dc.contributor.advisor | Strouhal, Martin | |
dc.creator | Jiroušková, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T09:43:14Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T09:43:14Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194529 | |
dc.description.abstract | (česky) Teoretická bakalářská práce se zaměřuje na didaktický potenciál mikrohistorických témat 20. století ve výuce dějepisu na gymnáziu s důrazem na rozvoj komplexního historického myšlení. Práce si klade za cíl identifikovat, jakým způsobem mohou mikrohistorická témata přispět k rozvoji historické gramotnosti žáka, podpoře kritického myšlení a obohacení žákovy osobnosti. Mimo analýzu základních standardů historické výuky a jednotlivých faktorů ovlivňujících předmět dějepis, se práce zaměřuje na výukové metody a konkrétní materiály, které ilustrují, jak lze efektivně integrovat témata historické antropologie do výuky a jak je zasadit do širokého kontextu tzv. velkých dějin a jednotlivých témat vytyčených v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (in English) This theoretical bachelor thesis focuses on didactic potential of microhistorical topics of the 20th century in history education at grammar schools with an emphasis on the development of complex historical thinking. The thesis aims to identify how microhistorical topics can contribute to the development of students' historical literacy, the promotion of critical thinking, and the enrichment of students' personality. In addition to the analysis of basic standards of history teaching and the individual factors influencing the school subject of history, the thesis focuses on teaching methods and specific materials that illustrate how historical anthropology topics can be effectively integrated into curriculums, how they can be placed in broad context of the so-called Big History as well as the individual themes set out in the Czech Framework Educational Programme Curriculum for Grammar Schools. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Microhistory|didactics of history|20th century|historical literacy|teaching materials | en_US |
dc.subject | Mikrohistorie|didaktika dějepisu|20.století|historická gramotnost|výukové materiály | cs_CZ |
dc.title | Didaktický potenciál mikrohistorických témat 20.století ve výuce dějepisu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 268127 | |
dc.title.translated | The didactic potential of microhistorical topics of the 20th century in history education | en_US |
dc.contributor.referee | Kasper, Tomáš | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History - Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Historie - Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | History | en_US |
thesis.degree.program | Historie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Historie - Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History - Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Historie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | History | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | (česky) Teoretická bakalářská práce se zaměřuje na didaktický potenciál mikrohistorických témat 20. století ve výuce dějepisu na gymnáziu s důrazem na rozvoj komplexního historického myšlení. Práce si klade za cíl identifikovat, jakým způsobem mohou mikrohistorická témata přispět k rozvoji historické gramotnosti žáka, podpoře kritického myšlení a obohacení žákovy osobnosti. Mimo analýzu základních standardů historické výuky a jednotlivých faktorů ovlivňujících předmět dějepis, se práce zaměřuje na výukové metody a konkrétní materiály, které ilustrují, jak lze efektivně integrovat témata historické antropologie do výuky a jak je zasadit do širokého kontextu tzv. velkých dějin a jednotlivých témat vytyčených v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (in English) This theoretical bachelor thesis focuses on didactic potential of microhistorical topics of the 20th century in history education at grammar schools with an emphasis on the development of complex historical thinking. The thesis aims to identify how microhistorical topics can contribute to the development of students' historical literacy, the promotion of critical thinking, and the enrichment of students' personality. In addition to the analysis of basic standards of history teaching and the individual factors influencing the school subject of history, the thesis focuses on teaching methods and specific materials that illustrate how historical anthropology topics can be effectively integrated into curriculums, how they can be placed in broad context of the so-called Big History as well as the individual themes set out in the Czech Framework Educational Programme Curriculum for Grammar Schools. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |