Postoje žáků 2. stupně základní školy k tělesné výchově.
Attitudes secondary school pupils towards physical education.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196444Identifikátory
SIS: 254023
Kolekce
- Kvalifikační práce [8927]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotlík, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra společenskovědního základu v kinantropologii
Datum obhajoby
17. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pubescence, pohybová aktivita, učitel, motivace, PEASKlíčová slova (anglicky)
pubescence, physical activity, teacher, motivation, PEASNázev: Postoje žáků 2. stupně základní školy k tělesné výchově Problém: Výzkumy v průběhu uplynulých let mluví o nárůstu inaktivity, sedavého chování a snižování úrovně tělesné zdatnosti dětí. Odborná veřejnost a učitelé tělesné výchovy v této souvislosti poukazují na nízkou úroveň motivace k pohybovým aktivitám jak mimo školní prostředí, tak v hodinách tělesné výchovy, tento jev se promítá v postoji žáků k tělesné výchově (TV). Cíle: Cílem této práce je zmapovat současný stav postojů k tělesné výchově u žáků 2. stupně základní školy v Praze a ověřit rozdíly vzhledem k pohlaví, navštěvovanému ročníku školy, známce z tělesné výchovy a deklarované pravidelné sportovní aktivitě. Metody: Pro splnění cíle práce jsme zvolili kvantitativní metodu dotazování prostřednictvím standardizovaného dotazníku Physical Education Attitude Scale (PEAS), který obsahuje 43 položek rozdělených do 4 dimenzí. Na otázky se odpovídá prostřednictvím pětibodové Likertovy škály. Dotazník je rozšířen o 4 doplňkové otázky. Zkoumaný záměrný soubor tvořilo 376 žáků 2. stupně vybrané základní školy v Praze. Pohlaví respondentů bylo rozloženo přibližně stejně. Pro ověření funkcionality a srozumitelnosti jsme provedli předvýzkum. Dotazník byl distribuován žákům prostřednictvím platformy Microsoft Forms. Data byla zpracována...
Title: Attitudes of secondary school pupils towards physical education Problem Research over the past years speaks of an increase in inactivity, sedentary behaviour and a decrease in the level of physical fitness of children. In this context, experts and physical education teachers point to the low level of motivation for physical activity both outside the school environment and in physical education classes, a phenomenon that is reflected in pupils' attitudes towards physical education (PE). Objectives: The aim of this study is to map the current state of attitudes towards physical education among secondary school pupils in Prague and to verify the differences with respect to gender, year of school attended, grade in physical education and declared regular sports activity. Methods: To meet the aim of the study, we chose a quantitative method of questioning through a standardized questionnaire Physical Education Attitude Scale (PEAS), which contains 43 items divided into 4 dimensions. The questions are answered through a five-point Likert scale. The questionnaire is augmented with 4 additional questions. The purposive sample consisted of 376 secondary school pupils from a selected primary school in Prague. The gender of respondents was approximately equally distributed. To test functionality and...