Zobrazit minimální záznam

Inclusion of dance lessons in preschool education.
dc.contributor.advisorKolbová, Kateřina
dc.creatorPreňková, Miroslava
dc.date.accessioned2025-02-12T10:07:03Z
dc.date.available2025-02-12T10:07:03Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196623
dc.description.abstractNázev: Zařazení tanečních hodin do předškolního vzdělávání. Cíle: Cílem práce bylo provést analýzu aktuální praxe v oblasti zařazení tanečních lekcí do hodin pohybových aktivit v předškolních institucích s využitím metody dotazníkového šetření. Zjistit a porovnat postoje učitelů k využití tance jako nástroje výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku. Metody: K výzkumu byla použita metoda kvantitativně-kvalitativního výzkumu zahrnující anonymní dotazníkové šetření mezi učiteli v MŠ. Výzkumu se účastnilo 46 učitelek z Mateřských škol. Dotazník byl vytvořen v online platformě Google Forms a následně rozeslán prostřednictvím e-mailu. Obsah dotazníku tvoří 25 otázek. Výsledná data byla zpracována, vložena do sloupcových grafů a stručně popsána. Všechna data, která byla získaná prostřednictvím dotazníku, byla použita pro výsledky výzkumu. Výsledky: Výzkum ukázal, že většina učitelek mateřských škol, které se zúčastnily šetření, jsou zkušené ženy středního věku se smíšenými třídami. Ačkoli si uvědomují význam tance pro rozvoj dětí, zařazují ho do výuky spíše občasně a po kratší dobu. Nejčastěji využívají lidové tance a poskytují dětem prostor pro improvizaci. Překážky v realizaci tanečních aktivit vidí především v nedostatku času a vlastních tanečních zkušeností. Učitelky hodnotí tanec jako velmi...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Inclusion of dance lessons in preschool education. Objectives: The aim of the work was to analyze current practice in the area of including dance lessons in physical activity classes in preschool institutions using the questionnaire survey method. To identify and compare teachers' attitudes towards the use of dance as a tool for the upbringing and education of preschool children. Methods: The research used a quantitative-qualitative research method including an anonymous questionnaire survey among kindergarten teachers. 46 teachers from kindergartens participated in the research. The questionnaire was created in the online platform Google Forms and subsequently sent out via e-mail. The content of the questionnaire consists of 25 questions. The resulting data was processed, inserted into bar graphs and briefly described. All data obtained through the questionnaire were used for the research results. Results: The research revealed that most of the preschool teachers who participated in the survey were experienced middle-aged educators working with mixed-age groups. Although they recognize the importance of dance for children's development, they tend to include it in their teaching only occasionally and for shorter periods. Folk dances are most commonly used, and teachers provide children with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectvývojová psychologiecs_CZ
dc.subjecttaneccs_CZ
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectdevelopmental psychologyen_US
dc.subjectdanceen_US
dc.titleZařazení tanečních hodin do předškolního vzdělávání.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Gymnastics and Combat Sportsen_US
dc.description.departmentKatedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId266308
dc.title.translatedInclusion of dance lessons in preschool education.en_US
dc.contributor.refereeDrahotová, Karolína
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Natureen_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v příroděcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v příroděcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport for Teacher Education with specialisation in Education in Natureen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Zařazení tanečních hodin do předškolního vzdělávání. Cíle: Cílem práce bylo provést analýzu aktuální praxe v oblasti zařazení tanečních lekcí do hodin pohybových aktivit v předškolních institucích s využitím metody dotazníkového šetření. Zjistit a porovnat postoje učitelů k využití tance jako nástroje výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku. Metody: K výzkumu byla použita metoda kvantitativně-kvalitativního výzkumu zahrnující anonymní dotazníkové šetření mezi učiteli v MŠ. Výzkumu se účastnilo 46 učitelek z Mateřských škol. Dotazník byl vytvořen v online platformě Google Forms a následně rozeslán prostřednictvím e-mailu. Obsah dotazníku tvoří 25 otázek. Výsledná data byla zpracována, vložena do sloupcových grafů a stručně popsána. Všechna data, která byla získaná prostřednictvím dotazníku, byla použita pro výsledky výzkumu. Výsledky: Výzkum ukázal, že většina učitelek mateřských škol, které se zúčastnily šetření, jsou zkušené ženy středního věku se smíšenými třídami. Ačkoli si uvědomují význam tance pro rozvoj dětí, zařazují ho do výuky spíše občasně a po kratší dobu. Nejčastěji využívají lidové tance a poskytují dětem prostor pro improvizaci. Překážky v realizaci tanečních aktivit vidí především v nedostatku času a vlastních tanečních zkušeností. Učitelky hodnotí tanec jako velmi...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Inclusion of dance lessons in preschool education. Objectives: The aim of the work was to analyze current practice in the area of including dance lessons in physical activity classes in preschool institutions using the questionnaire survey method. To identify and compare teachers' attitudes towards the use of dance as a tool for the upbringing and education of preschool children. Methods: The research used a quantitative-qualitative research method including an anonymous questionnaire survey among kindergarten teachers. 46 teachers from kindergartens participated in the research. The questionnaire was created in the online platform Google Forms and subsequently sent out via e-mail. The content of the questionnaire consists of 25 questions. The resulting data was processed, inserted into bar graphs and briefly described. All data obtained through the questionnaire were used for the research results. Results: The research revealed that most of the preschool teachers who participated in the survey were experienced middle-aged educators working with mixed-age groups. Although they recognize the importance of dance for children's development, they tend to include it in their teaching only occasionally and for shorter periods. Folk dances are most commonly used, and teachers provide children with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV