Zobrazit minimální záznam

The court's duty to instruct with a focus on its substantive aspects
dc.contributor.advisorZahradníková, Radka
dc.creatorMatonohová, Monika
dc.date.accessioned2024-11-28T14:33:43Z
dc.date.available2024-11-28T14:33:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194313
dc.description.abstractPoučovací povinnost soudu se zaměřením na jeho hmotněprávní aspekty Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice poučovací povinnosti, kterou mají soudy vůči účastníkům řízení. Jedná se o jakousi pomocnou ruku, kterou zákonodárce dává účastníkům ať už zastoupeným či nezastoupeným a pomáhá k dosažení spravedlivého výsledku řízení. Autor se zejména věnuje poučování v prvním stupni civilního řízení sporného, jelikož zde právní úprava zavádí celou řadu typově odlišných poučovacích povinností, které mají odlišný účel i následky. Soud účastníky poučuje především o jejich procesních právech a povinnostech, kterými mohou zasahovat do řízení ve svůj prospěch či neprospěch. Práce se však věnuje i možnosti poučit účastníky o jejich právech a povinnostech hmotněprávních a snaží se odpovědět na otázku, zda je poskytnutí hmotněprávního poučení v souladu s literou zákona. První část práce je věnována teoretickým aspektům poučovací povinnosti obecně, kde v prvních kapitolách je věnována pozornost zásadám civilního procesu, ze kterých rozsah a meze poučovací povinnosti vyplývají jako je zásada rovnosti, koncentrace či odlišení formální a materiální pravdy. Následují kapitoly věnované prvkům poučení v teoretické rovině doplněné o příklady z praxe. V druhé a rozsáhlejší části se autor věnuje již vybraným ustanovením...cs_CZ
dc.description.abstractThe court's duty to instruct with a focus on its substantive aspects Abstract The thesis addresses the issue of the duty to instruct, which the courts owe to the parties to the proceedings. It is a kind of assistance that the legislator provides to the parties, whether represented or unrepresented, with the aim of achieving a fair outcome of the proceedings. In particular, the author focuses on instructions in the first instance of civil litigation, as the legislation introduces a number of different types of instructions, which have different purposes and consequences. The court primarily instructs the parties on their procedural rights and obligations, which they may exploit to their advantage or disadvantage. However, the thesis also examines the possibility of instructing the parties on their substantive rights and obligations and seeks to answer the question of whether the provision of substantive instructions is in accordance with the letter of the law. The initial section of the thesis is dedicated to the theoretical aspects of the duty to instruct in general. In the initial chapters, attention is paid to the principles of civil procedure from which the scope and limits of the duty to instruct arise. These include the principle of equality, concentration, and the distinction between formal and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectDuty to instructen_US
dc.subjectinstructions on substantive lawen_US
dc.subjectrights and obligations of parties in civil litigationen_US
dc.subjectPoučovací povinnostcs_CZ
dc.subjectpoučení o hmotném právucs_CZ
dc.subjectpráva a povinnosti účastníků civilního řízení spornéhocs_CZ
dc.titlePoučovací povinnost soudu se zaměřením na hmotněprávní aspekty poučovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Civil Lawen_US
dc.description.departmentKatedra občanského právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId252233
dc.title.translatedThe court's duty to instruct with a focus on its substantive aspectsen_US
dc.contributor.refereeStřeleček, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra občanského právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Civil Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPoučovací povinnost soudu se zaměřením na jeho hmotněprávní aspekty Abstrakt Diplomová práce se věnuje problematice poučovací povinnosti, kterou mají soudy vůči účastníkům řízení. Jedná se o jakousi pomocnou ruku, kterou zákonodárce dává účastníkům ať už zastoupeným či nezastoupeným a pomáhá k dosažení spravedlivého výsledku řízení. Autor se zejména věnuje poučování v prvním stupni civilního řízení sporného, jelikož zde právní úprava zavádí celou řadu typově odlišných poučovacích povinností, které mají odlišný účel i následky. Soud účastníky poučuje především o jejich procesních právech a povinnostech, kterými mohou zasahovat do řízení ve svůj prospěch či neprospěch. Práce se však věnuje i možnosti poučit účastníky o jejich právech a povinnostech hmotněprávních a snaží se odpovědět na otázku, zda je poskytnutí hmotněprávního poučení v souladu s literou zákona. První část práce je věnována teoretickým aspektům poučovací povinnosti obecně, kde v prvních kapitolách je věnována pozornost zásadám civilního procesu, ze kterých rozsah a meze poučovací povinnosti vyplývají jako je zásada rovnosti, koncentrace či odlišení formální a materiální pravdy. Následují kapitoly věnované prvkům poučení v teoretické rovině doplněné o příklady z praxe. V druhé a rozsáhlejší části se autor věnuje již vybraným ustanovením...cs_CZ
uk.abstract.enThe court's duty to instruct with a focus on its substantive aspects Abstract The thesis addresses the issue of the duty to instruct, which the courts owe to the parties to the proceedings. It is a kind of assistance that the legislator provides to the parties, whether represented or unrepresented, with the aim of achieving a fair outcome of the proceedings. In particular, the author focuses on instructions in the first instance of civil litigation, as the legislation introduces a number of different types of instructions, which have different purposes and consequences. The court primarily instructs the parties on their procedural rights and obligations, which they may exploit to their advantage or disadvantage. However, the thesis also examines the possibility of instructing the parties on their substantive rights and obligations and seeks to answer the question of whether the provision of substantive instructions is in accordance with the letter of the law. The initial section of the thesis is dedicated to the theoretical aspects of the duty to instruct in general. In the initial chapters, attention is paid to the principles of civil procedure from which the scope and limits of the duty to instruct arise. These include the principle of equality, concentration, and the distinction between formal and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra občanského právacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV