dc.contributor.advisor | Presslerová, Pavla | |
dc.creator | Líšková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T13:39:13Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T13:39:13Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193712 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti matek dětí s náročným chováním s programem Triple P. Cílem bylo zmapovat zkušenost matek a také z této zkušenosti pramenící dopady na jejich výchovné postupy či další oblasti běžného života. Teoretická část se zabývá náročným chováním, které je sledováno v kontextu rodiny, výchovy a samotných matek. Dále přibližuje roli střediska výchovné péče, jež se náročným chováním zabývá, a také seznamuje s programem Triple P. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu. Ke sběru dat byly využity opakované polostrukturované rozhovory se čtyřmi matkami, které se programu Triple P účastnily. Rozhovory proběhly před programem, bezprostředně po skončení a 4 měsíce od skončení programu. Dále byla využita metoda zúčastněného pozorování, které bylo uskutečněno během účasti na programu Triple P společně s matkami. Výzkum je realizován v rámci přístupu interpretativní fenomenologické analýzy. Jako hlavní motivy účasti programu Triple P byly označeny projevy náročného chování a zároveň také pocit selhání, jež matky před účastí zažívaly. Obecně matky zkušenost s programem hodnotily pozitivně. Podařilo se jim dosáhnout stanovených cílů či se alespoň posunout na cestě k jejich naplnění. Na základě zkušenosti matek se objevily změny v oblasti výchovy, sebepojetí... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the topic of the experience of mothers of children with challenging behaviour with the Triple P programme.The aim was to map the mothers' experience and the implications of this experience for their parenting practices or other areas of everyday life. The theoretical part deals with challenging behaviour, observing it in the context of the family, parenting and the mothers themselves. Furthuremore it presents the role of childcare centre dealing with challenging behaviour and also introduces the Triple P programme. The practical part is based on qualitative research in which repeated semi-structured interviews were conducted with four mothers who participated in the Triple P programme. The interviews were conducted before the programme, immediately after the programme and 4 months after the programme. In addition, a participant observation method was used, which was conducted as part of the participation in the Triple P programme together with the mothers. The research is conducted within an interpretive phenomenological analysis approach. Challenging behaviours were identified as the main motive for participation in the Triple P programme, as well as the sense of failure experienced by mothers prior to participation. In general, mothers viewed the experience as positive and... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Triple P programme | en_US |
dc.subject | children with challenging behaviour | en_US |
dc.subject | parenting | en_US |
dc.subject | mothers of children with challenging behaviour | en_US |
dc.subject | program Triple P | cs_CZ |
dc.subject | děti s náročným chováním | cs_CZ |
dc.subject | výchova | cs_CZ |
dc.subject | matky dětí s náročným chováním | cs_CZ |
dc.title | Zkušenost matek dětí s náročným chování s programem Triple P | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 257296 | |
dc.title.translated | The experience of mothers of children with challenging behaviour with the Triple P programme | en_US |
dc.contributor.referee | Frombergerová, Anna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti matek dětí s náročným chováním s programem Triple P. Cílem bylo zmapovat zkušenost matek a také z této zkušenosti pramenící dopady na jejich výchovné postupy či další oblasti běžného života. Teoretická část se zabývá náročným chováním, které je sledováno v kontextu rodiny, výchovy a samotných matek. Dále přibližuje roli střediska výchovné péče, jež se náročným chováním zabývá, a také seznamuje s programem Triple P. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu. Ke sběru dat byly využity opakované polostrukturované rozhovory se čtyřmi matkami, které se programu Triple P účastnily. Rozhovory proběhly před programem, bezprostředně po skončení a 4 měsíce od skončení programu. Dále byla využita metoda zúčastněného pozorování, které bylo uskutečněno během účasti na programu Triple P společně s matkami. Výzkum je realizován v rámci přístupu interpretativní fenomenologické analýzy. Jako hlavní motivy účasti programu Triple P byly označeny projevy náročného chování a zároveň také pocit selhání, jež matky před účastí zažívaly. Obecně matky zkušenost s programem hodnotily pozitivně. Podařilo se jim dosáhnout stanovených cílů či se alespoň posunout na cestě k jejich naplnění. Na základě zkušenosti matek se objevily změny v oblasti výchovy, sebepojetí... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the topic of the experience of mothers of children with challenging behaviour with the Triple P programme.The aim was to map the mothers' experience and the implications of this experience for their parenting practices or other areas of everyday life. The theoretical part deals with challenging behaviour, observing it in the context of the family, parenting and the mothers themselves. Furthuremore it presents the role of childcare centre dealing with challenging behaviour and also introduces the Triple P programme. The practical part is based on qualitative research in which repeated semi-structured interviews were conducted with four mothers who participated in the Triple P programme. The interviews were conducted before the programme, immediately after the programme and 4 months after the programme. In addition, a participant observation method was used, which was conducted as part of the participation in the Triple P programme together with the mothers. The research is conducted within an interpretive phenomenological analysis approach. Challenging behaviours were identified as the main motive for participation in the Triple P programme, as well as the sense of failure experienced by mothers prior to participation. In general, mothers viewed the experience as positive and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |