Zobrazit minimální záznam

Mental health of child refugees from Ukraine in the context of the school environment
dc.contributor.advisorMíková, Gabriela
dc.creatorČerná, Magdaléna
dc.date.accessioned2024-11-29T06:16:08Z
dc.date.available2024-11-29T06:16:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194613
dc.description.abstractV roce 2022 vypukl válečný konflikt, ve kterém Rusko otevřeně napadlo Ukrajinu, zhruba10 milionů ukrajinských občanů a občanek bylo nuceno opustit své domovy, z čehož velkou část tvoří děti a dospívající. Tato bakalářská práce se zaměřuje na duševní zdraví dětí, které utekly z Ukrajiny před válkou. Ve snaze přispět k podpoře duševního zdraví této populace si empirická část této práce kladla za cíl identifikovat podpůrné a rizikové faktory, které jsou přítomny ve školním prostředí a mohou působit na duševní zdraví dětských uprchlíků. Výzkum byl veden kvalitativním způsobem, data byla sbírána metodou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi školními psycholožkami, pro analýzu dat byla použita tematická analýza. Na základě analýzy bylo určeno pět témat: individuální charakteristiky ukrajinských dětí a jejich rodin, proces začleňování ukrajinských dětí do českých škol, specifika školního prostředí, psychologická podpora ukrajinských dětí ve školním prostředí a dopady současného válečného stavu na prožívání ukrajinských dětí. Výsledky analýzy prohlubují pochopení, jakými způsoby lze podporovat duševní zdraví dětských uprchlíků ve školním prostředí. Klíčová slova: dětští uprchlíci z Ukrajiny; školní prostředí; duševní zdraví; trauma; válka na Ukrajiněcs_CZ
dc.description.abstractIn 2022, a full-scale war conflict began in Ukraine, forcing 10 million Ukrainian citizens to leave their homes, a significant portion of whom are children and adolescents. This bachelor's thesis focuses on the mental health of children who fled Ukraine due to the war. In an effort to contribute to the support of the mental health of this population, the empirical part of this thesis aimed to identify the supportive and risk factors present in the school environment that can affect the mental health of child refugees. The research was conducted qualitatively, with data collected through semi-structured interviews with seven school psychologists, and the data were analyzed using Thematic Analysis. Based on the analysis, five themes were identified: individual characteristics of Ukrainian children and their families, the process of integrating Ukrainian children into Czech schools, specifics of the school environment, psychological support for Ukrainian children in the school environment, and the impact of the current war situation on the experiences of Ukrainian children. The results of the analysis deepen the understanding of how the mental health of child refugees can be supported in the school environment. Key words: child refugees from Ukraine; school environment; mental health; trauma; war in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectchild refugees from Ukraine|school environment|mental health|trauma|war in Ukraineen_US
dc.subjectdětští uprchlíci z Ukrajiny|školní prostředí|duševní zdraví|trauma|válka na Ukrajiněcs_CZ
dc.titleDuševní zdraví dětských uprchlíků z Ukrajiny v kontextu školního prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId260833
dc.title.translatedMental health of child refugees from Ukraine in the context of the school environmenten_US
dc.contributor.refereeUrban, Kamila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV roce 2022 vypukl válečný konflikt, ve kterém Rusko otevřeně napadlo Ukrajinu, zhruba10 milionů ukrajinských občanů a občanek bylo nuceno opustit své domovy, z čehož velkou část tvoří děti a dospívající. Tato bakalářská práce se zaměřuje na duševní zdraví dětí, které utekly z Ukrajiny před válkou. Ve snaze přispět k podpoře duševního zdraví této populace si empirická část této práce kladla za cíl identifikovat podpůrné a rizikové faktory, které jsou přítomny ve školním prostředí a mohou působit na duševní zdraví dětských uprchlíků. Výzkum byl veden kvalitativním způsobem, data byla sbírána metodou polostrukturovaných rozhovorů se sedmi školními psycholožkami, pro analýzu dat byla použita tematická analýza. Na základě analýzy bylo určeno pět témat: individuální charakteristiky ukrajinských dětí a jejich rodin, proces začleňování ukrajinských dětí do českých škol, specifika školního prostředí, psychologická podpora ukrajinských dětí ve školním prostředí a dopady současného válečného stavu na prožívání ukrajinských dětí. Výsledky analýzy prohlubují pochopení, jakými způsoby lze podporovat duševní zdraví dětských uprchlíků ve školním prostředí. Klíčová slova: dětští uprchlíci z Ukrajiny; školní prostředí; duševní zdraví; trauma; válka na Ukrajiněcs_CZ
uk.abstract.enIn 2022, a full-scale war conflict began in Ukraine, forcing 10 million Ukrainian citizens to leave their homes, a significant portion of whom are children and adolescents. This bachelor's thesis focuses on the mental health of children who fled Ukraine due to the war. In an effort to contribute to the support of the mental health of this population, the empirical part of this thesis aimed to identify the supportive and risk factors present in the school environment that can affect the mental health of child refugees. The research was conducted qualitatively, with data collected through semi-structured interviews with seven school psychologists, and the data were analyzed using Thematic Analysis. Based on the analysis, five themes were identified: individual characteristics of Ukrainian children and their families, the process of integrating Ukrainian children into Czech schools, specifics of the school environment, psychological support for Ukrainian children in the school environment, and the impact of the current war situation on the experiences of Ukrainian children. The results of the analysis deepen the understanding of how the mental health of child refugees can be supported in the school environment. Key words: child refugees from Ukraine; school environment; mental health; trauma; war in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV