Zobrazit minimální záznam

Knowledge of elementary school workers in the field of access to children with negative childhood experiences
dc.contributor.advisorKříž, Jaroslav
dc.creatorMerkl, Lukáš
dc.date.accessioned2025-02-04T10:11:56Z
dc.date.available2025-02-04T10:11:56Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196280
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá dopady negativních zážitků z dětství na další život a vychází z klíčových závěrů studie české odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zkoumat pohled učitelů základních škol na danou problematiku, jejich znalosti a potřeby, které by mohly přispět k lepšímu zvládání těchto situací v pedagogické praxi, jelikož počet traumatizovaných dětí stoupá. Pro získání dat byla v praktické části práce použita kvalitativní výzkumná metoda. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli základních škol a následně analyzována metodou zakotvené teorie. Výsledky analýzy jsou shrnuty do tematických skupin, které reflektují hlavní problémy a výzvy spojené s prací s dětmi, jež mají za sebou negativní zážitky. Na základě zjištění jsou také navrženy konkrétní možnosti další práce s tímto tématem. Tyto návrhy jsou zaměřeny na podporu učitelů, zlepšení pedagogických přístupů a vytvoření podmínek pro efektivnější inkluzivní vzdělávání. Práce rovněž zdůrazňuje potřebu systematické podpory a vzdělávání učitelů v této oblasti, čímž upozorňuje na důležitost interdisciplinární spolupráce mezi školami, odbornými organizacemi a státními institucemi. Závěry práce mají potenciál být využity nejen jednotlivými základními školami, ale i v širším...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the impacts of adverse childhood experiences on later life and is based on key findings from a study by the Czech Professional Society for Inclusive Education. The main aim of this thesis is to examine the perspectives of primary school teachers on the issue, their knowledge, and their needs, which could contribute to better handling of such situations in pedagogical practice, especially as the number of traumatized children is rising. In the practical part of the thesis, a qualitative research method was employed to collect data. Data were gathered through semi-structured interviews with primary school teachers and subsequently analyzed using grounded theory. The analysis results are summarized into thematic groups reflecting the main problems and challenges associated with working with children who have experienced adversity. Based on the findings, specific recommendations for further work on this topic are proposed. These suggestions aim to support teachers, improve teaching approaches, and create conditions for more effective inclusive education. The thesis also highlights the need for systematic support and training for teachers in this area, emphasizing the importance of interdisciplinary cooperation among schools, professional organizations, and government...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectsebevzdělávánícs_CZ
dc.subjecttraumacs_CZ
dc.subjectpedagogcs_CZ
dc.subjectACE studycs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectself-educationen_US
dc.subjecttraumaen_US
dc.subjectpedagogueen_US
dc.subjectACE studyen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.titleZnalosti pracovníků základních škol v oblasti přístupu k dětem s negativními zkušenostmi z dětstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-13
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId261431
dc.title.translatedKnowledge of elementary school workers in the field of access to children with negative childhood experiencesen_US
dc.contributor.refereeLiška, Roman
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá dopady negativních zážitků z dětství na další život a vychází z klíčových závěrů studie české odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zkoumat pohled učitelů základních škol na danou problematiku, jejich znalosti a potřeby, které by mohly přispět k lepšímu zvládání těchto situací v pedagogické praxi, jelikož počet traumatizovaných dětí stoupá. Pro získání dat byla v praktické části práce použita kvalitativní výzkumná metoda. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učiteli základních škol a následně analyzována metodou zakotvené teorie. Výsledky analýzy jsou shrnuty do tematických skupin, které reflektují hlavní problémy a výzvy spojené s prací s dětmi, jež mají za sebou negativní zážitky. Na základě zjištění jsou také navrženy konkrétní možnosti další práce s tímto tématem. Tyto návrhy jsou zaměřeny na podporu učitelů, zlepšení pedagogických přístupů a vytvoření podmínek pro efektivnější inkluzivní vzdělávání. Práce rovněž zdůrazňuje potřebu systematické podpory a vzdělávání učitelů v této oblasti, čímž upozorňuje na důležitost interdisciplinární spolupráce mezi školami, odbornými organizacemi a státními institucemi. Závěry práce mají potenciál být využity nejen jednotlivými základními školami, ale i v širším...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the impacts of adverse childhood experiences on later life and is based on key findings from a study by the Czech Professional Society for Inclusive Education. The main aim of this thesis is to examine the perspectives of primary school teachers on the issue, their knowledge, and their needs, which could contribute to better handling of such situations in pedagogical practice, especially as the number of traumatized children is rising. In the practical part of the thesis, a qualitative research method was employed to collect data. Data were gathered through semi-structured interviews with primary school teachers and subsequently analyzed using grounded theory. The analysis results are summarized into thematic groups reflecting the main problems and challenges associated with working with children who have experienced adversity. Based on the findings, specific recommendations for further work on this topic are proposed. These suggestions aim to support teachers, improve teaching approaches, and create conditions for more effective inclusive education. The thesis also highlights the need for systematic support and training for teachers in this area, emphasizing the importance of interdisciplinary cooperation among schools, professional organizations, and government...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV