Zobrazit minimální záznam

Syntaktická komplexnost anglických odborných textů nerodilých mluvčích
dc.contributor.advisorMalá, Markéta
dc.creatorJežková, Zuzana
dc.date.accessioned2024-11-28T17:23:31Z
dc.date.available2024-11-28T17:23:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194257
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá syntaktickou komplexností předmětů z kontrastivního lexikálně- gramatického úhlu pohledu. Jejím cílem je popsat a porovnat různé úrovně a aspekty strukturní komplexnosti předmětu v psaných odborně literárně-vědných textech tří typů autorů - odborníků a univerzitních studentů, jejichž mateřským jazykem je angličtina a univerzitních studentů angličtiny, jejichž mateřským jazykem je čeština. Materiál použitý v analytické části této práce byl čerpán ze tří korpusů současné psané akademické angličtiny - VESPA_CZ, BAWE a korpusu článků expertů publikovaných v akademických časopisech. Metodologie práce je založena na korpusově založeném přístupu a kontrastivní mezijazykové analýze (CIA). Teoretické části poskytují podrobný popis multidimenzionálního konstruktu komplexnosti a syntaktický popis předmětu, které jsou použity jako základ pro analýzu příkladů v analytické části této práce. Analytická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu a zkoumá různé parametry syntaktické komplexnosti na padesáti vzorcích z každé skupiny. Výsledky analýzy ukazují, že mezi sledovanými skupinami autorů existují významné rozdíly v úrovni komplexnosti realizace předmětu, které souvisejí jak se zkušeností autora s psaním odborného textu, tak s užíváním angličtiny jako...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis explores the syntactic complexity of objects from a contrastive lexico- grammatical point of view. It aims to describe and compare different levels and aspects of the structural complexity of the object in written academic texts from the field of literary history written by three types of authors: experts and university students with English as their first language, and university students of English with Czech as their first language. The material used in the analytical part of this thesis was drawn from three corpora of present-day written academic English - the VESPA_CZ, the BAWE and a corpus of articles published in academic journals. The methodology of the thesis rests on a corpus-assisted approach and the Contrastive Interlanguage Analysis (CIA). The theoretical parts give a detailed description of the multi- dimensional construct of complexity and a syntactic description of the object, both of which are used as the basis for the analysis of the examples in the analytical part of this thesis. The analytical part is based on a combination of quantitative and qualitative research and examines different parameters of syntactic complexity of 50 samples from each of the studied groups. The results show that there are significant differences in the level of complexity in the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectacademic written texten_US
dc.subjectEnglish L2 studentsen_US
dc.subjectcomplexityen_US
dc.subjectsyntaxen_US
dc.subjectobjecten_US
dc.subjectcorpus-assisted approachen_US
dc.subjectodborný psaný textcs_CZ
dc.subjectnerodilí studenti angličtinycs_CZ
dc.subjectkomplexnostcs_CZ
dc.subjectsyntaxcs_CZ
dc.subjectpředmětcs_CZ
dc.subjectkorpusově založený výzkumcs_CZ
dc.titleSyntactic complexity of English L2 novice academic writingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId267928
dc.title.translatedSyntaktická komplexnost anglických odborných textů nerodilých mluvčíchcs_CZ
dc.contributor.refereeJančovičová, Ivana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá syntaktickou komplexností předmětů z kontrastivního lexikálně- gramatického úhlu pohledu. Jejím cílem je popsat a porovnat různé úrovně a aspekty strukturní komplexnosti předmětu v psaných odborně literárně-vědných textech tří typů autorů - odborníků a univerzitních studentů, jejichž mateřským jazykem je angličtina a univerzitních studentů angličtiny, jejichž mateřským jazykem je čeština. Materiál použitý v analytické části této práce byl čerpán ze tří korpusů současné psané akademické angličtiny - VESPA_CZ, BAWE a korpusu článků expertů publikovaných v akademických časopisech. Metodologie práce je založena na korpusově založeném přístupu a kontrastivní mezijazykové analýze (CIA). Teoretické části poskytují podrobný popis multidimenzionálního konstruktu komplexnosti a syntaktický popis předmětu, které jsou použity jako základ pro analýzu příkladů v analytické části této práce. Analytická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu a zkoumá různé parametry syntaktické komplexnosti na padesáti vzorcích z každé skupiny. Výsledky analýzy ukazují, že mezi sledovanými skupinami autorů existují významné rozdíly v úrovni komplexnosti realizace předmětu, které souvisejí jak se zkušeností autora s psaním odborného textu, tak s užíváním angličtiny jako...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis explores the syntactic complexity of objects from a contrastive lexico- grammatical point of view. It aims to describe and compare different levels and aspects of the structural complexity of the object in written academic texts from the field of literary history written by three types of authors: experts and university students with English as their first language, and university students of English with Czech as their first language. The material used in the analytical part of this thesis was drawn from three corpora of present-day written academic English - the VESPA_CZ, the BAWE and a corpus of articles published in academic journals. The methodology of the thesis rests on a corpus-assisted approach and the Contrastive Interlanguage Analysis (CIA). The theoretical parts give a detailed description of the multi- dimensional construct of complexity and a syntactic description of the object, both of which are used as the basis for the analysis of the examples in the analytical part of this thesis. The analytical part is based on a combination of quantitative and qualitative research and examines different parameters of syntactic complexity of 50 samples from each of the studied groups. The results show that there are significant differences in the level of complexity in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV