dc.contributor.advisor | Machovcová, Kateřina | |
dc.creator | Měšťáková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T06:32:12Z | |
dc.date.available | 2024-10-03T06:32:12Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193668 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá tematikou LGBT+ komunity ve spojitosti se studujícími na PedF UK. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část začíná seznámením s obecnými informacemi ohledně LGBT+ komunity, genderu, identity, šikany, homofobie, inkluze a diskriminace. Následně je zkonkretizována na školní prostředí, učitele a budoucí učitele. Cílem teoretické části práce je vymezení poznatků o LGBT+ komunitě ve školním prostředí, z hlediska žáků, učitelů, kurikulárních dokumentů. Výzkumná část se soustředí na zkušenosti, znalosti a postoje studujících na PedF UK ohledně tematiky LGBT+ komunity. Data byla získána pomocí online anonymního dotazníku vytvořeného v Google forms, který obsahoval uzavřené i otevřené otázky na zkušenosti a postoje studujících, a zároveň k tomu znalostní část formou testu. Výzkumu se účastnilo 50 respondentů napříč obory a ročníky. Dotazník měl za cíl zjistit zkušenosti studujících na PedF UK s LGBT+ komunitou v rámci výuky či v budově školy, znalosti ohledně této tematiky, postoje v souvislosti se školstvím a postoje v souvislosti s PedF UK. Z výzkumu vyplývá, že studující na PedF UK mají převážně pozitivní postoje k LGBT+ komunitě. Znalosti studujících na PedF ohledně této tematiky jsou v části základních pojmů a povědomí o organizacích výborné, ale... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the theme of the LGBT+ community in connection with students at PedF UK. The work is divided into a theoretical and a research part. The theoretical part begins with familiarization with general information about the LGBT+ community, gender, identity, bullying, homophobia, inclusion and discrimination. Subsequently, it is concretized on the school environment, teachers and future teachers. The aim of the theoretical part of the thesis is to define knowledge about the LGBT+ community in the school environment, from the point of view of pupils, teachers, and curriculum documents. The research part focuses on the experiences, knowledge and attitudes of students at PedF UK regarding the topic of the LGBT+ community. The data was obtained using an online anonymous questionnaire created in Google forms, which contained both closed and open questions on the experiences and attitudes of the students, as well as a knowledge part in the form of a test. 50 respondents across disciplines and years participated in the research. The aim of the questionnaire was to find out the experiences of students at PedF UK with the LGBT+ community in the framework of teaching or in the school building, knowledge about this topic, attitudes in relation to education and attitudes in relation to... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | LGBT+ community | en_US |
dc.subject | university students | en_US |
dc.subject | school system | en_US |
dc.subject | knowledge about LGBT+ | en_US |
dc.subject | LGBT+ komunita | cs_CZ |
dc.subject | vysokoškolští studenti | cs_CZ |
dc.subject | školství | cs_CZ |
dc.subject | znalosti o LGBT+ komunitě | cs_CZ |
dc.title | Zkušenosti studujících na PedF UK s tematikou LGBT+ komunity | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-12 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 268081 | |
dc.title.translated | PedF UK students' experiences on the topic of LGBT+ community | en_US |
dc.contributor.referee | Kollerová, Lenka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá tematikou LGBT+ komunity ve spojitosti se studujícími na PedF UK. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část začíná seznámením s obecnými informacemi ohledně LGBT+ komunity, genderu, identity, šikany, homofobie, inkluze a diskriminace. Následně je zkonkretizována na školní prostředí, učitele a budoucí učitele. Cílem teoretické části práce je vymezení poznatků o LGBT+ komunitě ve školním prostředí, z hlediska žáků, učitelů, kurikulárních dokumentů. Výzkumná část se soustředí na zkušenosti, znalosti a postoje studujících na PedF UK ohledně tematiky LGBT+ komunity. Data byla získána pomocí online anonymního dotazníku vytvořeného v Google forms, který obsahoval uzavřené i otevřené otázky na zkušenosti a postoje studujících, a zároveň k tomu znalostní část formou testu. Výzkumu se účastnilo 50 respondentů napříč obory a ročníky. Dotazník měl za cíl zjistit zkušenosti studujících na PedF UK s LGBT+ komunitou v rámci výuky či v budově školy, znalosti ohledně této tematiky, postoje v souvislosti se školstvím a postoje v souvislosti s PedF UK. Z výzkumu vyplývá, že studující na PedF UK mají převážně pozitivní postoje k LGBT+ komunitě. Znalosti studujících na PedF ohledně této tematiky jsou v části základních pojmů a povědomí o organizacích výborné, ale... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the theme of the LGBT+ community in connection with students at PedF UK. The work is divided into a theoretical and a research part. The theoretical part begins with familiarization with general information about the LGBT+ community, gender, identity, bullying, homophobia, inclusion and discrimination. Subsequently, it is concretized on the school environment, teachers and future teachers. The aim of the theoretical part of the thesis is to define knowledge about the LGBT+ community in the school environment, from the point of view of pupils, teachers, and curriculum documents. The research part focuses on the experiences, knowledge and attitudes of students at PedF UK regarding the topic of the LGBT+ community. The data was obtained using an online anonymous questionnaire created in Google forms, which contained both closed and open questions on the experiences and attitudes of the students, as well as a knowledge part in the form of a test. 50 respondents across disciplines and years participated in the research. The aim of the questionnaire was to find out the experiences of students at PedF UK with the LGBT+ community in the framework of teaching or in the school building, knowledge about this topic, attitudes in relation to education and attitudes in relation to... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |