Zobrazit minimální záznam

Posttraumatic growth among Ukrainian refugees studying university
dc.contributor.advisorMachovcová, Kateřina
dc.creatorPlachá, Veronika
dc.date.accessioned2024-10-01T07:13:21Z
dc.date.available2024-10-01T07:13:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193580
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá posttraumatickým rozvojem u ukrajinských uprchlíků, kteří přišli do České republiky kvůli válečné situaci a začali studovat na českých univerzitách. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmů jako posttraumatický rozvoj a trauma, popisuje situaci uprchlíků a jejich možnosti posttraumatického rozvoje, a to i s ohledem na vývojové stádium vynořující se dospělosti. Empirická část sestává z kvalitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím 12 polostrukturovaných rozhovorů se studujícími ukrajinskými uprchlíky. Data byla zpracována metodou tematické reflexivní analýzy. Cílem práce bylo zjistit, jaké známky posttraumatického rozvoje respondenti vykazují a jaké faktory ho mohou podporovat. Tyto známky byly zasazeny do kontextu vysokoškolského studia a vývojového stádia vynořující se dospělosti. Výsledky identifikovaly rozvoj v sociální oblasti, osobní rozvoj zahrnující zvýšenou self-efficacy a resilienci, nové uvědomění si významu psychického zdraví a přínosů situace díky novým možnostem. Faktory podporující posttraumatický rozvoj zahrnovaly nejen sociální oporu a postoj České republiky vyvolávající toleranci a autenticitu, ale také specifika stádia vynořující se dospělosti. Univerzita fungovala jako prostředek zaměření se na budoucnost, znovunalezení režimu,...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with posttraumatic growth of Ukrainian refugees who came to the Czech Republic due to the war and began studying at Czech universities. The theoretical part of the thesis focuses on the definition of concepts such as posttraumatic growth and trauma, describing the situation of refugees and their potential for posttraumatic growth, also with consideration of the developmental stage of emerging adulthood. The empirical part consists of qualitative research conducted through 12 semi-structured interviews with Ukrainian refugee students. The data were analyzed using thematic reflexive analysis. The aim of the thesis was to determine the signs of posttraumatic growth exhibited by the respondents and the factors that may promote it. These signs were set in the context of university studies and the developmental stage of emerging adulthood. The results identified growth in the social domain, personal development including increased self-efficacy and resilience, a new awareness of the importance of mental health, and the benefits of the situation due to new opportunities. Factors promoting posttraumatic growth included not only social support and an attitude experienced in the Czech Republic that evokes tolerance and authenticity but also the specific characteristics of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectposttraumatic growthen_US
dc.subjectUkrainian refugeesen_US
dc.subjectself-developmenten_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.subjectemerging adulthooden_US
dc.subjectposttraumatický rozvojcs_CZ
dc.subjectposttraumatický růstcs_CZ
dc.subjectukrajinští uprchlícics_CZ
dc.subjectseberozvojcs_CZ
dc.subjectvysokoškolští studentics_CZ
dc.subjectvynořující se dospělostcs_CZ
dc.titlePosttraumatický rozvoj u ukrajinských uprchlíků studujících VŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId262107
dc.title.translatedPosttraumatic growth among Ukrainian refugees studying universityen_US
dc.contributor.refereeUhmannová, Magdaléna
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá posttraumatickým rozvojem u ukrajinských uprchlíků, kteří přišli do České republiky kvůli válečné situaci a začali studovat na českých univerzitách. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmů jako posttraumatický rozvoj a trauma, popisuje situaci uprchlíků a jejich možnosti posttraumatického rozvoje, a to i s ohledem na vývojové stádium vynořující se dospělosti. Empirická část sestává z kvalitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím 12 polostrukturovaných rozhovorů se studujícími ukrajinskými uprchlíky. Data byla zpracována metodou tematické reflexivní analýzy. Cílem práce bylo zjistit, jaké známky posttraumatického rozvoje respondenti vykazují a jaké faktory ho mohou podporovat. Tyto známky byly zasazeny do kontextu vysokoškolského studia a vývojového stádia vynořující se dospělosti. Výsledky identifikovaly rozvoj v sociální oblasti, osobní rozvoj zahrnující zvýšenou self-efficacy a resilienci, nové uvědomění si významu psychického zdraví a přínosů situace díky novým možnostem. Faktory podporující posttraumatický rozvoj zahrnovaly nejen sociální oporu a postoj České republiky vyvolávající toleranci a autenticitu, ale také specifika stádia vynořující se dospělosti. Univerzita fungovala jako prostředek zaměření se na budoucnost, znovunalezení režimu,...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with posttraumatic growth of Ukrainian refugees who came to the Czech Republic due to the war and began studying at Czech universities. The theoretical part of the thesis focuses on the definition of concepts such as posttraumatic growth and trauma, describing the situation of refugees and their potential for posttraumatic growth, also with consideration of the developmental stage of emerging adulthood. The empirical part consists of qualitative research conducted through 12 semi-structured interviews with Ukrainian refugee students. The data were analyzed using thematic reflexive analysis. The aim of the thesis was to determine the signs of posttraumatic growth exhibited by the respondents and the factors that may promote it. These signs were set in the context of university studies and the developmental stage of emerging adulthood. The results identified growth in the social domain, personal development including increased self-efficacy and resilience, a new awareness of the importance of mental health, and the benefits of the situation due to new opportunities. Factors promoting posttraumatic growth included not only social support and an attitude experienced in the Czech Republic that evokes tolerance and authenticity but also the specific characteristics of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV