Zobrazit minimální záznam

Back to Asian roots? The work of Claude Debussy (1862-1918) in the context of Chinese musical modernization
dc.contributor.advisorLomová, Olga
dc.creatorChaloupková, Lenka
dc.date.accessioned2025-02-12T09:55:55Z
dc.date.available2025-02-12T09:55:55Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196566
dc.description.abstractZáměrem disertační práce je zasazení recepce díla Clauda Debussyho do kontextu vývoje čínské Nové hudby (xin yinyue 新音樂) v období od roku 1918 do roku 2018. Práce usiluje o vyvození obecných závěrů týkajících se kontaktů čínské a evropské hudby uplatnitelných v širším kontextu proměn vztahu čínské a západní kultury. Tyto proměny jsou demonstrovány ve dvou perspektivách: zběžně na případu Debussyho kontaktu s asijskou hudbou a posléze detailně v souvislosti s recepcí Debussyho děl v Číně v kontextu tzv. "modernizace čínské hudby" (Zhongguo yinyue xiandaihua 中國音樂現代化) probíhající v Číně od druhé poloviny 19. století až do 80. let 20. století. Cílem práce je též odhalení podstaty unikátního postavení impresionismu v dějinách čínské Nové hudby i nečekaných souvislostí mezi recepcí díla Clauda Debussyho a měnícím se náhledem čínských skladatelů na domácí hudební tradici. Klíčová slova: čínská hudební modernizace; Claude Debussy; impresionismus; xin yinyue 新音樂cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation aims to place the reception of Claude Debussy's work in the context of the development of Chinese New Music (xin yinyue 新音樂) in the period from 1918 to 2018. At the same time, the dissertation seeks to draw general conclusions regarding contacts between Chinese and European music applicable in the wider context of changes in the relationship between Chinese and Western cultures. These changes are demonstrated in two perspectives: briefly on the case of Debussy's contact with Asian music and then in detail in connection with the reception of Debussy's works in China in the context of the so-called "modernization of Chinese music" (Zhongguo yinyue xiandaihua 中國音樂現代化) taking place in China from the second half of the 19th century until the 1980s. The aim of the thesis is also to reveal the essence of the unique position of impressionism in the history of Chinese New music, as well as the unexpected connections between the reception of Claude Debussy's work and the changing view of Chinese composers on the domestic musical tradition. Keywords: modernization of Chinese music; Claude Debussy; Impressionism; xin yinyue 新音樂en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčínská hudební modernizace|Claude Debussy|impresionismus|xin yinyue 新音樂cs_CZ
dc.subjectmodernization of Chinese music|Claude Debussy|Impressionism|xin yinyue 新音樂en_US
dc.titleZpátky k asijským kořenům? Dílo Clauda Debussyho (1862-1918) v kontextu čínské hudební modernizacecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentInstitute of Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav asijských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId194091
dc.title.translatedBack to Asian roots? The work of Claude Debussy (1862-1918) in the context of Chinese musical modernizationen_US
dc.contributor.refereeZádrapa, Lukáš
dc.contributor.refereeBenická, Janka
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAsian History and Cultureen_US
thesis.degree.disciplineDějiny a kultury Asiecs_CZ
thesis.degree.programAsian History and Cultureen_US
thesis.degree.programDějiny a kultury Asiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav asijských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny a kultury Asiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAsian History and Cultureen_US
uk.degree-program.csDějiny a kultury Asiecs_CZ
uk.degree-program.enAsian History and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csZáměrem disertační práce je zasazení recepce díla Clauda Debussyho do kontextu vývoje čínské Nové hudby (xin yinyue 新音樂) v období od roku 1918 do roku 2018. Práce usiluje o vyvození obecných závěrů týkajících se kontaktů čínské a evropské hudby uplatnitelných v širším kontextu proměn vztahu čínské a západní kultury. Tyto proměny jsou demonstrovány ve dvou perspektivách: zběžně na případu Debussyho kontaktu s asijskou hudbou a posléze detailně v souvislosti s recepcí Debussyho děl v Číně v kontextu tzv. "modernizace čínské hudby" (Zhongguo yinyue xiandaihua 中國音樂現代化) probíhající v Číně od druhé poloviny 19. století až do 80. let 20. století. Cílem práce je též odhalení podstaty unikátního postavení impresionismu v dějinách čínské Nové hudby i nečekaných souvislostí mezi recepcí díla Clauda Debussyho a měnícím se náhledem čínských skladatelů na domácí hudební tradici. Klíčová slova: čínská hudební modernizace; Claude Debussy; impresionismus; xin yinyue 新音樂cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation aims to place the reception of Claude Debussy's work in the context of the development of Chinese New Music (xin yinyue 新音樂) in the period from 1918 to 2018. At the same time, the dissertation seeks to draw general conclusions regarding contacts between Chinese and European music applicable in the wider context of changes in the relationship between Chinese and Western cultures. These changes are demonstrated in two perspectives: briefly on the case of Debussy's contact with Asian music and then in detail in connection with the reception of Debussy's works in China in the context of the so-called "modernization of Chinese music" (Zhongguo yinyue xiandaihua 中國音樂現代化) taking place in China from the second half of the 19th century until the 1980s. The aim of the thesis is also to reveal the essence of the unique position of impressionism in the history of Chinese New music, as well as the unexpected connections between the reception of Claude Debussy's work and the changing view of Chinese composers on the domestic musical tradition. Keywords: modernization of Chinese music; Claude Debussy; Impressionism; xin yinyue 新音樂en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav asijských studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV