Zobrazit minimální záznam

Tetování na cestě k modernitě: mezikulturní výměna mezi Evropou a Jižním Pacifikem - transformace v tetování 1768-circa 1900
dc.contributor.advisorRakušanová, Marie
dc.creatorSycheva, Irina
dc.date.accessioned2024-11-29T13:19:54Z
dc.date.available2024-11-29T13:19:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194975
dc.description.abstractTato bakalářská práce zkoumá transformaci tetování v Evropě, ovlivněnou mezikulturními interakcemi s jižním Pacifikem mezi lety 1768 a přibližně 1900. Skrze interdisciplinární posouzení literatury z oblasti antropologie, historie, dějin umění a kulturních studií, společně s teoretickým rámcem Margo DeMello o transformaci tetování, podpořeným zkoumáním vztahu mezi obrazy, tělem a médii Hanse Beltinga, si tato studie klade za cíl ukázat interakce a projevy, jež změnili tetování a jeho vnímání v Evropě. Výzkum zpochybňuje běžnou teorii, že tetování v Evropě pochází z domorodých kultur jižního Pacifiku, které byly Evropanům představeny prostřednictvím expedicí kapitána Jamese Cooka mezi lety 1768-1771. Místo toho práce představuje jiné teorie a historické důkazy o tradici tetování ve starověké Evropě, což naznačuje, že Cookovy expedice by měly být považovány za důležitou přechodnou etapu v historii tetování, která významně ovlivnila oba regiony, než-li původce tetování. Tyto mezikulturní výměny vedly k různým pozitivním i negativním výsledkům. Evropští námořníci přijali nové techniky a motivy tetování z jižního Pacifiku, zatímco domorodí lidé čelili kulturním devastacím, spojeným také s praxí tetování, kvůli koloniálním intervencím. Takové interakce způsobili nezadržitelnou transformaci, která pro...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis explores the transformation of tattooing practice in Europe, influenced by cross-cultural interactions with the South Pacific between 1768 and approximately 1900. Through a multi-disciplinary evaluation of anthropological, historical, art-historical, and cultural studies literature, together with Margo DeMello's theoretical framework on the transformation of tattooing, supported by Hans Belting's exploration of the relationship between images, the body, and media, this study aims to showcase influences that changed tattooing and its perception in Europe. The research challenges a common theory that tattooing in Europe originated from the South Pacific indigenous cultures, introduced to Europeans by the encounters of Captain James Cook between 1768 - 1771. Instead, it shows other theories and historical evidence of a tattooing tradition in ancient Europe, suggesting that Cook's expeditions should be considered an important transitional stage in the history of tattooing that significantly influenced both regions rather than the originator of tattooing. These cross-cultural exchanges resulted in various positive and negative outcomes. European sailors adopted new tattooing techniques and motifs from the South Pacific, while indigenous people faced cultural devastation also...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttattoo|tattooing|transformation|late 18th century|19th century|Europe|South Pacificen_US
dc.subjecttetování|transformace|pozdní 18. století|19. století|Evropa|Jižní Pacifikcs_CZ
dc.titleTattoo on the Way to Modernity: Cross-Cultural Exchange Between Europe and the South Pacific - Transformation in Tattooing 1768-circa 1900en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260178
dc.title.translatedTetování na cestě k modernitě: mezikulturní výměna mezi Evropou a Jižním Pacifikem - transformace v tetování 1768-circa 1900cs_CZ
dc.contributor.refereeŠtefková, Zuzana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Historyen_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Historyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce zkoumá transformaci tetování v Evropě, ovlivněnou mezikulturními interakcemi s jižním Pacifikem mezi lety 1768 a přibližně 1900. Skrze interdisciplinární posouzení literatury z oblasti antropologie, historie, dějin umění a kulturních studií, společně s teoretickým rámcem Margo DeMello o transformaci tetování, podpořeným zkoumáním vztahu mezi obrazy, tělem a médii Hanse Beltinga, si tato studie klade za cíl ukázat interakce a projevy, jež změnili tetování a jeho vnímání v Evropě. Výzkum zpochybňuje běžnou teorii, že tetování v Evropě pochází z domorodých kultur jižního Pacifiku, které byly Evropanům představeny prostřednictvím expedicí kapitána Jamese Cooka mezi lety 1768-1771. Místo toho práce představuje jiné teorie a historické důkazy o tradici tetování ve starověké Evropě, což naznačuje, že Cookovy expedice by měly být považovány za důležitou přechodnou etapu v historii tetování, která významně ovlivnila oba regiony, než-li původce tetování. Tyto mezikulturní výměny vedly k různým pozitivním i negativním výsledkům. Evropští námořníci přijali nové techniky a motivy tetování z jižního Pacifiku, zatímco domorodí lidé čelili kulturním devastacím, spojeným také s praxí tetování, kvůli koloniálním intervencím. Takové interakce způsobili nezadržitelnou transformaci, která pro...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis explores the transformation of tattooing practice in Europe, influenced by cross-cultural interactions with the South Pacific between 1768 and approximately 1900. Through a multi-disciplinary evaluation of anthropological, historical, art-historical, and cultural studies literature, together with Margo DeMello's theoretical framework on the transformation of tattooing, supported by Hans Belting's exploration of the relationship between images, the body, and media, this study aims to showcase influences that changed tattooing and its perception in Europe. The research challenges a common theory that tattooing in Europe originated from the South Pacific indigenous cultures, introduced to Europeans by the encounters of Captain James Cook between 1768 - 1771. Instead, it shows other theories and historical evidence of a tattooing tradition in ancient Europe, suggesting that Cook's expeditions should be considered an important transitional stage in the history of tattooing that significantly influenced both regions rather than the originator of tattooing. These cross-cultural exchanges resulted in various positive and negative outcomes. European sailors adopted new tattooing techniques and motifs from the South Pacific, while indigenous people faced cultural devastation also...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV