Proud zdravé školy v meziválečném Československu na stránkách pedagogických časopisů
The Movement of Healthy School in Interwar Czechoslovakia through the lens of Pedagogical Journals
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196619Identifikátory
SIS: 270349
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kropáč, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
20. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výchova|Zdravá škola|Reformní pedagogika|Eubiotika|Meziválečná pedagogika v ČeskoslovenskuKlíčová slova (anglicky)
Education|Healthy School|Reform Pedagogy|Eubiotics|Interwar Pedagogy in CzechoslovakiaDiplomová práce zkoumá proud zdravé školy na stránkách pedagogických časopisů v období první československé republiky, tedy v letech 1918-1938. Po teoretickém základu celého hnutí následuje analýza nejdůležitějších myšlenek zásadních pro praktickou implementaci zdravé školy. Relevantní ideje v publikovaných materiálech jsou sdružovány a řazeny do kategorií za účelem jasnosti a lepšího porozumění, přitom je však dodržena chronologická posloupnost jejich výkladu. Výsledkem práce je poskytnutí komplexního přehledu o vývoji hnutí napříč mnoha obory. V závěru jsou taktéž diskutovány možnosti dalšího rozšíření analýzy. Klíčová slova Výchova, Vzdělávání, Meziválečná pedagogika v Československu, Reformní pedagogika, Školy v přírodě, Zdravá škola, Eubiotika, Školní hygiena
The diploma thesis examines the healthy school movement as presented in educational journals during the Interwar period in Czechoslovakia, specifically from 1918 to 1938. After providing a theoretical foundation for the entire movement, the analysis focuses on the key ideas that were essential for the practical implementation of the healthy school concept. Relevant ideas found in the published materials are grouped and categorized for clarity and better understanding, while maintaining the chronological order of their presentation. The result of this work is a comprehensive overview of the development of the movement across various fields. The conclusion also discusses the possibilities for further expansion of the analysis. Key words Upbringing, Education, Interwar pedagogy in Czechoslovakia, Reform Pedagogy, Outdoor Schools, Healthy Schools, Eubiotics, School Hygiene