Zobrazit minimální záznam

The phenomon of an introducing teacher in preschool
dc.contributor.advisorPoche Kargerová, Jana
dc.creatorMeryová, Nikola
dc.date.accessioned2025-02-11T11:30:24Z
dc.date.available2025-02-11T11:30:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196533
dc.description.abstractTématem diplomové práce je, v souvislosti s oficiálním přijetí novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, velmi aktuální téma uvádějících učitelů v mateřských školách. Teoretická část práce se zaměřuje na tento fenomén jak z pohledu profesního standardu, tak v kontextu současné situace a legislativního ukotvení. Soustředí se také na problematiku začínajících učitelů a jejich adaptačního procesu. Podstatnou součástí teoretické části práce je vymezení forem uvádění začínajících učitelů do praxe a jejich spolupráce s uvádějícími učiteli. Reciproční přínos této spolupráce a potřebu jeho komplexního zakotvení do systému uvádění potvrdilo výzkumné šetření. Pro empirickou část je zvolen kvalitativní přístup. Klíčovou metodou jsou ohniskové skupiny začínajících a uvádějících učitelek tří mateřských škol. Výzkumné šetření doplňují rozhovory s ředitelkami a obsahová analýza dokumentace. Primární cíl práce, tedy analýza problematiky uvádějících učitelů v kontextu současných legislativních změn, byl v průběhu práce doplněn o sekundární cíl. Tím bylo, v návaznosti na teoretická východiska, srovnání přístupu k procesu uvádění začínajících učitelů v českém a rakouském vzdělávacím prostředí. Výzkumné šetření odhalilo potřeby začínajících a uvádějících učitelů, stejně...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of the thesis is, in connection with the official adoption of the amendment to Act No. 563/2004 Coll., on Education staff, the very current topic of introducing teachers in kindergartens. The theoretical part of the thesis focuses on this phenomenon both from the perspective of professional standards and in the context of the current situation and legislative anchoring. It also focuses on the issue of novice teachers and their adaptation process. An essential part of the theoretical part is defining the forms of induction of novice teachers and their cooperation with the introducing teachers. The reciprocal benefits of this collaboration and the need for its complex incorporation in the induction system were confirmed by the research investigation. A qualitative approach is chosen for the empirical part. The key method is focus groups of novice and induction teachers in three kindergartens. Interviews with principals and content analysis of documentation complement the research investigation. The primary aim of the thesis, analyzing the issue of introducing teachers in the context of current legislative changes, was supplemented by a secondary aim during the thesis. This was to compare, in relation to the theoretical background, the approach to the induction process of beginning teachers...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectUvádějící učitelcs_CZ
dc.subjectzačínající učitelcs_CZ
dc.subjectprovázející učitelcs_CZ
dc.subjectnovela zákona o pedagogických pracovnícíchcs_CZ
dc.subjectmentoringcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectIntroducing teacheren_US
dc.subjectnovice teacheren_US
dc.subjectaccompanying teacheren_US
dc.subjectamendment to the Act No. 563en_US
dc.subject2004 on Educational Staffen_US
dc.subjectmentoringen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.titleFenomén uvádějícího učitele v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId264950
dc.title.translatedThe phenomon of an introducing teacher in preschoolen_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je, v souvislosti s oficiálním přijetí novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, velmi aktuální téma uvádějících učitelů v mateřských školách. Teoretická část práce se zaměřuje na tento fenomén jak z pohledu profesního standardu, tak v kontextu současné situace a legislativního ukotvení. Soustředí se také na problematiku začínajících učitelů a jejich adaptačního procesu. Podstatnou součástí teoretické části práce je vymezení forem uvádění začínajících učitelů do praxe a jejich spolupráce s uvádějícími učiteli. Reciproční přínos této spolupráce a potřebu jeho komplexního zakotvení do systému uvádění potvrdilo výzkumné šetření. Pro empirickou část je zvolen kvalitativní přístup. Klíčovou metodou jsou ohniskové skupiny začínajících a uvádějících učitelek tří mateřských škol. Výzkumné šetření doplňují rozhovory s ředitelkami a obsahová analýza dokumentace. Primární cíl práce, tedy analýza problematiky uvádějících učitelů v kontextu současných legislativních změn, byl v průběhu práce doplněn o sekundární cíl. Tím bylo, v návaznosti na teoretická východiska, srovnání přístupu k procesu uvádění začínajících učitelů v českém a rakouském vzdělávacím prostředí. Výzkumné šetření odhalilo potřeby začínajících a uvádějících učitelů, stejně...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis is, in connection with the official adoption of the amendment to Act No. 563/2004 Coll., on Education staff, the very current topic of introducing teachers in kindergartens. The theoretical part of the thesis focuses on this phenomenon both from the perspective of professional standards and in the context of the current situation and legislative anchoring. It also focuses on the issue of novice teachers and their adaptation process. An essential part of the theoretical part is defining the forms of induction of novice teachers and their cooperation with the introducing teachers. The reciprocal benefits of this collaboration and the need for its complex incorporation in the induction system were confirmed by the research investigation. A qualitative approach is chosen for the empirical part. The key method is focus groups of novice and induction teachers in three kindergartens. Interviews with principals and content analysis of documentation complement the research investigation. The primary aim of the thesis, analyzing the issue of introducing teachers in the context of current legislative changes, was supplemented by a secondary aim during the thesis. This was to compare, in relation to the theoretical background, the approach to the induction process of beginning teachers...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV