Zobrazit minimální záznam

The impact of marketing of breast-milk substitutes and other factors on prevalence and duration of breastfeeding
dc.contributor.advisorKudlová, Eva
dc.creatorPirklová, Kristýna
dc.date.accessioned2025-02-04T10:13:43Z
dc.date.available2025-02-04T10:13:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196289
dc.description.abstractCíl: Studie posledních let ukazují, že agresivní marke�ng náhrad mateřského mléka nega�vně ovlivňuje rozhodování matek, což vede k poklesu prevalence kojení. Cílem této práce je popsat a analyzovat vliv marke�ngu náhrad mateřského mléka a dalších faktorů na prevalenci a délku kojení v ČR s ohledem na Mezinárodní kodex marke�ngu náhrad mateřského mléka (Kodex). Práce se zaměřuje na reklamní prak�ky výrobců, zejména v online prostředí, a jejich dopad na rozhodování matek o způsobu výživy dítěte. Metodologie: Pro respondentky byl vytvořen dotazník, který byl distribuován na Facebooku pomocí placené reklamy v Meta Business Suite z profilu, který byl za �mto účelem vytvořen. Výběr webových stránek, které byly hodnoceny s ohledem na vybrané parametry dle Kodexu, proběhl pomocí v ČR nejvíce používaných vyhledávačů (Google a Seznam). Dále byla brána v potaz oblíbenost těchto webových stránek u respondentek. Pro hodnocení účtů na sociálních sí�ch byly zvoleny profily 3 značek náhrad mateřského mléka, které respondentky nejčastěji používaly. Do analýzy influencer marke�ngu byli zařazeni infulenceři, kteří se řadí v ČR mezi nejvlivnější dle žebříčku infulen.com, mají malé dě� a zveřejňují obsah cílený na rodiče. Zařazeny byly také profily infulencerek s dosahem více než 30.000 sledujících, které měly opakovanou...cs_CZ
dc.description.abstractObjec�ve: Recent studies indicate that aggressive marke�ng of breast milk subs�tutes adversely affects mothers' decision-making, leading to a decline in breas�eeding prevalence. This thesis aims to describe and analyze the impact of marke�ng breast milk subs�tutes and other factors on the prevalence and dura�on of breas�eeding in the Czech Republic, par�cularly in rela�on to the Interna�onal Code of Marke�ng of Breast-milk Subs�tutes (the Code). The study focuses on examining the adver�sing prac�ces of manufacturers, especially in the online environment, and their influence on mothers' decisions regarding breas�eeding and infant feeding methods. Methodology: A ques�onnaire was created for the respondents and distributed on Facebook using paid adver�sing through Meta Business Suite from a profile created specifically for this purpose. The selec�on of websites, evaluated based on selected parameters according to the Code, was made using the most commonly used search engines in the Czech Republic (Google and Seznam). Addi�onally, the popularity of these websites among the respondents was considered. The profiles of three breast milk subs�tute brands that the respondents most frequently used were chosen to evaluate social media accounts. Influencer marke�ng analysis included influencers ranked among the most...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectkojenícs_CZ
dc.subjectkojeneccs_CZ
dc.subjectvýživa dítětecs_CZ
dc.subjectnáhrada mateřského mlékacs_CZ
dc.subjectpočáteční a pokračovací kojenecká výživacs_CZ
dc.subjectmezinárodní Kodex marketingu náhrad mateřského mlékacs_CZ
dc.subjectbreastfeedingen_US
dc.subjectThe International Code of Marketing of Breast-Milk Substitutesen_US
dc.subjectbaby formulaen_US
dc.subjectinfant feedingen_US
dc.subjectcommercial milk formulaen_US
dc.titleVliv marketingu náhrad mateřského mléka a dalších faktorů na prevalenci a délku kojenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-14
dc.description.departmentIII. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.department3rd Department of Medicine - Department of Endocrinology and Metabolism First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId261920
dc.title.translatedThe impact of marketing of breast-milk substitutes and other factors on prevalence and duration of breastfeedingen_US
dc.contributor.refereeSchneidrová, Dagmar
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChild and Adult Nutritionen_US
thesis.degree.disciplineVýživa dospělých a dětícs_CZ
thesis.degree.programChild and Adult Nutritionen_US
thesis.degree.programVýživa dospělých a dětícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::3rd Department of Medicine - Department of Endocrinology and Metabolism First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýživa dospělých a dětícs_CZ
uk.degree-discipline.enChild and Adult Nutritionen_US
uk.degree-program.csVýživa dospělých a dětícs_CZ
uk.degree-program.enChild and Adult Nutritionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCíl: Studie posledních let ukazují, že agresivní marke�ng náhrad mateřského mléka nega�vně ovlivňuje rozhodování matek, což vede k poklesu prevalence kojení. Cílem této práce je popsat a analyzovat vliv marke�ngu náhrad mateřského mléka a dalších faktorů na prevalenci a délku kojení v ČR s ohledem na Mezinárodní kodex marke�ngu náhrad mateřského mléka (Kodex). Práce se zaměřuje na reklamní prak�ky výrobců, zejména v online prostředí, a jejich dopad na rozhodování matek o způsobu výživy dítěte. Metodologie: Pro respondentky byl vytvořen dotazník, který byl distribuován na Facebooku pomocí placené reklamy v Meta Business Suite z profilu, který byl za �mto účelem vytvořen. Výběr webových stránek, které byly hodnoceny s ohledem na vybrané parametry dle Kodexu, proběhl pomocí v ČR nejvíce používaných vyhledávačů (Google a Seznam). Dále byla brána v potaz oblíbenost těchto webových stránek u respondentek. Pro hodnocení účtů na sociálních sí�ch byly zvoleny profily 3 značek náhrad mateřského mléka, které respondentky nejčastěji používaly. Do analýzy influencer marke�ngu byli zařazeni infulenceři, kteří se řadí v ČR mezi nejvlivnější dle žebříčku infulen.com, mají malé dě� a zveřejňují obsah cílený na rodiče. Zařazeny byly také profily infulencerek s dosahem více než 30.000 sledujících, které měly opakovanou...cs_CZ
uk.abstract.enObjec�ve: Recent studies indicate that aggressive marke�ng of breast milk subs�tutes adversely affects mothers' decision-making, leading to a decline in breas�eeding prevalence. This thesis aims to describe and analyze the impact of marke�ng breast milk subs�tutes and other factors on the prevalence and dura�on of breas�eeding in the Czech Republic, par�cularly in rela�on to the Interna�onal Code of Marke�ng of Breast-milk Subs�tutes (the Code). The study focuses on examining the adver�sing prac�ces of manufacturers, especially in the online environment, and their influence on mothers' decisions regarding breas�eeding and infant feeding methods. Methodology: A ques�onnaire was created for the respondents and distributed on Facebook using paid adver�sing through Meta Business Suite from a profile created specifically for this purpose. The selec�on of websites, evaluated based on selected parameters according to the Code, was made using the most commonly used search engines in the Czech Republic (Google and Seznam). Addi�onally, the popularity of these websites among the respondents was considered. The profiles of three breast milk subs�tute brands that the respondents most frequently used were chosen to evaluate social media accounts. Influencer marke�ng analysis included influencers ranked among the most...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, III. interní klinika - klinika endokrinologie a metabolismu 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV