dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
dc.creator | Kocourková, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T21:05:08Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T21:05:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194594 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje možnostem rozvoje komunikačních dovedností v běžné mateřské škole. Cílem bakalářské práce je zjistit aktuální úroveň komunikačních a dílčích dovedností vybraných dětí. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Tři kapitoly jsou věnovány teoretickým východiskům a poslední kapitola obsahuje vlastní výzkumné šetření. První kapitola je zaměřena na předškolní vzdělávání. Vymezuje předškolní vzdělávání v rámci zákona č. 561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, dále popisuje kurikulární dokumenty a detailněji se zaměřuje na rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Druhá kapitola je věnována charakteristice předškolního dítěte a možnostem jeho rozvoje. Třetí kapitola vymezuje pojmy řeč, jazyk a komunikace, popisuje ontogenetický vývoj řeči, jazyka a komunikace, zabývá se jazykovými rovinami v ontogenezi a nejčastějšími druhy narušené komunikační schopnosti u předškolních dětí. Praktická část práce je realizována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat autorka použila analýzu anamnestických údajů, analýzu dostupných dokumentů, rozhovor a zpracování případových studií. Vlastní výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuálních komunikačních a dílčích dovedností u vybraných dětí. Na základě této analýzy... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis is devoted to the possibilities of developing communication skills in a regular kindergarten. The aim of the bachelor thesis is to find out the current level of communication and sub-skills of selected children. The thesis consists of four main chapters. Three chapters are devoted to the theoretical background and the last chapter contains the actual research investigation. The first chapter focuses on preschool education. It defines pre-school education within the framework of Act No. 561/2004 Coll. on pre-school, primary, secondary, higher vocational and other education, then describes curriculum documents and focuses in detail on the framework curriculum for pre-school education. The second chapter is devoted to the characteristics of the pre-school child and the possibilities for his/her development. The third chapter defines the concepts of speech, language and communication, describes the ontogenetic development of speech, language and communication, discusses language levels in ontogeny and the most common types of impaired communication skills in preschool children. The practical part of the thesis is carried out by the method of qualitative research investigation. For data collection, the author used anamnestic data analysis, analysis of available documents, interview... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Pre-school education | en_US |
dc.subject | pre-school age | en_US |
dc.subject | communication skills | en_US |
dc.subject | sub-skills | en_US |
dc.subject | Předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | komunikační dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | dílčí dovednosti | cs_CZ |
dc.title | Rozvoj komunikačních dovedností v běžné mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-17 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 270654 | |
dc.title.translated | Téma v anglickém jazyce: Development of communication skills in mainstream pre-school education | en_US |
dc.contributor.referee | Komorná, Marie | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se věnuje možnostem rozvoje komunikačních dovedností v běžné mateřské škole. Cílem bakalářské práce je zjistit aktuální úroveň komunikačních a dílčích dovedností vybraných dětí. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Tři kapitoly jsou věnovány teoretickým východiskům a poslední kapitola obsahuje vlastní výzkumné šetření. První kapitola je zaměřena na předškolní vzdělávání. Vymezuje předškolní vzdělávání v rámci zákona č. 561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, dále popisuje kurikulární dokumenty a detailněji se zaměřuje na rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Druhá kapitola je věnována charakteristice předškolního dítěte a možnostem jeho rozvoje. Třetí kapitola vymezuje pojmy řeč, jazyk a komunikace, popisuje ontogenetický vývoj řeči, jazyka a komunikace, zabývá se jazykovými rovinami v ontogenezi a nejčastějšími druhy narušené komunikační schopnosti u předškolních dětí. Praktická část práce je realizována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat autorka použila analýzu anamnestických údajů, analýzu dostupných dokumentů, rozhovor a zpracování případových studií. Vlastní výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuálních komunikačních a dílčích dovedností u vybraných dětí. Na základě této analýzy... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis is devoted to the possibilities of developing communication skills in a regular kindergarten. The aim of the bachelor thesis is to find out the current level of communication and sub-skills of selected children. The thesis consists of four main chapters. Three chapters are devoted to the theoretical background and the last chapter contains the actual research investigation. The first chapter focuses on preschool education. It defines pre-school education within the framework of Act No. 561/2004 Coll. on pre-school, primary, secondary, higher vocational and other education, then describes curriculum documents and focuses in detail on the framework curriculum for pre-school education. The second chapter is devoted to the characteristics of the pre-school child and the possibilities for his/her development. The third chapter defines the concepts of speech, language and communication, describes the ontogenetic development of speech, language and communication, discusses language levels in ontogeny and the most common types of impaired communication skills in preschool children. The practical part of the thesis is carried out by the method of qualitative research investigation. For data collection, the author used anamnestic data analysis, analysis of available documents, interview... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |