Zobrazit minimální záznam

The experience of mothers of children with challenging behaviour with the Triple P programme
dc.contributor.advisorPresslerová, Pavla
dc.creatorLíšková, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-28T13:39:13Z
dc.date.available2024-11-28T13:39:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193712
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti matek dětí s náročným chováním s programem Triple P. Cílem bylo zmapovat zkušenost matek a také z této zkušenosti pramenící dopady na jejich výchovné postupy či další oblasti běžného života. Teoretická část se zabývá náročným chováním, které je sledováno v kontextu rodiny, výchovy a samotných matek. Dále přibližuje roli střediska výchovné péče, jež se náročným chováním zabývá, a také seznamuje s programem Triple P. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu. Ke sběru dat byly využity opakované polostrukturované rozhovory se čtyřmi matkami, které se programu Triple P účastnily. Rozhovory proběhly před programem, bezprostředně po skončení a 4 měsíce od skončení programu. Dále byla využita metoda zúčastněného pozorování, které bylo uskutečněno během účasti na programu Triple P společně s matkami. Výzkum je realizován v rámci přístupu interpretativní fenomenologické analýzy. Jako hlavní motivy účasti programu Triple P byly označeny projevy náročného chování a zároveň také pocit selhání, jež matky před účastí zažívaly. Obecně matky zkušenost s programem hodnotily pozitivně. Podařilo se jim dosáhnout stanovených cílů či se alespoň posunout na cestě k jejich naplnění. Na základě zkušenosti matek se objevily změny v oblasti výchovy, sebepojetí...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the topic of the experience of mothers of children with challenging behaviour with the Triple P programme.The aim was to map the mothers' experience and the implications of this experience for their parenting practices or other areas of everyday life. The theoretical part deals with challenging behaviour, observing it in the context of the family, parenting and the mothers themselves. Furthuremore it presents the role of childcare centre dealing with challenging behaviour and also introduces the Triple P programme. The practical part is based on qualitative research in which repeated semi-structured interviews were conducted with four mothers who participated in the Triple P programme. The interviews were conducted before the programme, immediately after the programme and 4 months after the programme. In addition, a participant observation method was used, which was conducted as part of the participation in the Triple P programme together with the mothers. The research is conducted within an interpretive phenomenological analysis approach. Challenging behaviours were identified as the main motive for participation in the Triple P programme, as well as the sense of failure experienced by mothers prior to participation. In general, mothers viewed the experience as positive and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTriple P programmeen_US
dc.subjectchildren with challenging behaviouren_US
dc.subjectparentingen_US
dc.subjectmothers of children with challenging behaviouren_US
dc.subjectprogram Triple Pcs_CZ
dc.subjectděti s náročným chovánímcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectmatky dětí s náročným chovánímcs_CZ
dc.titleZkušenost matek dětí s náročným chování s programem Triple Pcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257296
dc.title.translatedThe experience of mothers of children with challenging behaviour with the Triple P programmeen_US
dc.contributor.refereeFrombergerová, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti matek dětí s náročným chováním s programem Triple P. Cílem bylo zmapovat zkušenost matek a také z této zkušenosti pramenící dopady na jejich výchovné postupy či další oblasti běžného života. Teoretická část se zabývá náročným chováním, které je sledováno v kontextu rodiny, výchovy a samotných matek. Dále přibližuje roli střediska výchovné péče, jež se náročným chováním zabývá, a také seznamuje s programem Triple P. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu. Ke sběru dat byly využity opakované polostrukturované rozhovory se čtyřmi matkami, které se programu Triple P účastnily. Rozhovory proběhly před programem, bezprostředně po skončení a 4 měsíce od skončení programu. Dále byla využita metoda zúčastněného pozorování, které bylo uskutečněno během účasti na programu Triple P společně s matkami. Výzkum je realizován v rámci přístupu interpretativní fenomenologické analýzy. Jako hlavní motivy účasti programu Triple P byly označeny projevy náročného chování a zároveň také pocit selhání, jež matky před účastí zažívaly. Obecně matky zkušenost s programem hodnotily pozitivně. Podařilo se jim dosáhnout stanovených cílů či se alespoň posunout na cestě k jejich naplnění. Na základě zkušenosti matek se objevily změny v oblasti výchovy, sebepojetí...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the topic of the experience of mothers of children with challenging behaviour with the Triple P programme.The aim was to map the mothers' experience and the implications of this experience for their parenting practices or other areas of everyday life. The theoretical part deals with challenging behaviour, observing it in the context of the family, parenting and the mothers themselves. Furthuremore it presents the role of childcare centre dealing with challenging behaviour and also introduces the Triple P programme. The practical part is based on qualitative research in which repeated semi-structured interviews were conducted with four mothers who participated in the Triple P programme. The interviews were conducted before the programme, immediately after the programme and 4 months after the programme. In addition, a participant observation method was used, which was conducted as part of the participation in the Triple P programme together with the mothers. The research is conducted within an interpretive phenomenological analysis approach. Challenging behaviours were identified as the main motive for participation in the Triple P programme, as well as the sense of failure experienced by mothers prior to participation. In general, mothers viewed the experience as positive and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV