Zobrazit minimální záznam

Educational game as a method of teaching at a primary school
dc.contributor.advisorHejlová, Helena
dc.creatorMelicharová, Magdaléna
dc.date.accessioned2025-02-06T11:44:09Z
dc.date.available2025-02-06T11:44:09Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196407
dc.description.abstractDidactic game presents a method which is carried out in the spirit of present pedagogical trends. Teacher can make the teaching more attractive without resigning about the fulfilment of the educational objective. Its part is fastening knowledge, which is achieved by memory learning. This thesis authenticates effectiveness of the didactic game as a fastening activity, while games are being compared to non-gaming fastening. It is action research based on analysis of quantitative and qualitative data. Didactic methods are applied based on plans, which are parts of the text of this thesis. In the theoretical part are interpreted based on research of academic source these topics: developmental specifics of pupils of younger school age, teaching and memory and didactic game. Practical part specifies exploratory design, including method and ethics principles, set of participants and gives plans connected with the realization of teaching. Presentation of the outcome begins with interpretation of quantitative data. This part is followed up by case studies, which includes anamneses of examined pupil (family, personal, school). It is followed by pedagogical reflection. The research showed that with the investigated group, the didactic games were compared to non-gaming approach as more effective tool for...en_US
dc.description.abstractDidaktická hra představuje metodu, která se nese v duchu současných trendů v pedagogice. Pedagog jejím využitím může žákům výuku zatraktivnit, aniž by tím rezignoval na plnění výukového cíle. Jeho součástí je upevnění poznatků, kterého se dosahuje pamětním učením. Tato práce ověřuje efektivnost didaktické hry jakožto upevňovací činnosti, přičemž hry porovnává s neherním upevňováním. Jde o akční výzkum založený na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Didaktické metody jsou uplatněny na základě plánů, které jsou součástí textu práce. V teoretické části jsou vyložena na základě rešerše akademických zdrojů tato témata: vývojová specifika žáků mladšího školního věku, učení a paměť a didaktická hra. Praktická část specifikuje výzkumný design, vč. metod a etických zásad, soubor participantů a uvádí plány spojené s realizací výuky. Prezentace výsledků začíná interpretací kvantitativních dat. Na tuto část navazují kazuistiky, které zahrnují anamnézy zkoumaných žáků (rodinné, osobní, školní). Následuje pedagogická reflexe. Výzkum ukázal, že u zkoumané třídy didaktické hry byly v porovnání s neherním přístupem efektivnějším nástrojem upevnění učiva. Žáci hry vnímali méně jako procvičovací činnost. Ve svých odhadech na výsledek kvízu se žáci převážně podceňovali, a jestliže bylo učivo upevněno hrami,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdidaktická hracs_CZ
dc.subjectpamětní učenícs_CZ
dc.subjectžák mladšího školního věkucs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectvýukový procescs_CZ
dc.subjectDidactic gameen_US
dc.subjectmemory learningen_US
dc.subjecta pupil of younger school ageen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectlearning processen_US
dc.titleDidaktická hra jako metoda výuky na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId270836
dc.title.translatedEducational game as a method of teaching at a primary schoolen_US
dc.contributor.refereePoche Kargerová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDidaktická hra představuje metodu, která se nese v duchu současných trendů v pedagogice. Pedagog jejím využitím může žákům výuku zatraktivnit, aniž by tím rezignoval na plnění výukového cíle. Jeho součástí je upevnění poznatků, kterého se dosahuje pamětním učením. Tato práce ověřuje efektivnost didaktické hry jakožto upevňovací činnosti, přičemž hry porovnává s neherním upevňováním. Jde o akční výzkum založený na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Didaktické metody jsou uplatněny na základě plánů, které jsou součástí textu práce. V teoretické části jsou vyložena na základě rešerše akademických zdrojů tato témata: vývojová specifika žáků mladšího školního věku, učení a paměť a didaktická hra. Praktická část specifikuje výzkumný design, vč. metod a etických zásad, soubor participantů a uvádí plány spojené s realizací výuky. Prezentace výsledků začíná interpretací kvantitativních dat. Na tuto část navazují kazuistiky, které zahrnují anamnézy zkoumaných žáků (rodinné, osobní, školní). Následuje pedagogická reflexe. Výzkum ukázal, že u zkoumané třídy didaktické hry byly v porovnání s neherním přístupem efektivnějším nástrojem upevnění učiva. Žáci hry vnímali méně jako procvičovací činnost. Ve svých odhadech na výsledek kvízu se žáci převážně podceňovali, a jestliže bylo učivo upevněno hrami,...cs_CZ
uk.abstract.enDidactic game presents a method which is carried out in the spirit of present pedagogical trends. Teacher can make the teaching more attractive without resigning about the fulfilment of the educational objective. Its part is fastening knowledge, which is achieved by memory learning. This thesis authenticates effectiveness of the didactic game as a fastening activity, while games are being compared to non-gaming fastening. It is action research based on analysis of quantitative and qualitative data. Didactic methods are applied based on plans, which are parts of the text of this thesis. In the theoretical part are interpreted based on research of academic source these topics: developmental specifics of pupils of younger school age, teaching and memory and didactic game. Practical part specifies exploratory design, including method and ethics principles, set of participants and gives plans connected with the realization of teaching. Presentation of the outcome begins with interpretation of quantitative data. This part is followed up by case studies, which includes anamneses of examined pupil (family, personal, school). It is followed by pedagogical reflection. The research showed that with the investigated group, the didactic games were compared to non-gaming approach as more effective tool for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV