Zobrazit minimální záznam

Application of music therapy in speach therapy prevention
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorSrnková, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T20:16:39Z
dc.date.available2024-11-29T20:16:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193553
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na propojení logopedie a muzikoterapie, při logopedické prevenci s kladeným důrazem na sluchové vnímání. Teoretická část práce se zaměřuje na popis neurologického propojení mezi řečí, sluchem a hudbou a na fungování centrální nervové soustavy. Dále se zaměřuje na logopedickou prevenci u dětí předškolního věku, vývoj řeči, logopedické diagnózy v dětském věku a na sluchové vnímání. Poslední kapitola zahrnuje muzikoterapii, její popis, jaké metody techniky a postupy využívá a také jak lze muzikoterapii využít v logopedii. V praktické části práce je užito kvantitativního výzkumného prostředku, dotazníku, doplněného o kvalitativní rozhovorové šetření. Hlavním cílem výzkumu je popsat, jak jsou využívány prvky muzikoterapie v rámci logopedické prevence se zaměřením na sluchové vnímání ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji. Prvním dílčím cílem výzkumu je charakterizovat, jakým způsobem se při logopedické prevenci ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji využívají prvky muzikoterapie. Prvním dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak je realizovaná logopedická prevence ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji. Druhým dílčím cílem je zjistit jak, a pomocí jakých metod, jsou do logopedické prevence integrovány prvky muzikoterapie pro podporu komunikačních...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis focuses on the integration of speech therapy and music therapy in speech therapy prevention with an emphasis on auditory perception. The theoretical part describes the neurological interconnection between speech, hearing, and music, and functioning of the central nervous system in this context. It also addresses preschool speech therapy prevention, speech development, diagnoses of speech disorders in childhood age and auditory perception. The final chapter covers music therapy, its methods, techniques, and applications within speech therapy. The practical part utilizes a quantitative research tool, a questionnaire supplemented by qualitative interviews. The main research goal is to describe how music therapy elements are utilized in speech therapy prevention focusing on auditory perception in selected kindergartens in the Liberec region. The first sub-goal is to characterize the integration of music therapy elements in speech therapy prevention in these kindergartens. The second sub-goal is to determine how and by which methods music therapy elements are integrated into speech therapy prevention to support children's communication skills in selected kindergartens. The third sub-goal is to explore how speech therapy prevention focuses on developing auditory perception and identify...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectspeechen_US
dc.subjecthearingen_US
dc.subjectspeech therapyen_US
dc.subjectmusic therapyen_US
dc.subjectauditory perceptionen_US
dc.subjectneurologyen_US
dc.subjectřečcs_CZ
dc.subjectsluchcs_CZ
dc.subjectlogopediecs_CZ
dc.subjectmuzikoterapiecs_CZ
dc.subjectsluchové vnímánícs_CZ
dc.subjectneurologiecs_CZ
dc.titleAplikace muzikoterapie při logopedické prevencics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271648
dc.title.translatedApplication of music therapy in speach therapy preventionen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineLogopediecs_CZ
thesis.degree.programSpeech Therapyen_US
thesis.degree.programLogopediecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csLogopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpeech Therapyen_US
uk.degree-program.csLogopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpeech Therapyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na propojení logopedie a muzikoterapie, při logopedické prevenci s kladeným důrazem na sluchové vnímání. Teoretická část práce se zaměřuje na popis neurologického propojení mezi řečí, sluchem a hudbou a na fungování centrální nervové soustavy. Dále se zaměřuje na logopedickou prevenci u dětí předškolního věku, vývoj řeči, logopedické diagnózy v dětském věku a na sluchové vnímání. Poslední kapitola zahrnuje muzikoterapii, její popis, jaké metody techniky a postupy využívá a také jak lze muzikoterapii využít v logopedii. V praktické části práce je užito kvantitativního výzkumného prostředku, dotazníku, doplněného o kvalitativní rozhovorové šetření. Hlavním cílem výzkumu je popsat, jak jsou využívány prvky muzikoterapie v rámci logopedické prevence se zaměřením na sluchové vnímání ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji. Prvním dílčím cílem výzkumu je charakterizovat, jakým způsobem se při logopedické prevenci ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji využívají prvky muzikoterapie. Prvním dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak je realizovaná logopedická prevence ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji. Druhým dílčím cílem je zjistit jak, a pomocí jakých metod, jsou do logopedické prevence integrovány prvky muzikoterapie pro podporu komunikačních...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis focuses on the integration of speech therapy and music therapy in speech therapy prevention with an emphasis on auditory perception. The theoretical part describes the neurological interconnection between speech, hearing, and music, and functioning of the central nervous system in this context. It also addresses preschool speech therapy prevention, speech development, diagnoses of speech disorders in childhood age and auditory perception. The final chapter covers music therapy, its methods, techniques, and applications within speech therapy. The practical part utilizes a quantitative research tool, a questionnaire supplemented by qualitative interviews. The main research goal is to describe how music therapy elements are utilized in speech therapy prevention focusing on auditory perception in selected kindergartens in the Liberec region. The first sub-goal is to characterize the integration of music therapy elements in speech therapy prevention in these kindergartens. The second sub-goal is to determine how and by which methods music therapy elements are integrated into speech therapy prevention to support children's communication skills in selected kindergartens. The third sub-goal is to explore how speech therapy prevention focuses on developing auditory perception and identify...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV