dc.contributor.advisor | Šiška, Jan | |
dc.creator | Tirpák, Jan | |
dc.date.accessioned | 2024-10-18T06:21:48Z | |
dc.date.available | 2024-10-18T06:21:48Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195342 | |
dc.description.abstract | The subject of the dissertation was stress management strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings. The theoretical part is focused on defining the basic relevant topics related to the issue of professional characteristics of educators in educational institutions for the performance of institutional and protective education. The empirical part is based on a comparison of the Bochum Personality Questionnaire and the Stress Management Strategies within a sample of 377 educators working in the system of school institutions for the performance of institutional and protective education. We note the finding of only partial significant differences in relation to the selected occupational characteristics and stress management strategies in our sample. KEYWORDS institutional and protective education, educator, professional characteristics, stress, | en_US |
dc.description.abstract | Předmětem disertační práce se stalo téma strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních relevantních témat související s problematikou profesních charakteristik u vychovatelů školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je založena na komparaci Bochumského osobnostního dotazníku a Strategií zvládání stresu v rámci vzorku 377 vychovatelů pracujících v systému školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Konstatujeme zjištění pouze dílčích signifikantně významných rozdílů ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám a strategiím zvládání stresu u námi vybraného vzorku. KLÍČOVÁ SLOVA ústavní a ochranná výchova, vychovatel, profesní charakteristiky, stres, | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | institutional and protective education | en_US |
dc.subject | educator | en_US |
dc.subject | professional characteristics | en_US |
dc.subject | stress | en_US |
dc.subject | ústavní a ochranná výchova | cs_CZ |
dc.subject | vychovatel | cs_CZ |
dc.subject | profesní charakteristiky | cs_CZ |
dc.subject | stres | cs_CZ |
dc.title | Zkoumání strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče. | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-27 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 231387 | |
dc.title.translated | Exploring stress coping strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings | en_US |
dc.contributor.referee | Škoda, Jiří | |
dc.contributor.referee | Kohout, Jiří | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Předmětem disertační práce se stalo téma strategií zvládání stresu ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám u vychovatelů v zařízeních náhradní výchovné péče. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních relevantních témat související s problematikou profesních charakteristik u vychovatelů školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je založena na komparaci Bochumského osobnostního dotazníku a Strategií zvládání stresu v rámci vzorku 377 vychovatelů pracujících v systému školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Konstatujeme zjištění pouze dílčích signifikantně významných rozdílů ve vztahu k vybraným profesním charakteristikám a strategiím zvládání stresu u námi vybraného vzorku. KLÍČOVÁ SLOVA ústavní a ochranná výchova, vychovatel, profesní charakteristiky, stres, | cs_CZ |
uk.abstract.en | The subject of the dissertation was stress management strategies in relation to selected professional characteristics of educators in foster care settings. The theoretical part is focused on defining the basic relevant topics related to the issue of professional characteristics of educators in educational institutions for the performance of institutional and protective education. The empirical part is based on a comparison of the Bochum Personality Questionnaire and the Stress Management Strategies within a sample of 377 educators working in the system of school institutions for the performance of institutional and protective education. We note the finding of only partial significant differences in relation to the selected occupational characteristics and stress management strategies in our sample. KEYWORDS institutional and protective education, educator, professional characteristics, stress, | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.contributor.consultant | Šotolová, Eva | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |