Zobrazit minimální záznam

Footpaths as a source of inspiration for art education
dc.contributor.advisorJakubcová Hajdušková, Lucie
dc.creatorŠedivá, Kristýna
dc.date.accessioned2025-02-06T11:44:54Z
dc.date.available2025-02-06T11:44:54Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196411
dc.description.abstractThe topic of the thesis is walking paths as inspiration for artistic creation and for teaching art education. The thesis is divided into three parts. The first part contains brief information about the development of walking paths (with a focus on Western society). It deals with the questions of why people traveled on foot in the past and how these paths are artistically recorded. It also deals with walking travel in the present and gives several examples of contemporary walking travelers, such as Miloslav Nevrly, Ladislav Zibura, Viktorka Hlaváčková or Lucie Kutrová. The second part contains a description of selected Czech and foreign visual artists whose work was influenced by walking, such as Jan Jedlička, František Skála or Richard Long. The third part of the bachelor's thesis is devoted to the potential use of the topic of walking paths in teaching art education. This part concludes with a presentation and reflection of the author's work. The thesis states that hiking trails and walking travel are an important part of the culture and cultural identity of our society, they have the potential to enrich a person's personality and develop artistic creativity, and it is therefore essential to include this topic in education.en_US
dc.description.abstractTématem práce jsou pěší cesty jako inspirace pro uměleckou tvorbu a pro výuku výtvarné výchovy. Práce je rozdělena na tři části. První část obsahuje stručné informace o vývoji pěších cest (se zaměřením na západní společnost). Zabývá se otázkami, proč lidé cestovali pěšky v minulosti a jak jsou tyto cesty výtvarně zaznamenávány. Věnuje se také pěším cestováním v současnosti a uvádí několik příkladů současných pěších cestovatelů, například Miloslava Nevrlého, Ladislava Ziburu, Viktorku Hlaváčkovou nebo Lucii Kutrovou. Druhá část obsahuje popis vybraných českých i zahraničních výtvarných umělců, jejichž tvorbu ovlivnilo pěší cestování, jako třeba Jana Jedličku, Františka Skálu nebo Richarda Longa. Třetí část bakalářské práce je věnována potenciálnímu využití tématu pěších cest ve výuce výtvarné výchovy. Tuto část uzavírá prezentace a reflexe autorské práce. Práce konstatuje, že pěší cesty a pěší cestování jsou důležitou součástí kultury a kulturní identity naší společnosti, mají potenciál obohacovat osobnost člověka a rozvíjet výtvarnou autorskou tvorbu, a je tedy podstatné zapojovat toto téma do vzdělávání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcestacs_CZ
dc.subjectchůzecs_CZ
dc.subjectpěší cestovánícs_CZ
dc.subjectpoutnictvícs_CZ
dc.subjectinspiracecs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectumění a kulturacs_CZ
dc.subjectjourneyen_US
dc.subjectwalkingen_US
dc.subjecthikingen_US
dc.subjectpilgrimageen_US
dc.subjectinspirationen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectart and cultureen_US
dc.titlePěší cesty jako zdroj inspirace pro výuku výtvarné výchovycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271148
dc.title.translatedFootpaths as a source of inspiration for art educationen_US
dc.contributor.refereeTsikoliya, Lenka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika se sdruženým studiem Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika se sdruženým studiem Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem práce jsou pěší cesty jako inspirace pro uměleckou tvorbu a pro výuku výtvarné výchovy. Práce je rozdělena na tři části. První část obsahuje stručné informace o vývoji pěších cest (se zaměřením na západní společnost). Zabývá se otázkami, proč lidé cestovali pěšky v minulosti a jak jsou tyto cesty výtvarně zaznamenávány. Věnuje se také pěším cestováním v současnosti a uvádí několik příkladů současných pěších cestovatelů, například Miloslava Nevrlého, Ladislava Ziburu, Viktorku Hlaváčkovou nebo Lucii Kutrovou. Druhá část obsahuje popis vybraných českých i zahraničních výtvarných umělců, jejichž tvorbu ovlivnilo pěší cestování, jako třeba Jana Jedličku, Františka Skálu nebo Richarda Longa. Třetí část bakalářské práce je věnována potenciálnímu využití tématu pěších cest ve výuce výtvarné výchovy. Tuto část uzavírá prezentace a reflexe autorské práce. Práce konstatuje, že pěší cesty a pěší cestování jsou důležitou součástí kultury a kulturní identity naší společnosti, mají potenciál obohacovat osobnost člověka a rozvíjet výtvarnou autorskou tvorbu, a je tedy podstatné zapojovat toto téma do vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis is walking paths as inspiration for artistic creation and for teaching art education. The thesis is divided into three parts. The first part contains brief information about the development of walking paths (with a focus on Western society). It deals with the questions of why people traveled on foot in the past and how these paths are artistically recorded. It also deals with walking travel in the present and gives several examples of contemporary walking travelers, such as Miloslav Nevrly, Ladislav Zibura, Viktorka Hlaváčková or Lucie Kutrová. The second part contains a description of selected Czech and foreign visual artists whose work was influenced by walking, such as Jan Jedlička, František Skála or Richard Long. The third part of the bachelor's thesis is devoted to the potential use of the topic of walking paths in teaching art education. This part concludes with a presentation and reflection of the author's work. The thesis states that hiking trails and walking travel are an important part of the culture and cultural identity of our society, they have the potential to enrich a person's personality and develop artistic creativity, and it is therefore essential to include this topic in education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV