Zobrazit minimální záznam

The Method of Experiential Singing by Zuzana Vlčinská and its Application in Choral Singing.
dc.contributor.advisorValášek, Marek
dc.creatorŠebová, Anežka
dc.date.accessioned2024-11-29T16:34:16Z
dc.date.available2024-11-29T16:34:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193697
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Metoda prožitkového zpívání Zuzany Vlčinské a její aplikace při sborovém zpěvu se zabývá možností využití původně terapeutické metody prožitkového zpívání při nácviku sborového repertoáru. Práce má za cíl analyzovat metodu a zjistit, zda aplikace této metody vede ke kvalitnější interpretaci hudby ve sborovém prostředí, emotivnějšímu pochopení skladby již během nácviku, zefektivnění samotného nácviku a zda by mohla být využita v širším kontextu, nejen terapeutickém. Práce je postavena na teoretickém zpracování dané problematiky a následném praktickém uchopení tématu i zjištěných závěrech. Zaměřila jsem se na shrnutí metody prožitkového zpívání a její pozorování na zkoušce pěveckého sboru La Folie a Iuventus, gaude! Díky následnému dotazníkovému šetření jsem získala názory aktérů a skrze rozhovory se samotnými sbormistry jsem zjistila postoj odborníků. Záběr výzkumu poskytl vcelku pestrý přehled o metodě, její aplikaci během nácviku i jejím využití pro sborové zpívání. Závěrem bylo zjištěno, že metodu obecně nelze v celém jejím rozsahu použít při nácviku sborových skladeb. Výzkumem však byla specifikována určitá doporučení, která lze zahrnout do sbormistrovské praxe, protože bylo potvrzeno, že metoda umožňuje zpěvákům prožít skladbu a její emoce na hlubší úrovni.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis A Method of Zuzana Vlčinská's Experience Singing and Its Use During the Choir Singing deals with a possible use of originally therapeutical method of experience singing for a choir repertoire practice. The aim of the thesis is to analyse the method and to find out whether this method application leads towards a higher quality interpretation of music in a choir environment, more emotional perception of the song already during the practice, more efficient practice itself and whether it could be used in a wider context, not only a therapeutical one. The thesis is based on a theoretical processing of given issue and the following grasp of the topic and obtained conclusions. I focused on a summarisation of the method of experience singing and its observation at a rehearsal of the choir La Folie and Iuventus, Gaude. Thanks to the following questionnaire construction, I obtained opinions of the participants and through the interviews with the choirmasters themselves I identified the experts' approach. The picture of the research provided quite a rich review of the method, its application during the rehearsal and its use for choir singing. The conclusion provides the fact that this method is not possible to use fully for choir songs practicing. However, the research specifies particular...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChoir singing experience singing choir practice choir song emotions therapyen_US
dc.subjectsborový zpěv prožitkové zpívání sborový nácvik sborová skladba emoce terapiecs_CZ
dc.titleMetoda prožitkového zpívání Zuzany Vlčinské a její aplikace při sborovém zpěvu.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246552
dc.title.translatedThe Method of Experiential Singing by Zuzana Vlčinská and its Application in Choral Singing.en_US
dc.contributor.refereeStříteská, Leona
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Metoda prožitkového zpívání Zuzany Vlčinské a její aplikace při sborovém zpěvu se zabývá možností využití původně terapeutické metody prožitkového zpívání při nácviku sborového repertoáru. Práce má za cíl analyzovat metodu a zjistit, zda aplikace této metody vede ke kvalitnější interpretaci hudby ve sborovém prostředí, emotivnějšímu pochopení skladby již během nácviku, zefektivnění samotného nácviku a zda by mohla být využita v širším kontextu, nejen terapeutickém. Práce je postavena na teoretickém zpracování dané problematiky a následném praktickém uchopení tématu i zjištěných závěrech. Zaměřila jsem se na shrnutí metody prožitkového zpívání a její pozorování na zkoušce pěveckého sboru La Folie a Iuventus, gaude! Díky následnému dotazníkovému šetření jsem získala názory aktérů a skrze rozhovory se samotnými sbormistry jsem zjistila postoj odborníků. Záběr výzkumu poskytl vcelku pestrý přehled o metodě, její aplikaci během nácviku i jejím využití pro sborové zpívání. Závěrem bylo zjištěno, že metodu obecně nelze v celém jejím rozsahu použít při nácviku sborových skladeb. Výzkumem však byla specifikována určitá doporučení, která lze zahrnout do sbormistrovské praxe, protože bylo potvrzeno, že metoda umožňuje zpěvákům prožít skladbu a její emoce na hlubší úrovni.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis A Method of Zuzana Vlčinská's Experience Singing and Its Use During the Choir Singing deals with a possible use of originally therapeutical method of experience singing for a choir repertoire practice. The aim of the thesis is to analyse the method and to find out whether this method application leads towards a higher quality interpretation of music in a choir environment, more emotional perception of the song already during the practice, more efficient practice itself and whether it could be used in a wider context, not only a therapeutical one. The thesis is based on a theoretical processing of given issue and the following grasp of the topic and obtained conclusions. I focused on a summarisation of the method of experience singing and its observation at a rehearsal of the choir La Folie and Iuventus, Gaude. Thanks to the following questionnaire construction, I obtained opinions of the participants and through the interviews with the choirmasters themselves I identified the experts' approach. The picture of the research provided quite a rich review of the method, its application during the rehearsal and its use for choir singing. The conclusion provides the fact that this method is not possible to use fully for choir songs practicing. However, the research specifies particular...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantSteyer, Jan
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV