Zobrazit minimální záznam

PedF UK students' experiences on the topic of LGBT+ community
dc.contributor.advisorMachovcová, Kateřina
dc.creatorMěšťáková, Tereza
dc.date.accessioned2024-10-03T06:32:12Z
dc.date.available2024-10-03T06:32:12Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193668
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tematikou LGBT+ komunity ve spojitosti se studujícími na PedF UK. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část začíná seznámením s obecnými informacemi ohledně LGBT+ komunity, genderu, identity, šikany, homofobie, inkluze a diskriminace. Následně je zkonkretizována na školní prostředí, učitele a budoucí učitele. Cílem teoretické části práce je vymezení poznatků o LGBT+ komunitě ve školním prostředí, z hlediska žáků, učitelů, kurikulárních dokumentů. Výzkumná část se soustředí na zkušenosti, znalosti a postoje studujících na PedF UK ohledně tematiky LGBT+ komunity. Data byla získána pomocí online anonymního dotazníku vytvořeného v Google forms, který obsahoval uzavřené i otevřené otázky na zkušenosti a postoje studujících, a zároveň k tomu znalostní část formou testu. Výzkumu se účastnilo 50 respondentů napříč obory a ročníky. Dotazník měl za cíl zjistit zkušenosti studujících na PedF UK s LGBT+ komunitou v rámci výuky či v budově školy, znalosti ohledně této tematiky, postoje v souvislosti se školstvím a postoje v souvislosti s PedF UK. Z výzkumu vyplývá, že studující na PedF UK mají převážně pozitivní postoje k LGBT+ komunitě. Znalosti studujících na PedF ohledně této tematiky jsou v části základních pojmů a povědomí o organizacích výborné, ale...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the theme of the LGBT+ community in connection with students at PedF UK. The work is divided into a theoretical and a research part. The theoretical part begins with familiarization with general information about the LGBT+ community, gender, identity, bullying, homophobia, inclusion and discrimination. Subsequently, it is concretized on the school environment, teachers and future teachers. The aim of the theoretical part of the thesis is to define knowledge about the LGBT+ community in the school environment, from the point of view of pupils, teachers, and curriculum documents. The research part focuses on the experiences, knowledge and attitudes of students at PedF UK regarding the topic of the LGBT+ community. The data was obtained using an online anonymous questionnaire created in Google forms, which contained both closed and open questions on the experiences and attitudes of the students, as well as a knowledge part in the form of a test. 50 respondents across disciplines and years participated in the research. The aim of the questionnaire was to find out the experiences of students at PedF UK with the LGBT+ community in the framework of teaching or in the school building, knowledge about this topic, attitudes in relation to education and attitudes in relation to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLGBT+ communityen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.subjectschool systemen_US
dc.subjectknowledge about LGBT+en_US
dc.subjectLGBT+ komunitacs_CZ
dc.subjectvysokoškolští studentics_CZ
dc.subjectškolstvícs_CZ
dc.subjectznalosti o LGBT+ komunitěcs_CZ
dc.titleZkušenosti studujících na PedF UK s tematikou LGBT+ komunitycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId268081
dc.title.translatedPedF UK students' experiences on the topic of LGBT+ communityen_US
dc.contributor.refereeKollerová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Education towards Health for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá tematikou LGBT+ komunity ve spojitosti se studujícími na PedF UK. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část začíná seznámením s obecnými informacemi ohledně LGBT+ komunity, genderu, identity, šikany, homofobie, inkluze a diskriminace. Následně je zkonkretizována na školní prostředí, učitele a budoucí učitele. Cílem teoretické části práce je vymezení poznatků o LGBT+ komunitě ve školním prostředí, z hlediska žáků, učitelů, kurikulárních dokumentů. Výzkumná část se soustředí na zkušenosti, znalosti a postoje studujících na PedF UK ohledně tematiky LGBT+ komunity. Data byla získána pomocí online anonymního dotazníku vytvořeného v Google forms, který obsahoval uzavřené i otevřené otázky na zkušenosti a postoje studujících, a zároveň k tomu znalostní část formou testu. Výzkumu se účastnilo 50 respondentů napříč obory a ročníky. Dotazník měl za cíl zjistit zkušenosti studujících na PedF UK s LGBT+ komunitou v rámci výuky či v budově školy, znalosti ohledně této tematiky, postoje v souvislosti se školstvím a postoje v souvislosti s PedF UK. Z výzkumu vyplývá, že studující na PedF UK mají převážně pozitivní postoje k LGBT+ komunitě. Znalosti studujících na PedF ohledně této tematiky jsou v části základních pojmů a povědomí o organizacích výborné, ale...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the theme of the LGBT+ community in connection with students at PedF UK. The work is divided into a theoretical and a research part. The theoretical part begins with familiarization with general information about the LGBT+ community, gender, identity, bullying, homophobia, inclusion and discrimination. Subsequently, it is concretized on the school environment, teachers and future teachers. The aim of the theoretical part of the thesis is to define knowledge about the LGBT+ community in the school environment, from the point of view of pupils, teachers, and curriculum documents. The research part focuses on the experiences, knowledge and attitudes of students at PedF UK regarding the topic of the LGBT+ community. The data was obtained using an online anonymous questionnaire created in Google forms, which contained both closed and open questions on the experiences and attitudes of the students, as well as a knowledge part in the form of a test. 50 respondents across disciplines and years participated in the research. The aim of the questionnaire was to find out the experiences of students at PedF UK with the LGBT+ community in the framework of teaching or in the school building, knowledge about this topic, attitudes in relation to education and attitudes in relation to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV