Zobrazit minimální záznam

Crisis intervention from the perspective of psychology students
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorMusilová, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T17:46:45Z
dc.date.available2024-11-29T17:46:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193551
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na studenty magisterského oboru psychologie, kteří absolvovali kurz krizové intervence. Cílem této práce je zjistit, jak studenti, kteří směřují k profesnímu uplatnění jako psychologové, subjektivně vnímají vliv absolvování kurzu krizové intervence, a přiblížit reálnou zkušenost práce krizového konzultanta z pohledu studenta psychologie. Zvláštní důraz je kladen na jejich zkušenosti a získané dovednosti, které jsou relevantní pro profesi psychologa. První část práce se věnuje teoretickému základu krizové intervence, se zaměřením na specifika telefonické krizové intervence, a představení pracoviště Linky bezpečí. V praktické části práce je uplatněna kvalitativní metodologie. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty magisterského ročníku oboru psychologie. Výzkum vychází z rozhovorů se šesti studentkami z pěti různých fakult. Práce čerpá z jejich zkušeností s kurzem krizové intervence a zkoumá, jak se jejich následná práce krizového telefonického konzultanta na Lince bezpečí prolíná se studiem psychologie na vysoké škole. Z výsledků vyplývá, že praxi ve formě krizové intervence lze doporučit i dalším budoucím psychologům nejen pro její dostupnost, možnost přivýdělku či otevřený a respektující přístup lektorů ve vztahu k nově příchozím...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on students in psychology master's programs who have completed a crisis intervention course. The goal is to find out how the students who are trained to be psychologists, personally perceive the effect of completing a crisis intervention course, and to look into real work experience of a crisis intervention helpline worker from the point of view of a psychology program student. The focal points therefore include the experience and skills acquired in the course that are relevant to the work of a psychologist. The first part of the thesis deals with the theoretical basis of crisis intervention, with the focus on the specifics of crisis intervention helplines. It also describes the workplace of Linka Bezpečí (Safety Line). Qualitative methodology is applied in the practical part of the work. Data collection is carried out through semi-structured interviews with students of the final year of the psychology master's program. The research is based on interviews with six female students from five faculties. The work draws on their experience with the crisis intervention course and explores how their subsequent work as crisis intervention helpline workers at Linka Bezpečí correlates with their psychology course at university. The results show that the work experience of crisis...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcrisis interventionen_US
dc.subjecttelephone crisis interventionen_US
dc.subjectpsychology studentsen_US
dc.subjectsafety hotlineen_US
dc.subjectpsychologist professionen_US
dc.subjectpsychological practiceen_US
dc.subjectkrizová intervencecs_CZ
dc.subjecttelefonická krizová intervencecs_CZ
dc.subjectstudenti psychologiecs_CZ
dc.subjectLinka bezpečícs_CZ
dc.subjectpovolání psychologcs_CZ
dc.subjectpsychologická praxecs_CZ
dc.titleKrizová intervence z pohledu studentů psychologiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272442
dc.title.translatedCrisis intervention from the perspective of psychology studentsen_US
dc.contributor.refereeŠvamberk Šauerová, Markéta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.degree.programPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-program.enPsychology with special pedagogy extensionen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na studenty magisterského oboru psychologie, kteří absolvovali kurz krizové intervence. Cílem této práce je zjistit, jak studenti, kteří směřují k profesnímu uplatnění jako psychologové, subjektivně vnímají vliv absolvování kurzu krizové intervence, a přiblížit reálnou zkušenost práce krizového konzultanta z pohledu studenta psychologie. Zvláštní důraz je kladen na jejich zkušenosti a získané dovednosti, které jsou relevantní pro profesi psychologa. První část práce se věnuje teoretickému základu krizové intervence, se zaměřením na specifika telefonické krizové intervence, a představení pracoviště Linky bezpečí. V praktické části práce je uplatněna kvalitativní metodologie. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty magisterského ročníku oboru psychologie. Výzkum vychází z rozhovorů se šesti studentkami z pěti různých fakult. Práce čerpá z jejich zkušeností s kurzem krizové intervence a zkoumá, jak se jejich následná práce krizového telefonického konzultanta na Lince bezpečí prolíná se studiem psychologie na vysoké škole. Z výsledků vyplývá, že praxi ve formě krizové intervence lze doporučit i dalším budoucím psychologům nejen pro její dostupnost, možnost přivýdělku či otevřený a respektující přístup lektorů ve vztahu k nově příchozím...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on students in psychology master's programs who have completed a crisis intervention course. The goal is to find out how the students who are trained to be psychologists, personally perceive the effect of completing a crisis intervention course, and to look into real work experience of a crisis intervention helpline worker from the point of view of a psychology program student. The focal points therefore include the experience and skills acquired in the course that are relevant to the work of a psychologist. The first part of the thesis deals with the theoretical basis of crisis intervention, with the focus on the specifics of crisis intervention helplines. It also describes the workplace of Linka Bezpečí (Safety Line). Qualitative methodology is applied in the practical part of the work. Data collection is carried out through semi-structured interviews with students of the final year of the psychology master's program. The research is based on interviews with six female students from five faculties. The work draws on their experience with the crisis intervention course and explores how their subsequent work as crisis intervention helpline workers at Linka Bezpečí correlates with their psychology course at university. The results show that the work experience of crisis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV