dc.contributor.advisor | Kříž, Jaroslav | |
dc.creator | Merkl, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T10:11:56Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T10:11:56Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196280 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá dopady negativních zážitků z dětství na další život a vychází z klíčových závěrů studie české odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zkoumat pohled učitelů základních škol na danou problematiku, jejich znalosti a potřeby, které by mohly přispět k lepšímu zvládání těchto situací v pedagogické praxi, jelikož počet traumatizovaných dětí stoupá. Pro získání dat byla v praktické části práce použita kvalitativní výzkumná metoda. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli základních škol a následně analyzována metodou zakotvené teorie. Výsledky analýzy jsou shrnuty do tematických skupin, které reflektují hlavní problémy a výzvy spojené s prací s dětmi, jež mají za sebou negativní zážitky. Na základě zjištění jsou také navrženy konkrétní možnosti další práce s tímto tématem. Tyto návrhy jsou zaměřeny na podporu učitelů, zlepšení pedagogických přístupů a vytvoření podmínek pro efektivnější inkluzivní vzdělávání. Práce rovněž zdůrazňuje potřebu systematické podpory a vzdělávání učitelů v této oblasti, čímž upozorňuje na důležitost interdisciplinární spolupráce mezi školami, odbornými organizacemi a státními institucemi. Závěry práce mají potenciál být využity nejen jednotlivými základními školami, ale i v širším... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the impacts of adverse childhood experiences on later life and is based on key findings from a study by the Czech Professional Society for Inclusive Education. The main aim of this thesis is to examine the perspectives of primary school teachers on the issue, their knowledge, and their needs, which could contribute to better handling of such situations in pedagogical practice, especially as the number of traumatized children is rising. In the practical part of the thesis, a qualitative research method was employed to collect data. Data were gathered through semi-structured interviews with primary school teachers and subsequently analyzed using grounded theory. The analysis results are summarized into thematic groups reflecting the main problems and challenges associated with working with children who have experienced adversity. Based on the findings, specific recommendations for further work on this topic are proposed. These suggestions aim to support teachers, improve teaching approaches, and create conditions for more effective inclusive education. The thesis also highlights the need for systematic support and training for teachers in this area, emphasizing the importance of interdisciplinary cooperation among schools, professional organizations, and government... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | sebevzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | trauma | cs_CZ |
dc.subject | pedagog | cs_CZ |
dc.subject | ACE study | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | self-education | en_US |
dc.subject | trauma | en_US |
dc.subject | pedagogue | en_US |
dc.subject | ACE study | en_US |
dc.subject | elementary school | en_US |
dc.title | Znalosti pracovníků základních škol v oblasti přístupu k dětem s negativními zkušenostmi z dětství | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-13 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 261431 | |
dc.title.translated | Knowledge of elementary school workers in the field of access to children with negative childhood experiences | en_US |
dc.contributor.referee | Liška, Roman | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá dopady negativních zážitků z dětství na další život a vychází z klíčových závěrů studie české odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zkoumat pohled učitelů základních škol na danou problematiku, jejich znalosti a potřeby, které by mohly přispět k lepšímu zvládání těchto situací v pedagogické praxi, jelikož počet traumatizovaných dětí stoupá. Pro získání dat byla v praktické části práce použita kvalitativní výzkumná metoda. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli základních škol a následně analyzována metodou zakotvené teorie. Výsledky analýzy jsou shrnuty do tematických skupin, které reflektují hlavní problémy a výzvy spojené s prací s dětmi, jež mají za sebou negativní zážitky. Na základě zjištění jsou také navrženy konkrétní možnosti další práce s tímto tématem. Tyto návrhy jsou zaměřeny na podporu učitelů, zlepšení pedagogických přístupů a vytvoření podmínek pro efektivnější inkluzivní vzdělávání. Práce rovněž zdůrazňuje potřebu systematické podpory a vzdělávání učitelů v této oblasti, čímž upozorňuje na důležitost interdisciplinární spolupráce mezi školami, odbornými organizacemi a státními institucemi. Závěry práce mají potenciál být využity nejen jednotlivými základními školami, ale i v širším... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the impacts of adverse childhood experiences on later life and is based on key findings from a study by the Czech Professional Society for Inclusive Education. The main aim of this thesis is to examine the perspectives of primary school teachers on the issue, their knowledge, and their needs, which could contribute to better handling of such situations in pedagogical practice, especially as the number of traumatized children is rising. In the practical part of the thesis, a qualitative research method was employed to collect data. Data were gathered through semi-structured interviews with primary school teachers and subsequently analyzed using grounded theory. The analysis results are summarized into thematic groups reflecting the main problems and challenges associated with working with children who have experienced adversity. Based on the findings, specific recommendations for further work on this topic are proposed. These suggestions aim to support teachers, improve teaching approaches, and create conditions for more effective inclusive education. The thesis also highlights the need for systematic support and training for teachers in this area, emphasizing the importance of interdisciplinary cooperation among schools, professional organizations, and government... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |