dc.contributor.advisor | Machovcová, Kateřina | |
dc.creator | Plachá, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-10-01T07:13:21Z | |
dc.date.available | 2024-10-01T07:13:21Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193580 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá posttraumatickým rozvojem u ukrajinských uprchlíků, kteří přišli do České republiky kvůli válečné situaci a začali studovat na českých univerzitách. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmů jako posttraumatický rozvoj a trauma, popisuje situaci uprchlíků a jejich možnosti posttraumatického rozvoje, a to i s ohledem na vývojové stádium vynořující se dospělosti. Empirická část sestává z kvalitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím 12 polostrukturovaných rozhovorů se studujícími ukrajinskými uprchlíky. Data byla zpracována metodou tematické reflexivní analýzy. Cílem práce bylo zjistit, jaké známky posttraumatického rozvoje respondenti vykazují a jaké faktory ho mohou podporovat. Tyto známky byly zasazeny do kontextu vysokoškolského studia a vývojového stádia vynořující se dospělosti. Výsledky identifikovaly rozvoj v sociální oblasti, osobní rozvoj zahrnující zvýšenou self-efficacy a resilienci, nové uvědomění si významu psychického zdraví a přínosů situace díky novým možnostem. Faktory podporující posttraumatický rozvoj zahrnovaly nejen sociální oporu a postoj České republiky vyvolávající toleranci a autenticitu, ale také specifika stádia vynořující se dospělosti. Univerzita fungovala jako prostředek zaměření se na budoucnost, znovunalezení režimu,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis deals with posttraumatic growth of Ukrainian refugees who came to the Czech Republic due to the war and began studying at Czech universities. The theoretical part of the thesis focuses on the definition of concepts such as posttraumatic growth and trauma, describing the situation of refugees and their potential for posttraumatic growth, also with consideration of the developmental stage of emerging adulthood. The empirical part consists of qualitative research conducted through 12 semi-structured interviews with Ukrainian refugee students. The data were analyzed using thematic reflexive analysis. The aim of the thesis was to determine the signs of posttraumatic growth exhibited by the respondents and the factors that may promote it. These signs were set in the context of university studies and the developmental stage of emerging adulthood. The results identified growth in the social domain, personal development including increased self-efficacy and resilience, a new awareness of the importance of mental health, and the benefits of the situation due to new opportunities. Factors promoting posttraumatic growth included not only social support and an attitude experienced in the Czech Republic that evokes tolerance and authenticity but also the specific characteristics of the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | posttraumatic growth | en_US |
dc.subject | Ukrainian refugees | en_US |
dc.subject | self-development | en_US |
dc.subject | university students | en_US |
dc.subject | emerging adulthood | en_US |
dc.subject | posttraumatický rozvoj | cs_CZ |
dc.subject | posttraumatický růst | cs_CZ |
dc.subject | ukrajinští uprchlíci | cs_CZ |
dc.subject | seberozvoj | cs_CZ |
dc.subject | vysokoškolští studenti | cs_CZ |
dc.subject | vynořující se dospělost | cs_CZ |
dc.title | Posttraumatický rozvoj u ukrajinských uprchlíků studujících VŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 262107 | |
dc.title.translated | Posttraumatic growth among Ukrainian refugees studying university | en_US |
dc.contributor.referee | Uhmannová, Magdaléna | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology with special pedagogy extension | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology with special pedagogy extension | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá posttraumatickým rozvojem u ukrajinských uprchlíků, kteří přišli do České republiky kvůli válečné situaci a začali studovat na českých univerzitách. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmů jako posttraumatický rozvoj a trauma, popisuje situaci uprchlíků a jejich možnosti posttraumatického rozvoje, a to i s ohledem na vývojové stádium vynořující se dospělosti. Empirická část sestává z kvalitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím 12 polostrukturovaných rozhovorů se studujícími ukrajinskými uprchlíky. Data byla zpracována metodou tematické reflexivní analýzy. Cílem práce bylo zjistit, jaké známky posttraumatického rozvoje respondenti vykazují a jaké faktory ho mohou podporovat. Tyto známky byly zasazeny do kontextu vysokoškolského studia a vývojového stádia vynořující se dospělosti. Výsledky identifikovaly rozvoj v sociální oblasti, osobní rozvoj zahrnující zvýšenou self-efficacy a resilienci, nové uvědomění si významu psychického zdraví a přínosů situace díky novým možnostem. Faktory podporující posttraumatický rozvoj zahrnovaly nejen sociální oporu a postoj České republiky vyvolávající toleranci a autenticitu, ale také specifika stádia vynořující se dospělosti. Univerzita fungovala jako prostředek zaměření se na budoucnost, znovunalezení režimu,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis deals with posttraumatic growth of Ukrainian refugees who came to the Czech Republic due to the war and began studying at Czech universities. The theoretical part of the thesis focuses on the definition of concepts such as posttraumatic growth and trauma, describing the situation of refugees and their potential for posttraumatic growth, also with consideration of the developmental stage of emerging adulthood. The empirical part consists of qualitative research conducted through 12 semi-structured interviews with Ukrainian refugee students. The data were analyzed using thematic reflexive analysis. The aim of the thesis was to determine the signs of posttraumatic growth exhibited by the respondents and the factors that may promote it. These signs were set in the context of university studies and the developmental stage of emerging adulthood. The results identified growth in the social domain, personal development including increased self-efficacy and resilience, a new awareness of the importance of mental health, and the benefits of the situation due to new opportunities. Factors promoting posttraumatic growth included not only social support and an attitude experienced in the Czech Republic that evokes tolerance and authenticity but also the specific characteristics of the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |