Zobrazit minimální záznam

Srovnání klíčových aspektů Emmy Jane Austenové a jejích současných filmových adaptací
dc.contributor.advisorTopolovská, Tereza
dc.creatorDrahokoupilová, Lucie
dc.date.accessioned2025-02-12T10:00:43Z
dc.date.available2025-02-12T10:00:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196591
dc.description.abstractBakalářská práce porovnává původní román Emma (1815) Jane Austenové s jeho filmovými adaptacemi: první z nich je Emma (1996) od režiséra Douglase McGratha a druhá Emma (2020) od režisérky Autumn de Wilde. Zkoumá především děj, hlavní postavy a společenská témata jako např. důležitost bohatství, společenské postavení a posílení postavení žen ve společnosti. Teoretická část shrnuje děj díla a analyzuje ho z pohledu hlavních postav, Emmy Woodhouse a pana Knightleyho, a to především z pohledu sociálního postavení. Práce se proto zaměřuje na popis důležitých aspektů společnosti. Ty inspirovaly Jane Austenovou k napsání románu, a i ke způsobu, jakým je ve svých dílech reflektovala. Teoretická část také popisuje teorii filmových adaptací knihy a shrnuje informace o těchto dvou filmových adaptacích Emmy. Praktická část popisuje podrobnosti a rozdíly mezi oběma filmovými verzemi a jejich knižním protějškem. Důraz je kladen hlavně na vyobrazení společenských témat a postavení žen. Práce prezentuje jednotlivé rozdíly mezi oběma filmovými verzemi a knižní předlohou a pokouší se je zdůvodnit. Dále také specifikuje, jak se filmová provedení změnila v čase.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis compares Jane Austen's original novel Emma (1815) with its film adaptations: Emma (1996) by the director Douglas McGrath and Emma (2020) by the director Autumn de Wilde. It focuses on the plot's perspective, the protagonists, and the social themes such as the importance of wealth, social position, and female empowerment. The theoretical part summarises the novel's plot and analyses it from the perspective of the protagonists, Emma Woodhouse and Mr Knightley, and especially from the perspective of their social position. The thesis, therefore, focuses on describing prominent aspects of society that inspired Jane Austen to write the novel and how she reflected it in her works. The theoretical part also describes the theory of adapting a book and summarises information about both the film adaptations of Emma. The practical part identifies and presents the details and differences between both the film versions and their literary counterpart. Special attention is dedicated to the portrayal of social themes and the position of women. The thesis emphasises the individual changes between both film versions and their source and tries to explain some reasons behind that while also specifying how the film renditions change over time.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEmmacs_CZ
dc.subjectJane Austenovács_CZ
dc.subjectspolečenské konvencecs_CZ
dc.subjectEmma (režisér McGrath 1996)cs_CZ
dc.subjectEmma (režisérka de Wilde 2020)cs_CZ
dc.subjectfilmová adaptacecs_CZ
dc.subjectknižní předlohacs_CZ
dc.subjectadaptacecs_CZ
dc.subjectEmmaen_US
dc.subjectJane Austenen_US
dc.subjectsocial conventionsen_US
dc.subjectEmma (director McGrath 1996)en_US
dc.subjectEmma (director de Wilde 2020)en_US
dc.subjectfilm adaptationen_US
dc.subjectnovelen_US
dc.subjectadaptationen_US
dc.titleComparison of Key Aspects of Jane Austen's Emma and its Contemporary Film Adaptationsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264818
dc.title.translatedSrovnání klíčových aspektů Emmy Jane Austenové a jejích současných filmových adaptacícs_CZ
dc.contributor.refereeŽeníšek, Jakub
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Německý jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce porovnává původní román Emma (1815) Jane Austenové s jeho filmovými adaptacemi: první z nich je Emma (1996) od režiséra Douglase McGratha a druhá Emma (2020) od režisérky Autumn de Wilde. Zkoumá především děj, hlavní postavy a společenská témata jako např. důležitost bohatství, společenské postavení a posílení postavení žen ve společnosti. Teoretická část shrnuje děj díla a analyzuje ho z pohledu hlavních postav, Emmy Woodhouse a pana Knightleyho, a to především z pohledu sociálního postavení. Práce se proto zaměřuje na popis důležitých aspektů společnosti. Ty inspirovaly Jane Austenovou k napsání románu, a i ke způsobu, jakým je ve svých dílech reflektovala. Teoretická část také popisuje teorii filmových adaptací knihy a shrnuje informace o těchto dvou filmových adaptacích Emmy. Praktická část popisuje podrobnosti a rozdíly mezi oběma filmovými verzemi a jejich knižním protějškem. Důraz je kladen hlavně na vyobrazení společenských témat a postavení žen. Práce prezentuje jednotlivé rozdíly mezi oběma filmovými verzemi a knižní předlohou a pokouší se je zdůvodnit. Dále také specifikuje, jak se filmová provedení změnila v čase.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis compares Jane Austen's original novel Emma (1815) with its film adaptations: Emma (1996) by the director Douglas McGrath and Emma (2020) by the director Autumn de Wilde. It focuses on the plot's perspective, the protagonists, and the social themes such as the importance of wealth, social position, and female empowerment. The theoretical part summarises the novel's plot and analyses it from the perspective of the protagonists, Emma Woodhouse and Mr Knightley, and especially from the perspective of their social position. The thesis, therefore, focuses on describing prominent aspects of society that inspired Jane Austen to write the novel and how she reflected it in her works. The theoretical part also describes the theory of adapting a book and summarises information about both the film adaptations of Emma. The practical part identifies and presents the details and differences between both the film versions and their literary counterpart. Special attention is dedicated to the portrayal of social themes and the position of women. The thesis emphasises the individual changes between both film versions and their source and tries to explain some reasons behind that while also specifying how the film renditions change over time.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV