Zobrazit minimální záznam

Compulsory education in czech legal systém
dc.contributor.advisorStaša, Josef
dc.creatorBílková, Monika
dc.date.accessioned2025-02-12T10:02:04Z
dc.date.available2025-02-12T10:02:04Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196598
dc.description.abstractPovinná školní docházka Abstrakt Diplomová práce se věnuje právní úpravě povinné školní docházky v České republice, jakožto specifickému institutu školského práva. Ve svých čtyřech částech analyzuje historický vývoj tohoto institutu, jeho současný právní rámec a identifikuje klíčové problémy spojené s jeho aplikací v praxi. Práce reflektuje také mezinárodní a ústavněprávní aspekty spojené především s právem na vzdělání, což umožňuje zasazení povinné školní docházky do širšího kontextu lidských práv a základních svobod. Práce má tři dílčí, avšak navzájem provázané cíle, a to provést důkladnou analýzu stávající právní úpravy povinné školní docházky, identifikovat klíčové problémy a nejasnosti v současné právní úpravě povinné školní docházky a navrhnout možné změny a zhodnotit změny navrhované jinými a jejich dopad. Stanovení těchto cílů má vést ke zodpovězení výzkumné otázky: Jaké problémy vyplývají ze současné právní úpravy povinné školní docházky? Pro dosažení cílů práce autorka používá doktrinální metody výzkumu, především staví na metodě analytické a filozofické, které jsou užívány při analýze právní úpravy, identifikaci možných změn, navrhování řešení jednotlivých problémů a hodnocení návrhů k vybraným změnám. Práce se snaží jednotlivá témata zasadit do kontextu, k čemuž užívá také metodu historickou a...cs_CZ
dc.description.abstractCompulsory education in czech legal systém Abstract The thesis focuses on the legal regulation of compulsory education in the Czech republic as a specific institution of educational law. Through its four sections, it analyses the historical development of this institution, its current legal framework, and identifies key issues associated with its practical application. The thesis also reflects international and constitutional aspects primarily related to the right to education, placing compulsory education within the broader context of human rights and fundamental freedoms. The thesis has three interrelated objectives: to conduct a thorough analysis of the current legal regulation of compulsory education, identify key issues and ambiguities in the existing framework, and propose possible amendments while evaluating other suggested changes and their impact. These objectives aim to address the research question: What problems arise from the current legal regulation of compulsory education in the Czech republic? To achieve these goals, the author employs doctrinal research methods, primarily analytical and philosophical methods. These are utilized to analyse the legal framework, identify potential amendments, propose solutions to specific issues, and assess suggested changes. The thesis also employs historical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectpovinná školní docházkacs_CZ
dc.subjectškolské právocs_CZ
dc.subjectprávo na vzdělánícs_CZ
dc.subjectcompulsory education in czech legal systemen_US
dc.subjecteducation lawen_US
dc.subjectright to educationen_US
dc.titlePovinná školní docházkacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra správního práva a správní vědycs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId264918
dc.title.translatedCompulsory education in czech legal systémen_US
dc.contributor.refereeCodl, Daniel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPovinná školní docházka Abstrakt Diplomová práce se věnuje právní úpravě povinné školní docházky v České republice, jakožto specifickému institutu školského práva. Ve svých čtyřech částech analyzuje historický vývoj tohoto institutu, jeho současný právní rámec a identifikuje klíčové problémy spojené s jeho aplikací v praxi. Práce reflektuje také mezinárodní a ústavněprávní aspekty spojené především s právem na vzdělání, což umožňuje zasazení povinné školní docházky do širšího kontextu lidských práv a základních svobod. Práce má tři dílčí, avšak navzájem provázané cíle, a to provést důkladnou analýzu stávající právní úpravy povinné školní docházky, identifikovat klíčové problémy a nejasnosti v současné právní úpravě povinné školní docházky a navrhnout možné změny a zhodnotit změny navrhované jinými a jejich dopad. Stanovení těchto cílů má vést ke zodpovězení výzkumné otázky: Jaké problémy vyplývají ze současné právní úpravy povinné školní docházky? Pro dosažení cílů práce autorka používá doktrinální metody výzkumu, především staví na metodě analytické a filozofické, které jsou užívány při analýze právní úpravy, identifikaci možných změn, navrhování řešení jednotlivých problémů a hodnocení návrhů k vybraným změnám. Práce se snaží jednotlivá témata zasadit do kontextu, k čemuž užívá také metodu historickou a...cs_CZ
uk.abstract.enCompulsory education in czech legal systém Abstract The thesis focuses on the legal regulation of compulsory education in the Czech republic as a specific institution of educational law. Through its four sections, it analyses the historical development of this institution, its current legal framework, and identifies key issues associated with its practical application. The thesis also reflects international and constitutional aspects primarily related to the right to education, placing compulsory education within the broader context of human rights and fundamental freedoms. The thesis has three interrelated objectives: to conduct a thorough analysis of the current legal regulation of compulsory education, identify key issues and ambiguities in the existing framework, and propose possible amendments while evaluating other suggested changes and their impact. These objectives aim to address the research question: What problems arise from the current legal regulation of compulsory education in the Czech republic? To achieve these goals, the author employs doctrinal research methods, primarily analytical and philosophical methods. These are utilized to analyse the legal framework, identify potential amendments, propose solutions to specific issues, and assess suggested changes. The thesis also employs historical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV