živé muzeum Eduarda Štorcha v Lobči
Living Museum of Eduard Štorch in Lobeč
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/196634/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196634Identifikátory
SIS: 267049
Kolekce
- Kvalifikační práce [19336]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vachková, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Edukace a interpretace v oblasti kulturního dědictví
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
22. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
edukační program, muzeum, Eduard Štorch, Lobeč, projekt Živá muzeaKlíčová slova (anglicky)
educational programme, museum, Eduard Štorch, Lobeč, Living museums projectDiplomová práce se zabývá vznikem, realizací a hodnocením samoobslužných edukačních programů pro Živé muzeum Eduarda Štorcha v Lobči. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o definici muzea a Živého muzea. Dále se zabývá samotným muzeem Eduarda Štorcha v Lobči, představuje Eduarda Štorcha a charakterizuje návštěvnické skupiny, pro které jsou samoobslužné programy určené. Praktická část se zaměřuje na tvorbou tří samoobslužných edukačních programů pro žáky prvního i druhého stupně ZŠ/víceletého gymnázia a pro rodiny s dětmi. Dále popisuje aktivity v rámci programu a zaznamenává jejich průběh. Jednotlivé programy jsou v práci zhodnoceny od žáků, učitelů, rodinného návštěvníka i od edukátorky z Regionálního muzea Mělník. Z jejich zpětné vazby jsou v práci předloženy návrhy na zlepšení programů. KLÍČOVÁ SLOVA Samoobslužný edukační program, muzeum, Eduard Štorch, Lobeč, projekt Živá muzea
The thesis focuses on the creation, implementation, and evaluation of self-guided educational programs for the Eduard Štorch Living Museum in Lobeč. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses the definition of a museum and a living museum. It also explores the Eduard Štorch Museum in Lobeč, introduces Eduard Štorch, and characterizes the visitor groups for which the self-guided programs are intended. The practical part is focused on the development of three self- guided educational programs for primary and secondary school students, as well as for families with children. It further describes the individual activities and records their progression. The programs are evaluated in the thesis based on feedback from students, teachers, family visitors, and an educator from the Regional Museum of Mělník. Based on their feedback, suggestions for improving the programs are presented. KEYWORDS Self-guided educational programs, museum, Eduard Štorch, Lobeč, Living museums project