dc.contributor.advisor | Walterová, Eliška | |
dc.creator | Agopian, Talar | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T20:43:06Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T20:43:06Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194457 | |
dc.description.abstract | Vysokoškolské vzdělávání v Libanonu je rozmanité a univerzity se dělí podle uplatněného modelu vzdělávání, jako například americký či francouzský. Tato disertační práce se držela vnitronárodního srovnávacího přístupu, aby porovnala programy vzdělávání učitelů na vysokých školách amerického a francouzského modelu v Libanonu. Bylo vybráno šest univerzit, tři z každého modelu. Cílem bylo popsat strukturu a obsah programů, prozkoumat vnímanou efektivitu programů na základě informací od absolventů a porovnat programy v indikátorech praktických zkušeností, reflektivní praxe a získávání základů znalostí. Srovnání bylo provedeno s využitím zavedených teorií jako měřítek: Feiman-Nemserova typologie koncepčních orientací v programech vzdělávání učitelů, teorie Lee Shulmana o získávání znalostních základů budoucími učiteli a teorie Freda Korthagena o začlenění reflektivní praxe do vzdělávání učitelů. K prozkoumání struktury a obsahu programů byla použita metoda analýzy dokumentů a byly provedeny polostrukturované rozhovory s dvaceti absolventy šesti vybraných univerzit amerického a francouzského vzoru s cílem zjistit vnímanou efektivitu programů při přípravě studentů na učitelství. Výsledky ukázaly podobnosti a rozdíly mezi univerzitami amerického a francouzského modelu, například potřebu zvýšení přípravy... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | teacher education programs | en_US |
dc.subject | practicum courses | en_US |
dc.subject | reflective practice | en_US |
dc.subject | knowledge base acquisition | en_US |
dc.subject | technology in teaching | en_US |
dc.subject | vzdělávací programy pro učitele | cs_CZ |
dc.subject | kurzy praxe | cs_CZ |
dc.subject | reflektivní praxe | cs_CZ |
dc.subject | získávání znalostní báze | cs_CZ |
dc.subject | technologie ve výuce | cs_CZ |
dc.title | Teacher Education in Lebanon: A Comparison of Programs in American and French-Patterned Universities | en_US |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-16 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 217850 | |
dc.title.translated | Vzdělávání učitelů v Libanonu: Srovnání programů na univerzitách amerického a francouzského modelu | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Poláchová-Vašťatková, Jana | |
dc.contributor.referee | Černý, Karel | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Education | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Education | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Education | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Vysokoškolské vzdělávání v Libanonu je rozmanité a univerzity se dělí podle uplatněného modelu vzdělávání, jako například americký či francouzský. Tato disertační práce se držela vnitronárodního srovnávacího přístupu, aby porovnala programy vzdělávání učitelů na vysokých školách amerického a francouzského modelu v Libanonu. Bylo vybráno šest univerzit, tři z každého modelu. Cílem bylo popsat strukturu a obsah programů, prozkoumat vnímanou efektivitu programů na základě informací od absolventů a porovnat programy v indikátorech praktických zkušeností, reflektivní praxe a získávání základů znalostí. Srovnání bylo provedeno s využitím zavedených teorií jako měřítek: Feiman-Nemserova typologie koncepčních orientací v programech vzdělávání učitelů, teorie Lee Shulmana o získávání znalostních základů budoucími učiteli a teorie Freda Korthagena o začlenění reflektivní praxe do vzdělávání učitelů. K prozkoumání struktury a obsahu programů byla použita metoda analýzy dokumentů a byly provedeny polostrukturované rozhovory s dvaceti absolventy šesti vybraných univerzit amerického a francouzského vzoru s cílem zjistit vnímanou efektivitu programů při přípravě studentů na učitelství. Výsledky ukázaly podobnosti a rozdíly mezi univerzitami amerického a francouzského modelu, například potřebu zvýšení přípravy... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.contributor.consultant | Šťastný, Vít | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |