Zobrazit minimální záznam

Téma v anglickém jazyce: Development of communication skills in mainstream pre-school education
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorKocourková, Nikola
dc.date.accessioned2024-11-28T21:05:08Z
dc.date.available2024-11-28T21:05:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194594
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje možnostem rozvoje komunikačních dovedností v běžné mateřské škole. Cílem bakalářské práce je zjistit aktuální úroveň komunikačních a dílčích dovedností vybraných dětí. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Tři kapitoly jsou věnovány teoretickým východiskům a poslední kapitola obsahuje vlastní výzkumné šetření. První kapitola je zaměřena na předškolní vzdělávání. Vymezuje předškolní vzdělávání v rámci zákona č. 561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, dále popisuje kurikulární dokumenty a detailněji se zaměřuje na rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Druhá kapitola je věnována charakteristice předškolního dítěte a možnostem jeho rozvoje. Třetí kapitola vymezuje pojmy řeč, jazyk a komunikace, popisuje ontogenetický vývoj řeči, jazyka a komunikace, zabývá se jazykovými rovinami v ontogenezi a nejčastějšími druhy narušené komunikační schopnosti u předškolních dětí. Praktická část práce je realizována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat autorka použila analýzu anamnestických údajů, analýzu dostupných dokumentů, rozhovor a zpracování případových studií. Vlastní výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuálních komunikačních a dílčích dovedností u vybraných dětí. Na základě této analýzy...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis is devoted to the possibilities of developing communication skills in a regular kindergarten. The aim of the bachelor thesis is to find out the current level of communication and sub-skills of selected children. The thesis consists of four main chapters. Three chapters are devoted to the theoretical background and the last chapter contains the actual research investigation. The first chapter focuses on preschool education. It defines pre-school education within the framework of Act No. 561/2004 Coll. on pre-school, primary, secondary, higher vocational and other education, then describes curriculum documents and focuses in detail on the framework curriculum for pre-school education. The second chapter is devoted to the characteristics of the pre-school child and the possibilities for his/her development. The third chapter defines the concepts of speech, language and communication, describes the ontogenetic development of speech, language and communication, discusses language levels in ontogeny and the most common types of impaired communication skills in preschool children. The practical part of the thesis is carried out by the method of qualitative research investigation. For data collection, the author used anamnestic data analysis, analysis of available documents, interview...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.subjectpre-school ageen_US
dc.subjectcommunication skillsen_US
dc.subjectsub-skillsen_US
dc.subjectPředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectkomunikační dovednostics_CZ
dc.subjectdílčí dovednostics_CZ
dc.titleRozvoj komunikačních dovedností v běžné mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId270654
dc.title.translatedTéma v anglickém jazyce: Development of communication skills in mainstream pre-school educationen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje možnostem rozvoje komunikačních dovedností v běžné mateřské škole. Cílem bakalářské práce je zjistit aktuální úroveň komunikačních a dílčích dovedností vybraných dětí. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Tři kapitoly jsou věnovány teoretickým východiskům a poslední kapitola obsahuje vlastní výzkumné šetření. První kapitola je zaměřena na předškolní vzdělávání. Vymezuje předškolní vzdělávání v rámci zákona č. 561/2004 Sb. O předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, dále popisuje kurikulární dokumenty a detailněji se zaměřuje na rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Druhá kapitola je věnována charakteristice předškolního dítěte a možnostem jeho rozvoje. Třetí kapitola vymezuje pojmy řeč, jazyk a komunikace, popisuje ontogenetický vývoj řeči, jazyka a komunikace, zabývá se jazykovými rovinami v ontogenezi a nejčastějšími druhy narušené komunikační schopnosti u předškolních dětí. Praktická část práce je realizována metodou kvalitativního výzkumného šetření. Pro sběr dat autorka použila analýzu anamnestických údajů, analýzu dostupných dokumentů, rozhovor a zpracování případových studií. Vlastní výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuálních komunikačních a dílčích dovedností u vybraných dětí. Na základě této analýzy...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis is devoted to the possibilities of developing communication skills in a regular kindergarten. The aim of the bachelor thesis is to find out the current level of communication and sub-skills of selected children. The thesis consists of four main chapters. Three chapters are devoted to the theoretical background and the last chapter contains the actual research investigation. The first chapter focuses on preschool education. It defines pre-school education within the framework of Act No. 561/2004 Coll. on pre-school, primary, secondary, higher vocational and other education, then describes curriculum documents and focuses in detail on the framework curriculum for pre-school education. The second chapter is devoted to the characteristics of the pre-school child and the possibilities for his/her development. The third chapter defines the concepts of speech, language and communication, describes the ontogenetic development of speech, language and communication, discusses language levels in ontogeny and the most common types of impaired communication skills in preschool children. The practical part of the thesis is carried out by the method of qualitative research investigation. For data collection, the author used anamnestic data analysis, analysis of available documents, interview...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV