dc.contributor.advisor | Valášek, Marek | |
dc.creator | Šebová, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T16:34:16Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T16:34:16Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193697 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce s názvem Metoda prožitkového zpívání Zuzany Vlčinské a její aplikace při sborovém zpěvu se zabývá možností využití původně terapeutické metody prožitkového zpívání při nácviku sborového repertoáru. Práce má za cíl analyzovat metodu a zjistit, zda aplikace této metody vede ke kvalitnější interpretaci hudby ve sborovém prostředí, emotivnějšímu pochopení skladby již během nácviku, zefektivnění samotného nácviku a zda by mohla být využita v širším kontextu, nejen terapeutickém. Práce je postavena na teoretickém zpracování dané problematiky a následném praktickém uchopení tématu i zjištěných závěrech. Zaměřila jsem se na shrnutí metody prožitkového zpívání a její pozorování na zkoušce pěveckého sboru La Folie a Iuventus, gaude! Díky následnému dotazníkovému šetření jsem získala názory aktérů a skrze rozhovory se samotnými sbormistry jsem zjistila postoj odborníků. Záběr výzkumu poskytl vcelku pestrý přehled o metodě, její aplikaci během nácviku i jejím využití pro sborové zpívání. Závěrem bylo zjištěno, že metodu obecně nelze v celém jejím rozsahu použít při nácviku sborových skladeb. Výzkumem však byla specifikována určitá doporučení, která lze zahrnout do sbormistrovské praxe, protože bylo potvrzeno, že metoda umožňuje zpěvákům prožít skladbu a její emoce na hlubší úrovni. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis A Method of Zuzana Vlčinská's Experience Singing and Its Use During the Choir Singing deals with a possible use of originally therapeutical method of experience singing for a choir repertoire practice. The aim of the thesis is to analyse the method and to find out whether this method application leads towards a higher quality interpretation of music in a choir environment, more emotional perception of the song already during the practice, more efficient practice itself and whether it could be used in a wider context, not only a therapeutical one. The thesis is based on a theoretical processing of given issue and the following grasp of the topic and obtained conclusions. I focused on a summarisation of the method of experience singing and its observation at a rehearsal of the choir La Folie and Iuventus, Gaude. Thanks to the following questionnaire construction, I obtained opinions of the participants and through the interviews with the choirmasters themselves I identified the experts' approach. The picture of the research provided quite a rich review of the method, its application during the rehearsal and its use for choir singing. The conclusion provides the fact that this method is not possible to use fully for choir songs practicing. However, the research specifies particular... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Choir singing experience singing choir practice choir song emotions therapy | en_US |
dc.subject | sborový zpěv prožitkové zpívání sborový nácvik sborová skladba emoce terapie | cs_CZ |
dc.title | Metoda prožitkového zpívání Zuzany Vlčinské a její aplikace při sborovém zpěvu. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 246552 | |
dc.title.translated | The Method of Experiential Singing by Zuzana Vlčinská and its Application in Choral Singing. | en_US |
dc.contributor.referee | Stříteská, Leona | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovství | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conducting | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce s názvem Metoda prožitkového zpívání Zuzany Vlčinské a její aplikace při sborovém zpěvu se zabývá možností využití původně terapeutické metody prožitkového zpívání při nácviku sborového repertoáru. Práce má za cíl analyzovat metodu a zjistit, zda aplikace této metody vede ke kvalitnější interpretaci hudby ve sborovém prostředí, emotivnějšímu pochopení skladby již během nácviku, zefektivnění samotného nácviku a zda by mohla být využita v širším kontextu, nejen terapeutickém. Práce je postavena na teoretickém zpracování dané problematiky a následném praktickém uchopení tématu i zjištěných závěrech. Zaměřila jsem se na shrnutí metody prožitkového zpívání a její pozorování na zkoušce pěveckého sboru La Folie a Iuventus, gaude! Díky následnému dotazníkovému šetření jsem získala názory aktérů a skrze rozhovory se samotnými sbormistry jsem zjistila postoj odborníků. Záběr výzkumu poskytl vcelku pestrý přehled o metodě, její aplikaci během nácviku i jejím využití pro sborové zpívání. Závěrem bylo zjištěno, že metodu obecně nelze v celém jejím rozsahu použít při nácviku sborových skladeb. Výzkumem však byla specifikována určitá doporučení, která lze zahrnout do sbormistrovské praxe, protože bylo potvrzeno, že metoda umožňuje zpěvákům prožít skladbu a její emoce na hlubší úrovni. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis A Method of Zuzana Vlčinská's Experience Singing and Its Use During the Choir Singing deals with a possible use of originally therapeutical method of experience singing for a choir repertoire practice. The aim of the thesis is to analyse the method and to find out whether this method application leads towards a higher quality interpretation of music in a choir environment, more emotional perception of the song already during the practice, more efficient practice itself and whether it could be used in a wider context, not only a therapeutical one. The thesis is based on a theoretical processing of given issue and the following grasp of the topic and obtained conclusions. I focused on a summarisation of the method of experience singing and its observation at a rehearsal of the choir La Folie and Iuventus, Gaude. Thanks to the following questionnaire construction, I obtained opinions of the participants and through the interviews with the choirmasters themselves I identified the experts' approach. The picture of the research provided quite a rich review of the method, its application during the rehearsal and its use for choir singing. The conclusion provides the fact that this method is not possible to use fully for choir songs practicing. However, the research specifies particular... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Steyer, Jan | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |