Zobrazit minimální záznam

Správnost užití členů v řeči učitelů angličtiny s češtinou jako rodným jazykem
dc.contributor.advisorBulantová, Barbora
dc.creatorKalábová, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T03:28:34Z
dc.date.available2024-11-29T03:28:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194633
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá chybovou analýzou v užití členů v jazyce nerodilých učitelů anglického jazyka. Cílem práce je zjistit, jaký typ reference je pro pokročilé žáky anglického jazyka nejproblematičtější. Teoretická část se zaměřuje na jazyk učitelů angličtiny jakožto specifickou variantu žákovského jazyka; chyby v produkci druhého či jiného cizího jazyka a na chybování ve členech. Problematika členů a chyby v jejich užití pro české žáky angličtiny jsou blíže popsány. Kategorie určenosti v anglickém systému užití členů je detailně specifikována. Tato analýza brala data z žákovského korpusu anglického jazyka ‚English Teacher Corpus', který sestává z rozhovorů s 25 českými učiteli anglického jazyka. Délky rozhovorů u daných mluvčích se liší. Analýza odhalila celkem 100 chyb, které byly v přepisech rozhovorů označkován a dále kategorizovány dle druhů jednotlivých členů a typu reference. Jako nejvíce chybová se jevila reference negenerická neurčitá. Většina chyb spočívala v úplném vynechání členu. Jako zřejmý důvod vynechání se jeví negativní přenos z rodného jazyka. Z výsledků vyplývají pedagogické implikace, jelikož učitelé produkují chyby ve spontánní řeči a mohou tak chybovat v kontextu školních hodin. Klíčová slova: učitelský jazyk, chybová analýza, mluvený jazyk, členy, určenost, referencecs_CZ
dc.description.abstractThe thesis analyses errors in the use of articles by English teachers whose first language is Czech. The aim of the thesis is to determine which type of reference is the most problematic for advanced learners of English. The theoretical part focuses on teachers' language as a specific variety of a learners' language; examining errors produced in L2 production and errors in articles. It provides an in-depth description of the challenges Czech learners face with acquiring the articles. Furthermore, details of the category of definiteness in the English article system are given. The data for analysis are drawn from the English Teacher Corpus, which consists of interviews with 25 speakers in total of various lengths. The analysis revealed 100 errors that were tagged and subsequently categorized according to the forms of articles and types of reference. The most erroneous usage was found within the non-generic indefinite reference. The majority of errors consisted of an omission of the article altogether. The omission could arguably be attributed negative language transfer. Pedagogical implications can be drawn from the results, for the teachers are prone to produce errors in spontaneous language and could result in incorrect usage the classroom context as well. Keywords: teachers' language, error...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteachers' language|error analysis|spoken language|articles|definiteness|referenceen_US
dc.subjectučitelský jazyk|chybová analýza|mluvený jazyk|členy|určenost|referencecs_CZ
dc.titleAccuracy in the use of articles in the speech of English teachers with Czech as L1en_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId267709
dc.title.translatedSprávnost užití členů v řeči učitelů angličtiny s češtinou jako rodným jazykemcs_CZ
dc.contributor.refereeGráf, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Historie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programEnglish Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Historie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csAnglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enEnglish Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá chybovou analýzou v užití členů v jazyce nerodilých učitelů anglického jazyka. Cílem práce je zjistit, jaký typ reference je pro pokročilé žáky anglického jazyka nejproblematičtější. Teoretická část se zaměřuje na jazyk učitelů angličtiny jakožto specifickou variantu žákovského jazyka; chyby v produkci druhého či jiného cizího jazyka a na chybování ve členech. Problematika členů a chyby v jejich užití pro české žáky angličtiny jsou blíže popsány. Kategorie určenosti v anglickém systému užití členů je detailně specifikována. Tato analýza brala data z žákovského korpusu anglického jazyka ‚English Teacher Corpus', který sestává z rozhovorů s 25 českými učiteli anglického jazyka. Délky rozhovorů u daných mluvčích se liší. Analýza odhalila celkem 100 chyb, které byly v přepisech rozhovorů označkován a dále kategorizovány dle druhů jednotlivých členů a typu reference. Jako nejvíce chybová se jevila reference negenerická neurčitá. Většina chyb spočívala v úplném vynechání členu. Jako zřejmý důvod vynechání se jeví negativní přenos z rodného jazyka. Z výsledků vyplývají pedagogické implikace, jelikož učitelé produkují chyby ve spontánní řeči a mohou tak chybovat v kontextu školních hodin. Klíčová slova: učitelský jazyk, chybová analýza, mluvený jazyk, členy, určenost, referencecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis analyses errors in the use of articles by English teachers whose first language is Czech. The aim of the thesis is to determine which type of reference is the most problematic for advanced learners of English. The theoretical part focuses on teachers' language as a specific variety of a learners' language; examining errors produced in L2 production and errors in articles. It provides an in-depth description of the challenges Czech learners face with acquiring the articles. Furthermore, details of the category of definiteness in the English article system are given. The data for analysis are drawn from the English Teacher Corpus, which consists of interviews with 25 speakers in total of various lengths. The analysis revealed 100 errors that were tagged and subsequently categorized according to the forms of articles and types of reference. The most erroneous usage was found within the non-generic indefinite reference. The majority of errors consisted of an omission of the article altogether. The omission could arguably be attributed negative language transfer. Pedagogical implications can be drawn from the results, for the teachers are prone to produce errors in spontaneous language and could result in incorrect usage the classroom context as well. Keywords: teachers' language, error...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV