dc.contributor.advisor | Malá, Markéta | |
dc.creator | Ježková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T17:23:31Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T17:23:31Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194257 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá syntaktickou komplexností předmětů z kontrastivního lexikálně- gramatického úhlu pohledu. Jejím cílem je popsat a porovnat různé úrovně a aspekty strukturní komplexnosti předmětu v psaných odborně literárně-vědných textech tří typů autorů - odborníků a univerzitních studentů, jejichž mateřským jazykem je angličtina a univerzitních studentů angličtiny, jejichž mateřským jazykem je čeština. Materiál použitý v analytické části této práce byl čerpán ze tří korpusů současné psané akademické angličtiny - VESPA_CZ, BAWE a korpusu článků expertů publikovaných v akademických časopisech. Metodologie práce je založena na korpusově založeném přístupu a kontrastivní mezijazykové analýze (CIA). Teoretické části poskytují podrobný popis multidimenzionálního konstruktu komplexnosti a syntaktický popis předmětu, které jsou použity jako základ pro analýzu příkladů v analytické části této práce. Analytická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu a zkoumá různé parametry syntaktické komplexnosti na padesáti vzorcích z každé skupiny. Výsledky analýzy ukazují, že mezi sledovanými skupinami autorů existují významné rozdíly v úrovni komplexnosti realizace předmětu, které souvisejí jak se zkušeností autora s psaním odborného textu, tak s užíváním angličtiny jako... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis explores the syntactic complexity of objects from a contrastive lexico- grammatical point of view. It aims to describe and compare different levels and aspects of the structural complexity of the object in written academic texts from the field of literary history written by three types of authors: experts and university students with English as their first language, and university students of English with Czech as their first language. The material used in the analytical part of this thesis was drawn from three corpora of present-day written academic English - the VESPA_CZ, the BAWE and a corpus of articles published in academic journals. The methodology of the thesis rests on a corpus-assisted approach and the Contrastive Interlanguage Analysis (CIA). The theoretical parts give a detailed description of the multi- dimensional construct of complexity and a syntactic description of the object, both of which are used as the basis for the analysis of the examples in the analytical part of this thesis. The analytical part is based on a combination of quantitative and qualitative research and examines different parameters of syntactic complexity of 50 samples from each of the studied groups. The results show that there are significant differences in the level of complexity in the... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | academic written text | en_US |
dc.subject | English L2 students | en_US |
dc.subject | complexity | en_US |
dc.subject | syntax | en_US |
dc.subject | object | en_US |
dc.subject | corpus-assisted approach | en_US |
dc.subject | odborný psaný text | cs_CZ |
dc.subject | nerodilí studenti angličtiny | cs_CZ |
dc.subject | komplexnost | cs_CZ |
dc.subject | syntax | cs_CZ |
dc.subject | předmět | cs_CZ |
dc.subject | korpusově založený výzkum | cs_CZ |
dc.title | Syntactic complexity of English L2 novice academic writing | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-13 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 267928 | |
dc.title.translated | Syntaktická komplexnost anglických odborných textů nerodilých mluvčích | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Jančovičová, Ivana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá syntaktickou komplexností předmětů z kontrastivního lexikálně- gramatického úhlu pohledu. Jejím cílem je popsat a porovnat různé úrovně a aspekty strukturní komplexnosti předmětu v psaných odborně literárně-vědných textech tří typů autorů - odborníků a univerzitních studentů, jejichž mateřským jazykem je angličtina a univerzitních studentů angličtiny, jejichž mateřským jazykem je čeština. Materiál použitý v analytické části této práce byl čerpán ze tří korpusů současné psané akademické angličtiny - VESPA_CZ, BAWE a korpusu článků expertů publikovaných v akademických časopisech. Metodologie práce je založena na korpusově založeném přístupu a kontrastivní mezijazykové analýze (CIA). Teoretické části poskytují podrobný popis multidimenzionálního konstruktu komplexnosti a syntaktický popis předmětu, které jsou použity jako základ pro analýzu příkladů v analytické části této práce. Analytická část je založena na kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu a zkoumá různé parametry syntaktické komplexnosti na padesáti vzorcích z každé skupiny. Výsledky analýzy ukazují, že mezi sledovanými skupinami autorů existují významné rozdíly v úrovni komplexnosti realizace předmětu, které souvisejí jak se zkušeností autora s psaním odborného textu, tak s užíváním angličtiny jako... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis explores the syntactic complexity of objects from a contrastive lexico- grammatical point of view. It aims to describe and compare different levels and aspects of the structural complexity of the object in written academic texts from the field of literary history written by three types of authors: experts and university students with English as their first language, and university students of English with Czech as their first language. The material used in the analytical part of this thesis was drawn from three corpora of present-day written academic English - the VESPA_CZ, the BAWE and a corpus of articles published in academic journals. The methodology of the thesis rests on a corpus-assisted approach and the Contrastive Interlanguage Analysis (CIA). The theoretical parts give a detailed description of the multi- dimensional construct of complexity and a syntactic description of the object, both of which are used as the basis for the analysis of the examples in the analytical part of this thesis. The analytical part is based on a combination of quantitative and qualitative research and examines different parameters of syntactic complexity of 50 samples from each of the studied groups. The results show that there are significant differences in the level of complexity in the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |