Zobrazit minimální záznam

Where All Ends Come Together: Analysis of Death in the Theater of the Absurd
dc.contributor.advisorPšenička, Martin
dc.creatorHoužvičková, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T05:51:58Z
dc.date.available2024-11-29T05:51:58Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193805
dc.description.abstractBakalářská práce - Abstrakt v českém jazyce Tato bakalářská práce si klade za cíl provést detailní analýzu způsobu, jakým pět významných autorů žánru absurdního dramatu pracuje s motivem smrti, se snahou určit, jak se tento motiv v rámci jejich děl projevuje a do jaké míry pomáhá spoluurčovat ostatní rysy jejich dramatické tvorby. Záměrně byli voleni spisovatelé píšící v 50. a 60. letech 20. století v odlišných politických a společenských podmínkách, s premisou, že by se nám tak mohl naskytnout pohled na několik značně rozdílných přístupů. První kapitola se zaměřuje na definici žánru absurdního dramatu z hlediska historického, společenského i uměleckého kontextu, přičemž čerpá zejména z knihy Theatre of the absurd britského spisovatele Martina Esslina, její části Podstata, tradice a smysl absurdního dramatu přeložené do češtiny Liborem Štukavcem a ze dvou zahraničních studií obecně pojednávajících o problematice smrti v absurdním dramatu. Druhá kapitola krátce pojednává o přístupu ke smrti u nejvýznamnějších autorů existencialismu, filozofického směru s žánrem absurdního dramatu úzce souvisejícího. Vycházela především z poznatků diplomové práce Andrey Nagyové z roku 2012, zaměřené přímo na toto téma, a z knihy Existencialismus ve filozofii a literatuře od Jerzyho Kossaka. Třetí kapitola poté již konkrétně...cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis - Abstract in the English language This bachelor's thesis aims to conduct a detailed analysis of how five significant authors of the "theater of the absurd" genre deal with the theme of death, with the goal of determining how this theme manifests in their works and to what extent it helps to shape other features of their dramatic writing. The authors, who wrote in the 1950s and 1960s under different political and social conditions, were chosen deliberately, with the premise that this could offer insight into several different approaches. The first chapter focuses on defining the genre of the theatre of the absurd in terms of historical, social, and cultural context, drawing primarily from the book Theatre of the Absurd by British writer Martin Esslin, from its section Podstata, tradice a smysl absurdního dramatu, translated into Czech by Libor Štukavec, as well as from two international studies generally addressing the issue of death in the theatre of the absurd. The second chapter briefly discusses the approach to death by the most important authors of existentialism, a philosophical movement closely related to the genre of the theatre of the absurd. It is based primarily on the findings from Andrea Nagyová's 2012 dissertation, which directly focuses on this topic, and from the book...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdeath|drama|theater of the absurd|the end|murder|existentialismen_US
dc.subjectsmrt|drama|absurdní drama|konec|vražda|existencialismuscs_CZ
dc.titleKde konec nezná konce: Analýza smrti v absurdním dramatucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId269066
dc.title.translatedWhere All Ends Come Together: Analysis of Death in the Theater of the Absurden_US
dc.contributor.refereePolochová, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Divadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Divadelní vědacs_CZ
uk.degree-program.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literatureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce - Abstrakt v českém jazyce Tato bakalářská práce si klade za cíl provést detailní analýzu způsobu, jakým pět významných autorů žánru absurdního dramatu pracuje s motivem smrti, se snahou určit, jak se tento motiv v rámci jejich děl projevuje a do jaké míry pomáhá spoluurčovat ostatní rysy jejich dramatické tvorby. Záměrně byli voleni spisovatelé píšící v 50. a 60. letech 20. století v odlišných politických a společenských podmínkách, s premisou, že by se nám tak mohl naskytnout pohled na několik značně rozdílných přístupů. První kapitola se zaměřuje na definici žánru absurdního dramatu z hlediska historického, společenského i uměleckého kontextu, přičemž čerpá zejména z knihy Theatre of the absurd britského spisovatele Martina Esslina, její části Podstata, tradice a smysl absurdního dramatu přeložené do češtiny Liborem Štukavcem a ze dvou zahraničních studií obecně pojednávajících o problematice smrti v absurdním dramatu. Druhá kapitola krátce pojednává o přístupu ke smrti u nejvýznamnějších autorů existencialismu, filozofického směru s žánrem absurdního dramatu úzce souvisejícího. Vycházela především z poznatků diplomové práce Andrey Nagyové z roku 2012, zaměřené přímo na toto téma, a z knihy Existencialismus ve filozofii a literatuře od Jerzyho Kossaka. Třetí kapitola poté již konkrétně...cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis - Abstract in the English language This bachelor's thesis aims to conduct a detailed analysis of how five significant authors of the "theater of the absurd" genre deal with the theme of death, with the goal of determining how this theme manifests in their works and to what extent it helps to shape other features of their dramatic writing. The authors, who wrote in the 1950s and 1960s under different political and social conditions, were chosen deliberately, with the premise that this could offer insight into several different approaches. The first chapter focuses on defining the genre of the theatre of the absurd in terms of historical, social, and cultural context, drawing primarily from the book Theatre of the Absurd by British writer Martin Esslin, from its section Podstata, tradice a smysl absurdního dramatu, translated into Czech by Libor Štukavec, as well as from two international studies generally addressing the issue of death in the theatre of the absurd. The second chapter briefly discusses the approach to death by the most important authors of existentialism, a philosophical movement closely related to the genre of the theatre of the absurd. It is based primarily on the findings from Andrea Nagyová's 2012 dissertation, which directly focuses on this topic, and from the book...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV