Analýza studia oborů fyzioterapie v České republice.
Analysis of the study of the fields of physiotherapy in the Czech Republic.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196579Identifikátory
SIS: 256956
Kolekce
- Kvalifikační práce [8927]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vlk, Aleš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Kinantropologie
Datum obhajoby
20. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
fyzioterapie, bakalářský obor, veřejné vysoké školy, přijímací řízení, povinné předměty, úspěšnostKlíčová slova (anglicky)
physiotherapy, bachelor's degree, public universities, admissions, compulsory courses, success rateNázev: Analýza studia oborů fyzioterapie v České republice. Cíle: Cílem této diplomové práce je analyzovat a porovnat bakalářské studijní obory fyzioterapie nabízené veřejnými vysokými školami v České republice, které umožňují prezenční studium v českém jazyce, a poskytnout uchazečům o studium ucelený přehled o rozdílech mezi fakultami. Metody: Metodika diplomové práce se skládá ze tří částí - analýzy přijímacího řízení, analýzy povinných předmětů a analýzy úspěšnosti studentů. Pro analýzu přijímacího řízení byly shromážděny údaje o přípravě na přijímací řízení, podmínkách přijímacího řízení a úspěšnosti přijetí, přičemž data byla získána z veřejných webových stránek 13 fakult. V analýze povinných předmětů byla sledována struktura povinných předmětů na 13 fakultách s důrazem na shodné, rozdílné a unikátní předměty, přičemž data byla čerpána z informačních systémů STAG, SIS a dalších. Analýza úspěšnosti zkoumala úspěšnost studentů u povinných předmětů na 9 z 13 fakult, přičemž data byla prezentována pomocí průměrů, mediánů, histogramů a tabulek. Pro všechny tři části byly využity metody komparativní a deskriptivní analýzy, přičemž výsledky byly prezentovány ve formě tabulek a vizuálních grafů. Výsledky: Výsledky diplomové práce jsou rozděleny do tří hlavních částí reflektující metody. Analýza...
Title: Analysis of the study of the fields of physiotherapy in the Czech Republic. Objectives: The aim of this thesis is to analyse and compare the bachelor's degree courses in physiotherapy offered by public universities in the Czech Republic that offer full-time study in the Czech language and to provide applicants with a comprehensive overview of the differences between the faculties. Methods: The methodology of the thesis consists of three parts - analysis of the admission procedure, analysis of compulsory courses and analysis of student success rates. For the admissions analysis, data on admission preparation, admission requirements and admission success rates were collected from the public websites of 13 faculties. For the analysis of compulsory courses, the structure of compulsory courses at 13 faculties was observed, with emphasis on identical, different and unique courses, and data were drawn from STAG, SIS and other information systems. The success rate analysis examined the success rate of students in compulsory courses in 9 of the 13 faculties, with data presented using means, medians, histograms and tables. Comparative and descriptive analysis methods were used for all three sections, with results presented in the form of tables and visual graphs. Results: The results of the thesis are...