dc.contributor.advisor | Jakubcová Hajdušková, Lucie | |
dc.creator | Šedivá, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2025-02-06T11:44:54Z | |
dc.date.available | 2025-02-06T11:44:54Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196411 | |
dc.description.abstract | The topic of the thesis is walking paths as inspiration for artistic creation and for teaching art education. The thesis is divided into three parts. The first part contains brief information about the development of walking paths (with a focus on Western society). It deals with the questions of why people traveled on foot in the past and how these paths are artistically recorded. It also deals with walking travel in the present and gives several examples of contemporary walking travelers, such as Miloslav Nevrly, Ladislav Zibura, Viktorka Hlaváčková or Lucie Kutrová. The second part contains a description of selected Czech and foreign visual artists whose work was influenced by walking, such as Jan Jedlička, František Skála or Richard Long. The third part of the bachelor's thesis is devoted to the potential use of the topic of walking paths in teaching art education. This part concludes with a presentation and reflection of the author's work. The thesis states that hiking trails and walking travel are an important part of the culture and cultural identity of our society, they have the potential to enrich a person's personality and develop artistic creativity, and it is therefore essential to include this topic in education. | en_US |
dc.description.abstract | Tématem práce jsou pěší cesty jako inspirace pro uměleckou tvorbu a pro výuku výtvarné výchovy. Práce je rozdělena na tři části. První část obsahuje stručné informace o vývoji pěších cest (se zaměřením na západní společnost). Zabývá se otázkami, proč lidé cestovali pěšky v minulosti a jak jsou tyto cesty výtvarně zaznamenávány. Věnuje se také pěším cestováním v současnosti a uvádí několik příkladů současných pěších cestovatelů, například Miloslava Nevrlého, Ladislava Ziburu, Viktorku Hlaváčkovou nebo Lucii Kutrovou. Druhá část obsahuje popis vybraných českých i zahraničních výtvarných umělců, jejichž tvorbu ovlivnilo pěší cestování, jako třeba Jana Jedličku, Františka Skálu nebo Richarda Longa. Třetí část bakalářské práce je věnována potenciálnímu využití tématu pěších cest ve výuce výtvarné výchovy. Tuto část uzavírá prezentace a reflexe autorské práce. Práce konstatuje, že pěší cesty a pěší cestování jsou důležitou součástí kultury a kulturní identity naší společnosti, mají potenciál obohacovat osobnost člověka a rozvíjet výtvarnou autorskou tvorbu, a je tedy podstatné zapojovat toto téma do vzdělávání. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | cesta | cs_CZ |
dc.subject | chůze | cs_CZ |
dc.subject | pěší cestování | cs_CZ |
dc.subject | poutnictví | cs_CZ |
dc.subject | inspirace | cs_CZ |
dc.subject | výtvarná výchova | cs_CZ |
dc.subject | umění a kultura | cs_CZ |
dc.subject | journey | en_US |
dc.subject | walking | en_US |
dc.subject | hiking | en_US |
dc.subject | pilgrimage | en_US |
dc.subject | inspiration | en_US |
dc.subject | art education | en_US |
dc.subject | art and culture | en_US |
dc.title | Pěší cesty jako zdroj inspirace pro výuku výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-16 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 271148 | |
dc.title.translated | Footpaths as a source of inspiration for art education | en_US |
dc.contributor.referee | Tsikoliya, Lenka | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika se sdruženým studiem Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika se sdruženým studiem Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem práce jsou pěší cesty jako inspirace pro uměleckou tvorbu a pro výuku výtvarné výchovy. Práce je rozdělena na tři části. První část obsahuje stručné informace o vývoji pěších cest (se zaměřením na západní společnost). Zabývá se otázkami, proč lidé cestovali pěšky v minulosti a jak jsou tyto cesty výtvarně zaznamenávány. Věnuje se také pěším cestováním v současnosti a uvádí několik příkladů současných pěších cestovatelů, například Miloslava Nevrlého, Ladislava Ziburu, Viktorku Hlaváčkovou nebo Lucii Kutrovou. Druhá část obsahuje popis vybraných českých i zahraničních výtvarných umělců, jejichž tvorbu ovlivnilo pěší cestování, jako třeba Jana Jedličku, Františka Skálu nebo Richarda Longa. Třetí část bakalářské práce je věnována potenciálnímu využití tématu pěších cest ve výuce výtvarné výchovy. Tuto část uzavírá prezentace a reflexe autorské práce. Práce konstatuje, že pěší cesty a pěší cestování jsou důležitou součástí kultury a kulturní identity naší společnosti, mají potenciál obohacovat osobnost člověka a rozvíjet výtvarnou autorskou tvorbu, a je tedy podstatné zapojovat toto téma do vzdělávání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topic of the thesis is walking paths as inspiration for artistic creation and for teaching art education. The thesis is divided into three parts. The first part contains brief information about the development of walking paths (with a focus on Western society). It deals with the questions of why people traveled on foot in the past and how these paths are artistically recorded. It also deals with walking travel in the present and gives several examples of contemporary walking travelers, such as Miloslav Nevrly, Ladislav Zibura, Viktorka Hlaváčková or Lucie Kutrová. The second part contains a description of selected Czech and foreign visual artists whose work was influenced by walking, such as Jan Jedlička, František Skála or Richard Long. The third part of the bachelor's thesis is devoted to the potential use of the topic of walking paths in teaching art education. This part concludes with a presentation and reflection of the author's work. The thesis states that hiking trails and walking travel are an important part of the culture and cultural identity of our society, they have the potential to enrich a person's personality and develop artistic creativity, and it is therefore essential to include this topic in education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |