Zobrazit minimální záznam

Analysation of library services and related programmes for preschool children
dc.contributor.advisorKolínová, Pavlína
dc.creatorReisnerová, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T01:04:05Z
dc.date.available2024-11-29T01:04:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194999
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je popsat aktuální stav knihovnických služeb a doprovodných vzdělávacích programů pro děti předškolního věku (3-6 let) v eské republice. V teoretické ásti se práce věnuje dítěti předškolního věku, jeho kognitivnímu a psychickému vývoji. Dále se práce zabývá pregramotností, dětským tenářstvím a tím, jak tenářství ovlivňuje veřejná knihovna a rodina. Nakonec práce představuje služby a projekty na podporu dětského tenářství. Praktickou ást práce představuje případová studie Městské knihovny Sedlany. Studie se zabývá nabídkou služeb a doprovodných vzdělávacích programů knihovny, zaměřením se na misi a poslání, lidské zdroje a partnerství, knihovní fond, programy, prostředí, marketing a propagace, evaluace. Studie kombinuje metody sběru dat rozhovoru, pozorování vybraných programů, pozorování knihovny a analýzu dokumentů. Klíčová slova tenářská pregramotnost, dítě předškolního věku, knihovní služby, dětské tenářství, veřejné knihovny, Bookstartcs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis is to describe the current state of library services and related programmes for preschool children for preschool children (3-6 years) in the Czech Republic. The theoretical part is devoted to describing child of preschool age, his cognitive and psychological development. Furthermore, the work deals with preliteracy, children's reading and how reading is influenced by the public library and the family. Finally, the work presents library services and projects to support children's reading. In the practical part, I describe the results of a case study at the Sedlčany Municipal Library. The case study examines the library's service and related programmes, focusing on mission, human resources and partnerships, library collection, programs, design, marketing and promotion, evaluation, by combining collection methods such as interview, observation of selected programs, library observation and document analysis. Key words reading preliteracy, preschool child, library services, children's readership, public libraries, Bookstarten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectreading preliteracy|preschool child|library services|children's readership|public libraries|Bookstarten_US
dc.subjectpregramotnost|dítě předškolního věku|knihovní služby|dětské čtenářství|veřejné knihovny|Bookstartcs_CZ
dc.titleAnalýza knihovnických služeb a doprovodných programů pro děti předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId259014
dc.title.translatedAnalysation of library services and related programmes for preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeJarolímková, Adéla
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je popsat aktuální stav knihovnických služeb a doprovodných vzdělávacích programů pro děti předškolního věku (3-6 let) v eské republice. V teoretické ásti se práce věnuje dítěti předškolního věku, jeho kognitivnímu a psychickému vývoji. Dále se práce zabývá pregramotností, dětským tenářstvím a tím, jak tenářství ovlivňuje veřejná knihovna a rodina. Nakonec práce představuje služby a projekty na podporu dětského tenářství. Praktickou ást práce představuje případová studie Městské knihovny Sedlany. Studie se zabývá nabídkou služeb a doprovodných vzdělávacích programů knihovny, zaměřením se na misi a poslání, lidské zdroje a partnerství, knihovní fond, programy, prostředí, marketing a propagace, evaluace. Studie kombinuje metody sběru dat rozhovoru, pozorování vybraných programů, pozorování knihovny a analýzu dokumentů. Klíčová slova tenářská pregramotnost, dítě předškolního věku, knihovní služby, dětské tenářství, veřejné knihovny, Bookstartcs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor thesis is to describe the current state of library services and related programmes for preschool children for preschool children (3-6 years) in the Czech Republic. The theoretical part is devoted to describing child of preschool age, his cognitive and psychological development. Furthermore, the work deals with preliteracy, children's reading and how reading is influenced by the public library and the family. Finally, the work presents library services and projects to support children's reading. In the practical part, I describe the results of a case study at the Sedlčany Municipal Library. The case study examines the library's service and related programmes, focusing on mission, human resources and partnerships, library collection, programs, design, marketing and promotion, evaluation, by combining collection methods such as interview, observation of selected programs, library observation and document analysis. Key words reading preliteracy, preschool child, library services, children's readership, public libraries, Bookstarten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV