Zobrazit minimální záznam

Applied methods to support the participation of children and youth with specific needs in the lessons of the new circus
dc.contributor.advisorVojtíková, Lenka
dc.creatorMüllerová, Stefanie
dc.date.accessioned2025-02-07T10:07:35Z
dc.date.available2025-02-07T10:07:35Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196447
dc.description.abstractTitle: Applied Methods for supporting the participation of children and youth with special needs in new circus lessons. Objectives: The aim of the work was to compile a handbook for instructors to support children with special needs in new circus lessons and to verify its functionality. Methods: The research focused on monitoring the functionality of the compiled handbook and the effectiveness of selected recommendations for working with children with special needs in new circus lessons, aimed at supporting their participation and psychosocial development. Data were collected from 8 instructors from new circus centers in the Czech Republic through semi-structured interviews, then analyzed according to the functionality of the tools used. Results: The results confirmed the functionality and clear structure of the manual. The effectiveness of recommended activities based on sensory integration principles was demonstrated in the environment of new circus leisure classes. Respondents appreciated the possibility of universal application of the manual in various leisure activities and identified its potential for the school environment. The effectiveness of the proposed activities was manifested by immediate improvements in children's attention, organization, and self- regulation processes. After final...en_US
dc.description.abstractNázev: Aplikované metody pro podporu participace dětí a mládeže se specifickými potřebami do lekcí nového cirkusu Cíl: Cílem práce bylo sestavit příručku Challenging kids pro lektory na podporu dětí se specifickými potřebami v lekcích nového cirkusu a ověřit její funkčnost. Metody: Výzkum se zaměřil na ověření funkčnosti nově vytvořené příručky a účinnosti jejích doporučení pro práci s dětmi se specifickými potřebami v lekcích nového cirkusu. Cílem bylo podpořit jejich participaci a psychosociální rozvoj. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s osmi lektory z novocirkusových center a dvěma pedagogy volného času v České republice. Respondenti prakticky testovali příručku a následně byla analyzována účinnost použitých nástrojů. Výsledky: Výsledky potvrdily funkční a přehlednou strukturu příručky. Byla prokázána účinnost doporučených aktivit založených na principech senzorické integrace v prostředí volnočasového kroužku nového cirkusu. Respondenti ocenili možnost univerzálního využití příručky v různých volnočasových aktivitách a identifikovali její potenciál pro školní prostředí. Efektivita navržených aktivit se projevila okamžitým zlepšením pozornosti, organizovanosti a seberegulačních procesů u dětí. Po finálních úpravách bude příručka připravena k publikaci a distribuci...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectcirkusová pedagogikacs_CZ
dc.subjectsenzorická integracecs_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávacípotřebycs_CZ
dc.subjectpsychomotorikacs_CZ
dc.subjectcircus pedagogyen_US
dc.subjectsensorics integrationen_US
dc.subjectspecial education needs,psychomotor skillsen_US
dc.titleAplikované metody pro podporu participace dětí a mládeže se specifickými potřebami do lekcí nového cirkusucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-17
dc.description.departmentKatedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId261424
dc.title.translatedApplied methods to support the participation of children and youth with specific needs in the lessons of the new circusen_US
dc.contributor.refereeNováková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Aplikované metody pro podporu participace dětí a mládeže se specifickými potřebami do lekcí nového cirkusu Cíl: Cílem práce bylo sestavit příručku Challenging kids pro lektory na podporu dětí se specifickými potřebami v lekcích nového cirkusu a ověřit její funkčnost. Metody: Výzkum se zaměřil na ověření funkčnosti nově vytvořené příručky a účinnosti jejích doporučení pro práci s dětmi se specifickými potřebami v lekcích nového cirkusu. Cílem bylo podpořit jejich participaci a psychosociální rozvoj. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s osmi lektory z novocirkusových center a dvěma pedagogy volného času v České republice. Respondenti prakticky testovali příručku a následně byla analyzována účinnost použitých nástrojů. Výsledky: Výsledky potvrdily funkční a přehlednou strukturu příručky. Byla prokázána účinnost doporučených aktivit založených na principech senzorické integrace v prostředí volnočasového kroužku nového cirkusu. Respondenti ocenili možnost univerzálního využití příručky v různých volnočasových aktivitách a identifikovali její potenciál pro školní prostředí. Efektivita navržených aktivit se projevila okamžitým zlepšením pozornosti, organizovanosti a seberegulačních procesů u dětí. Po finálních úpravách bude příručka připravena k publikaci a distribuci...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Applied Methods for supporting the participation of children and youth with special needs in new circus lessons. Objectives: The aim of the work was to compile a handbook for instructors to support children with special needs in new circus lessons and to verify its functionality. Methods: The research focused on monitoring the functionality of the compiled handbook and the effectiveness of selected recommendations for working with children with special needs in new circus lessons, aimed at supporting their participation and psychosocial development. Data were collected from 8 instructors from new circus centers in the Czech Republic through semi-structured interviews, then analyzed according to the functionality of the tools used. Results: The results confirmed the functionality and clear structure of the manual. The effectiveness of recommended activities based on sensory integration principles was demonstrated in the environment of new circus leisure classes. Respondents appreciated the possibility of universal application of the manual in various leisure activities and identified its potential for the school environment. The effectiveness of the proposed activities was manifested by immediate improvements in children's attention, organization, and self- regulation processes. After final...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantVařeková, Jitka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV