dc.contributor.advisor | Hrdlička, Milan | |
dc.creator | Jirásková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T10:32:28Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T10:32:28Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195658 | |
dc.description.abstract | Univerzita Karlova Filozofická fakulta Ústav českého jazyka a teorie komunikace Filologie / Český jazyk Abstrakt disertační práce Mgr. Petra Jirásková PŘÍNOS VYUŽITÍ AUDIOORÁLNÍ METODY VE VÝUCE ČEŠTINY PRO DOSPĚLÉ CIZINCE NA ÚROVNI A0-A1 The benefit of using the audiooral method in teaching Czech to adult foreigners (level A0-A1 of CEFR) Vedoucí práce: doc. PhDr. Milan Hrdlička, CSc. 2024 Tato disertační práce zkoumá fenomén audioorální výuky cizích jazyků, tedy výuky založené na ústním drilu, na vizualizaci a na eliminaci textové složky, a zaměřuje se na její integraci do současných výukových programů pro dospělé studenty. Konkrétně se zabýváme účinností audioorální výuky v počáteční fázi studijního programu češtiny jako cizího jazyka a analyzujeme její přínosy pro studenty začátečníky v oblasti kvality výslovnosti, zapamatování slovní zásoby, porozumění gramatice a motivace k mluvení. Zahrnujeme také srovnání s tradičním přístupem pracujícím od počátku s učebnicí. Hlavním cílem výzkumu je ověřit předpoklad účinnosti audioorálního přístupu a identifikovat případné nedostatky a rizika. Práce zahrnuje stručný soupis historie metod výuky cizích jazyků, podrobně se věnuje především audiolingvální metodě a strukturně-globální audiovizuální metodě a následně popisuje zkoumaný moderní audioorální kurz (mAOK)... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Univerzita Karlova Filozofická fakulta Ústav českého jazyka a teorie komunikace Filologie / Český jazyk Dissertation abstract Mgr. Petra Jirásková THE BENEFIT OF USING THE AUDIOORAL METHOD IN TEACHING CZECH TO ADULT FOREIGNERS (LEVEL A0-A1 OF CEFR) Přínos využití audioorální metody ve výuce češtiny pro dospělé cizince na úrovni A0-A1 Vedoucí práce: doc. PhDr. Milan Hrdlička, CSc. 2024 This dissertation explores the phenomenon of audio-oral foreign language learning and its integration into current adult learner education programs. We examine the effectiveness of audio-oral instruction without textual support and analyze its benefits for students in the areas of pronunciation, vocabulary, grammar comprehension, and motivation to speak. We also include a comparison with the traditional approach of working with a textbook from the very beginning. The main aim of the research is to test assumptions about the effectiveness of the audio- oral approach and to identify potential gaps and risks. The thesis includes an inventory of the history of audio-oral teaching, a detailed discussion of the audio-lingual method and the structural-global audio-visual method, and then a description of the investigated modern audiooral course (mAOC) forming the introductory part of the Czech as a foreign language programme. We... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | audio-lingual method|audio-oral course|Czech as a foreign language|drill|structural-global audiovisual method|foreign language textbooks|visualization|technology | en_US |
dc.subject | audiolingvální metoda|audioorální kurz|čeština jako cizí jazyk|dril|strukturně-globální audiovizuální metoda|učebnice cizích jazyků|vizualizace|technologie | cs_CZ |
dc.title | Přínos využití audioorální metody ve výuce češtiny pro dospělé cizince na úrovni A0-A1 | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-16 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 229306 | |
dc.title.translated | The benefit of using the audiooral method in teaching Czech to adult foreigners (level A0-A1 of CEFR) | en_US |
dc.contributor.referee | Hradilová, Darina | |
dc.contributor.referee | Šindelářová, Jaromíra | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Univerzita Karlova Filozofická fakulta Ústav českého jazyka a teorie komunikace Filologie / Český jazyk Abstrakt disertační práce Mgr. Petra Jirásková PŘÍNOS VYUŽITÍ AUDIOORÁLNÍ METODY VE VÝUCE ČEŠTINY PRO DOSPĚLÉ CIZINCE NA ÚROVNI A0-A1 The benefit of using the audiooral method in teaching Czech to adult foreigners (level A0-A1 of CEFR) Vedoucí práce: doc. PhDr. Milan Hrdlička, CSc. 2024 Tato disertační práce zkoumá fenomén audioorální výuky cizích jazyků, tedy výuky založené na ústním drilu, na vizualizaci a na eliminaci textové složky, a zaměřuje se na její integraci do současných výukových programů pro dospělé studenty. Konkrétně se zabýváme účinností audioorální výuky v počáteční fázi studijního programu češtiny jako cizího jazyka a analyzujeme její přínosy pro studenty začátečníky v oblasti kvality výslovnosti, zapamatování slovní zásoby, porozumění gramatice a motivace k mluvení. Zahrnujeme také srovnání s tradičním přístupem pracujícím od počátku s učebnicí. Hlavním cílem výzkumu je ověřit předpoklad účinnosti audioorálního přístupu a identifikovat případné nedostatky a rizika. Práce zahrnuje stručný soupis historie metod výuky cizích jazyků, podrobně se věnuje především audiolingvální metodě a strukturně-globální audiovizuální metodě a následně popisuje zkoumaný moderní audioorální kurz (mAOK)... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Univerzita Karlova Filozofická fakulta Ústav českého jazyka a teorie komunikace Filologie / Český jazyk Dissertation abstract Mgr. Petra Jirásková THE BENEFIT OF USING THE AUDIOORAL METHOD IN TEACHING CZECH TO ADULT FOREIGNERS (LEVEL A0-A1 OF CEFR) Přínos využití audioorální metody ve výuce češtiny pro dospělé cizince na úrovni A0-A1 Vedoucí práce: doc. PhDr. Milan Hrdlička, CSc. 2024 This dissertation explores the phenomenon of audio-oral foreign language learning and its integration into current adult learner education programs. We examine the effectiveness of audio-oral instruction without textual support and analyze its benefits for students in the areas of pronunciation, vocabulary, grammar comprehension, and motivation to speak. We also include a comparison with the traditional approach of working with a textbook from the very beginning. The main aim of the research is to test assumptions about the effectiveness of the audio- oral approach and to identify potential gaps and risks. The thesis includes an inventory of the history of audio-oral teaching, a detailed discussion of the audio-lingual method and the structural-global audio-visual method, and then a description of the investigated modern audiooral course (mAOC) forming the introductory part of the Czech as a foreign language programme. We... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |