Zobrazit minimální záznam

Attitudes secondary school pupils towards physical education.
dc.contributor.advisorPeřinová, Radka
dc.creatorAdámek, Miroslav
dc.date.accessioned2025-02-07T10:07:01Z
dc.date.available2025-02-07T10:07:01Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196444
dc.description.abstractTitle: Attitudes of secondary school pupils towards physical education Problem Research over the past years speaks of an increase in inactivity, sedentary behaviour and a decrease in the level of physical fitness of children. In this context, experts and physical education teachers point to the low level of motivation for physical activity both outside the school environment and in physical education classes, a phenomenon that is reflected in pupils' attitudes towards physical education (PE). Objectives: The aim of this study is to map the current state of attitudes towards physical education among secondary school pupils in Prague and to verify the differences with respect to gender, year of school attended, grade in physical education and declared regular sports activity. Methods: To meet the aim of the study, we chose a quantitative method of questioning through a standardized questionnaire Physical Education Attitude Scale (PEAS), which contains 43 items divided into 4 dimensions. The questions are answered through a five-point Likert scale. The questionnaire is augmented with 4 additional questions. The purposive sample consisted of 376 secondary school pupils from a selected primary school in Prague. The gender of respondents was approximately equally distributed. To test functionality and...en_US
dc.description.abstractNázev: Postoje žáků 2. stupně základní školy k tělesné výchově Problém: Výzkumy v průběhu uplynulých let mluví o nárůstu inaktivity, sedavého chování a snižování úrovně tělesné zdatnosti dětí. Odborná veřejnost a učitelé tělesné výchovy v této souvislosti poukazují na nízkou úroveň motivace k pohybovým aktivitám jak mimo školní prostředí, tak v hodinách tělesné výchovy, tento jev se promítá v postoji žáků k tělesné výchově (TV). Cíle: Cílem této práce je zmapovat současný stav postojů k tělesné výchově u žáků 2. stupně základní školy v Praze a ověřit rozdíly vzhledem k pohlaví, navštěvovanému ročníku školy, známce z tělesné výchovy a deklarované pravidelné sportovní aktivitě. Metody: Pro splnění cíle práce jsme zvolili kvantitativní metodu dotazování prostřednictvím standardizovaného dotazníku Physical Education Attitude Scale (PEAS), který obsahuje 43 položek rozdělených do 4 dimenzí. Na otázky se odpovídá prostřednictvím pětibodové Likertovy škály. Dotazník je rozšířen o 4 doplňkové otázky. Zkoumaný záměrný soubor tvořilo 376 žáků 2. stupně vybrané základní školy v Praze. Pohlaví respondentů bylo rozloženo přibližně stejně. Pro ověření funkcionality a srozumitelnosti jsme provedli předvýzkum. Dotazník byl distribuován žákům prostřednictvím platformy Microsoft Forms. Data byla zpracována...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectpubescencecs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectPEAScs_CZ
dc.subjectpubescenceen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectPEASen_US
dc.titlePostoje žáků 2. stupně základní školy k tělesné výchově.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-17
dc.description.departmentKatedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId254023
dc.title.translatedAttitudes secondary school pupils towards physical education.en_US
dc.contributor.refereeKotlík, Kamil
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Postoje žáků 2. stupně základní školy k tělesné výchově Problém: Výzkumy v průběhu uplynulých let mluví o nárůstu inaktivity, sedavého chování a snižování úrovně tělesné zdatnosti dětí. Odborná veřejnost a učitelé tělesné výchovy v této souvislosti poukazují na nízkou úroveň motivace k pohybovým aktivitám jak mimo školní prostředí, tak v hodinách tělesné výchovy, tento jev se promítá v postoji žáků k tělesné výchově (TV). Cíle: Cílem této práce je zmapovat současný stav postojů k tělesné výchově u žáků 2. stupně základní školy v Praze a ověřit rozdíly vzhledem k pohlaví, navštěvovanému ročníku školy, známce z tělesné výchovy a deklarované pravidelné sportovní aktivitě. Metody: Pro splnění cíle práce jsme zvolili kvantitativní metodu dotazování prostřednictvím standardizovaného dotazníku Physical Education Attitude Scale (PEAS), který obsahuje 43 položek rozdělených do 4 dimenzí. Na otázky se odpovídá prostřednictvím pětibodové Likertovy škály. Dotazník je rozšířen o 4 doplňkové otázky. Zkoumaný záměrný soubor tvořilo 376 žáků 2. stupně vybrané základní školy v Praze. Pohlaví respondentů bylo rozloženo přibližně stejně. Pro ověření funkcionality a srozumitelnosti jsme provedli předvýzkum. Dotazník byl distribuován žákům prostřednictvím platformy Microsoft Forms. Data byla zpracována...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Attitudes of secondary school pupils towards physical education Problem Research over the past years speaks of an increase in inactivity, sedentary behaviour and a decrease in the level of physical fitness of children. In this context, experts and physical education teachers point to the low level of motivation for physical activity both outside the school environment and in physical education classes, a phenomenon that is reflected in pupils' attitudes towards physical education (PE). Objectives: The aim of this study is to map the current state of attitudes towards physical education among secondary school pupils in Prague and to verify the differences with respect to gender, year of school attended, grade in physical education and declared regular sports activity. Methods: To meet the aim of the study, we chose a quantitative method of questioning through a standardized questionnaire Physical Education Attitude Scale (PEAS), which contains 43 items divided into 4 dimensions. The questions are answered through a five-point Likert scale. The questionnaire is augmented with 4 additional questions. The purposive sample consisted of 376 secondary school pupils from a selected primary school in Prague. The gender of respondents was approximately equally distributed. To test functionality and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV