dc.contributor.advisor | Agopian, Vartan | |
dc.creator | Flynn, Daniel Andrew | |
dc.date.accessioned | 2024-11-11T21:49:30Z | |
dc.date.available | 2024-11-11T21:49:30Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193723 | |
dc.description.abstract | Při hledání literatury zabývající se tématem využití ragtimu pro pedagogické účely dojdeme k závěru, že takové literatury je pomálu. V této práci se snažím obhájit ragtime jako ideální výukový materiál pro rozvoj hudebnosti, a to jak z hlediska nástrojového mistrovství (klavírní techniky), tak z hlediska klíčových pojmů hudební teorie. V souvislosti s klavírní technikou poskytuje ragtime vynikající základ pro klávesovou geografii prostřednictvím skoků levé ruky. Melodický materiál je jednoduchý, většinou se v něm vyskytuje pouze jeden hlas. Rytmický jazyk je dostatečně přímočarý na to, aby bylo možné na jeho základě učit studenty dělení taktů, hodnoty not a tečkovaný rytmus. Na pokročilejších úrovních je materiál velmi dobře čitelný díky krokovému pohybu a pentatonickým vzorcům spolu s předvídatelnou strukturou frází. Z hlediska improvizace poskytuje základ, který lze využít pro jednoduché improvizační pokusy v rámci prostého, opakujícího se rytmu. Co se týče teorie je ragtime ideálním prostředkem pro výuku hudební forem, která může probíhat prostřednictvím rozboru partitur a poslechových aktivit. Tato práce zkoumá prvky interpretační praxe ragtimu a nuancí, které existují v provedení této hudby. Na příkladu děl Scotta Joplina analyzuji různé nahrávky a jejich interpretačními styly. Zaměřuji se... | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Ragtime | en_US |
dc.subject | piano | en_US |
dc.subject | pedagogy | en_US |
dc.subject | Scott Joplin | en_US |
dc.subject | recordings | en_US |
dc.subject | interpretation analysis | en_US |
dc.subject | jazz | en_US |
dc.subject | improvisation | en_US |
dc.subject | Ragtime | cs_CZ |
dc.subject | piano | cs_CZ |
dc.subject | pedagogika | cs_CZ |
dc.subject | Scott Joplin | cs_CZ |
dc.subject | nahrávky | cs_CZ |
dc.subject | interpretační analýza | cs_CZ |
dc.subject | jazz | cs_CZ |
dc.subject | improvizace | cs_CZ |
dc.title | Ragtime performance practice and piano technique | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 258586 | |
dc.title.translated | Ragtime - interpretační praxe a klavírní technika | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Czepa, Roman | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Playing Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Playing Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Education | cs_CZ |
thesis.degree.program | Playing Instrument for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Playing Instrument for Teacher Education | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Playing Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Education | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Playing Instrument for Teacher Education with double curriculum study Music Education for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Playing Instrument for Teacher Education | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Playing Instrument for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Při hledání literatury zabývající se tématem využití ragtimu pro pedagogické účely dojdeme k závěru, že takové literatury je pomálu. V této práci se snažím obhájit ragtime jako ideální výukový materiál pro rozvoj hudebnosti, a to jak z hlediska nástrojového mistrovství (klavírní techniky), tak z hlediska klíčových pojmů hudební teorie. V souvislosti s klavírní technikou poskytuje ragtime vynikající základ pro klávesovou geografii prostřednictvím skoků levé ruky. Melodický materiál je jednoduchý, většinou se v něm vyskytuje pouze jeden hlas. Rytmický jazyk je dostatečně přímočarý na to, aby bylo možné na jeho základě učit studenty dělení taktů, hodnoty not a tečkovaný rytmus. Na pokročilejších úrovních je materiál velmi dobře čitelný díky krokovému pohybu a pentatonickým vzorcům spolu s předvídatelnou strukturou frází. Z hlediska improvizace poskytuje základ, který lze využít pro jednoduché improvizační pokusy v rámci prostého, opakujícího se rytmu. Co se týče teorie je ragtime ideálním prostředkem pro výuku hudební forem, která může probíhat prostřednictvím rozboru partitur a poslechových aktivit. Tato práce zkoumá prvky interpretační praxe ragtimu a nuancí, které existují v provedení této hudby. Na příkladu děl Scotta Joplina analyzuji různé nahrávky a jejich interpretačními styly. Zaměřuji se... | cs_CZ |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |