Zobrazit minimální záznam

Parents of pupils and art education.
dc.contributor.advisorJakubcová Hajdušková, Lucie
dc.creatorPařenicová, Ivana
dc.date.accessioned2024-10-23T06:26:14Z
dc.date.available2024-10-23T06:26:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195424
dc.description.abstractThe topic of the thesis is parents' attitudes towards the subject of art education. The thesis aims to describe parents' attitudes towards art education and to place them in the context of the development and conception of the subject of art education. It deals with the topic of parents' relations with the school and presents the ways in which the school or the teacher can communicate with parents. The research section maps parents' approach to art education in terms of their experience and that of their children. The aim of the research investigation is to test predetermined hypotheses concerning the importance of the subject of art education from the parents' perspective. In particular, the influence of their experience on their overall view of the subject and their knowledge of curriculum documents. The research part is followed by a didactic project that tests communication with parents through art education homework. The series of three homework assignments concludes with an exhibition where a joint reflection of all the works produced took place. KEYWORDS art education, parents of pupils, communication, expectations and demands, common tasksen_US
dc.description.abstractTématem diplomové práce jsou postoje rodičů k předmětu výtvarná výchova. Práce si klade za cíl postoje rodičů k výtvarné výchově popsat a zasadit je do kontextu vývoje a pojetí předmětu výtvarná výchova. Zabývá se tématem vztahů rodičů žáků se školou a přibližuje možnosti, jak může škola případně učitel s rodiči komunikovat. Výzkumná část mapuje rodičovský přístup k výtvarné výchově z pohledu jejich zkušenosti a zkušenosti jejich dětí. Cílem výzkumného šetření je ověřit předem stanovené hypotézy, které se týkají důležitosti předmětu výtvarná výchova z pohledu rodičů. Především vliv jejich zkušenosti na celkový pohled na předmět a jejich znalostí kurikulárních dokumentů. Na výzkumnou část navazuje didaktický projekt, který testuje komunikaci s rodiči prostřednictvím domácích úkolů z výtvarné výchovy. Sérii tří domácích úkolů uzavírá výstava, na které proběhla společná reflexe všech vytvořených děl. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, rodiče žáků, komunikace, očekávání a nároky, společné úkolycs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectparents of pupilsen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectexpectations and demandsen_US
dc.subjectcommon tasksen_US
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectrodiče žákůcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectočekávání a nárokycs_CZ
dc.subjectspolečné úkolycs_CZ
dc.titleRodiče žáků a výtvarná výchova.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246415
dc.title.translatedParents of pupils and art education.en_US
dc.contributor.refereeFišerová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce jsou postoje rodičů k předmětu výtvarná výchova. Práce si klade za cíl postoje rodičů k výtvarné výchově popsat a zasadit je do kontextu vývoje a pojetí předmětu výtvarná výchova. Zabývá se tématem vztahů rodičů žáků se školou a přibližuje možnosti, jak může škola případně učitel s rodiči komunikovat. Výzkumná část mapuje rodičovský přístup k výtvarné výchově z pohledu jejich zkušenosti a zkušenosti jejich dětí. Cílem výzkumného šetření je ověřit předem stanovené hypotézy, které se týkají důležitosti předmětu výtvarná výchova z pohledu rodičů. Především vliv jejich zkušenosti na celkový pohled na předmět a jejich znalostí kurikulárních dokumentů. Na výzkumnou část navazuje didaktický projekt, který testuje komunikaci s rodiči prostřednictvím domácích úkolů z výtvarné výchovy. Sérii tří domácích úkolů uzavírá výstava, na které proběhla společná reflexe všech vytvořených děl. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, rodiče žáků, komunikace, očekávání a nároky, společné úkolycs_CZ
uk.abstract.enThe topic of the thesis is parents' attitudes towards the subject of art education. The thesis aims to describe parents' attitudes towards art education and to place them in the context of the development and conception of the subject of art education. It deals with the topic of parents' relations with the school and presents the ways in which the school or the teacher can communicate with parents. The research section maps parents' approach to art education in terms of their experience and that of their children. The aim of the research investigation is to test predetermined hypotheses concerning the importance of the subject of art education from the parents' perspective. In particular, the influence of their experience on their overall view of the subject and their knowledge of curriculum documents. The research part is followed by a didactic project that tests communication with parents through art education homework. The series of three homework assignments concludes with an exhibition where a joint reflection of all the works produced took place. KEYWORDS art education, parents of pupils, communication, expectations and demands, common tasksen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV