Zobrazit minimální záznam

Vzdělávání učitelů v Libanonu: Srovnání programů na univerzitách amerického a francouzského modelu
dc.contributor.advisorWalterová, Eliška
dc.creatorAgopian, Talar
dc.date.accessioned2024-11-11T20:43:06Z
dc.date.available2024-11-11T20:43:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194457
dc.description.abstractVysokoškolské vzdělávání v Libanonu je rozmanité a univerzity se dělí podle uplatněného modelu vzdělávání, jako například americký či francouzský. Tato disertační práce se držela vnitronárodního srovnávacího přístupu, aby porovnala programy vzdělávání učitelů na vysokých školách amerického a francouzského modelu v Libanonu. Bylo vybráno šest univerzit, tři z každého modelu. Cílem bylo popsat strukturu a obsah programů, prozkoumat vnímanou efektivitu programů na základě informací od absolventů a porovnat programy v indikátorech praktických zkušeností, reflektivní praxe a získávání základů znalostí. Srovnání bylo provedeno s využitím zavedených teorií jako měřítek: Feiman-Nemserova typologie koncepčních orientací v programech vzdělávání učitelů, teorie Lee Shulmana o získávání znalostních základů budoucími učiteli a teorie Freda Korthagena o začlenění reflektivní praxe do vzdělávání učitelů. K prozkoumání struktury a obsahu programů byla použita metoda analýzy dokumentů a byly provedeny polostrukturované rozhovory s dvaceti absolventy šesti vybraných univerzit amerického a francouzského vzoru s cílem zjistit vnímanou efektivitu programů při přípravě studentů na učitelství. Výsledky ukázaly podobnosti a rozdíly mezi univerzitami amerického a francouzského modelu, například potřebu zvýšení přípravy...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectteacher education programsen_US
dc.subjectpracticum coursesen_US
dc.subjectreflective practiceen_US
dc.subjectknowledge base acquisitionen_US
dc.subjecttechnology in teachingen_US
dc.subjectvzdělávací programy pro učitelecs_CZ
dc.subjectkurzy praxecs_CZ
dc.subjectreflektivní praxecs_CZ
dc.subjectzískávání znalostní bázecs_CZ
dc.subjecttechnologie ve výucecs_CZ
dc.titleTeacher Education in Lebanon: A Comparison of Programs in American and French-Patterned Universitiesen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-16
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId217850
dc.title.translatedVzdělávání učitelů v Libanonu: Srovnání programů na univerzitách amerického a francouzského modelucs_CZ
dc.contributor.refereePoláchová-Vašťatková, Jana
dc.contributor.refereeČerný, Karel
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplineEducationcs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programEducationcs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEducationcs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csEducationcs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csVysokoškolské vzdělávání v Libanonu je rozmanité a univerzity se dělí podle uplatněného modelu vzdělávání, jako například americký či francouzský. Tato disertační práce se držela vnitronárodního srovnávacího přístupu, aby porovnala programy vzdělávání učitelů na vysokých školách amerického a francouzského modelu v Libanonu. Bylo vybráno šest univerzit, tři z každého modelu. Cílem bylo popsat strukturu a obsah programů, prozkoumat vnímanou efektivitu programů na základě informací od absolventů a porovnat programy v indikátorech praktických zkušeností, reflektivní praxe a získávání základů znalostí. Srovnání bylo provedeno s využitím zavedených teorií jako měřítek: Feiman-Nemserova typologie koncepčních orientací v programech vzdělávání učitelů, teorie Lee Shulmana o získávání znalostních základů budoucími učiteli a teorie Freda Korthagena o začlenění reflektivní praxe do vzdělávání učitelů. K prozkoumání struktury a obsahu programů byla použita metoda analýzy dokumentů a byly provedeny polostrukturované rozhovory s dvaceti absolventy šesti vybraných univerzit amerického a francouzského vzoru s cílem zjistit vnímanou efektivitu programů při přípravě studentů na učitelství. Výsledky ukázaly podobnosti a rozdíly mezi univerzitami amerického a francouzského modelu, například potřebu zvýšení přípravy...cs_CZ
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantŠťastný, Vít
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV