Zobrazit minimální záznam

The didactic potential of microhistorical topics of the 20th century in history education
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorJiroušková, Aneta
dc.date.accessioned2024-11-29T09:43:14Z
dc.date.available2024-11-29T09:43:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194529
dc.description.abstract(česky) Teoretická bakalářská práce se zaměřuje na didaktický potenciál mikrohistorických témat 20. století ve výuce dějepisu na gymnáziu s důrazem na rozvoj komplexního historického myšlení. Práce si klade za cíl identifikovat, jakým způsobem mohou mikrohistorická témata přispět k rozvoji historické gramotnosti žáka, podpoře kritického myšlení a obohacení žákovy osobnosti. Mimo analýzu základních standardů historické výuky a jednotlivých faktorů ovlivňujících předmět dějepis, se práce zaměřuje na výukové metody a konkrétní materiály, které ilustrují, jak lze efektivně integrovat témata historické antropologie do výuky a jak je zasadit do širokého kontextu tzv. velkých dějin a jednotlivých témat vytyčených v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.cs_CZ
dc.description.abstract(in English) This theoretical bachelor thesis focuses on didactic potential of microhistorical topics of the 20th century in history education at grammar schools with an emphasis on the development of complex historical thinking. The thesis aims to identify how microhistorical topics can contribute to the development of students' historical literacy, the promotion of critical thinking, and the enrichment of students' personality. In addition to the analysis of basic standards of history teaching and the individual factors influencing the school subject of history, the thesis focuses on teaching methods and specific materials that illustrate how historical anthropology topics can be effectively integrated into curriculums, how they can be placed in broad context of the so-called Big History as well as the individual themes set out in the Czech Framework Educational Programme Curriculum for Grammar Schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMicrohistory|didactics of history|20th century|historical literacy|teaching materialsen_US
dc.subjectMikrohistorie|didaktika dějepisu|20.století|historická gramotnost|výukové materiálycs_CZ
dc.titleDidaktický potenciál mikrohistorických témat 20.století ve výuce dějepisucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId268127
dc.title.translatedThe didactic potential of microhistorical topics of the 20th century in history educationen_US
dc.contributor.refereeKasper, Tomáš
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory - Educationen_US
thesis.degree.disciplineHistorie - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistoriecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory - Educationen_US
uk.degree-program.csHistoriecs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Teoretická bakalářská práce se zaměřuje na didaktický potenciál mikrohistorických témat 20. století ve výuce dějepisu na gymnáziu s důrazem na rozvoj komplexního historického myšlení. Práce si klade za cíl identifikovat, jakým způsobem mohou mikrohistorická témata přispět k rozvoji historické gramotnosti žáka, podpoře kritického myšlení a obohacení žákovy osobnosti. Mimo analýzu základních standardů historické výuky a jednotlivých faktorů ovlivňujících předmět dějepis, se práce zaměřuje na výukové metody a konkrétní materiály, které ilustrují, jak lze efektivně integrovat témata historické antropologie do výuky a jak je zasadit do širokého kontextu tzv. velkých dějin a jednotlivých témat vytyčených v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.cs_CZ
uk.abstract.en(in English) This theoretical bachelor thesis focuses on didactic potential of microhistorical topics of the 20th century in history education at grammar schools with an emphasis on the development of complex historical thinking. The thesis aims to identify how microhistorical topics can contribute to the development of students' historical literacy, the promotion of critical thinking, and the enrichment of students' personality. In addition to the analysis of basic standards of history teaching and the individual factors influencing the school subject of history, the thesis focuses on teaching methods and specific materials that illustrate how historical anthropology topics can be effectively integrated into curriculums, how they can be placed in broad context of the so-called Big History as well as the individual themes set out in the Czech Framework Educational Programme Curriculum for Grammar Schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV