dc.contributor.advisor | Kucharská, Anna | |
dc.creator | Musilová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T17:46:45Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T17:46:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193551 | |
dc.description.abstract | Práce se zaměřuje na studenty magisterského oboru psychologie, kteří absolvovali kurz krizové intervence. Cílem této práce je zjistit, jak studenti, kteří směřují k profesnímu uplatnění jako psychologové, subjektivně vnímají vliv absolvování kurzu krizové intervence, a přiblížit reálnou zkušenost práce krizového konzultanta z pohledu studenta psychologie. Zvláštní důraz je kladen na jejich zkušenosti a získané dovednosti, které jsou relevantní pro profesi psychologa. První část práce se věnuje teoretickému základu krizové intervence, se zaměřením na specifika telefonické krizové intervence, a představení pracoviště Linky bezpečí. V praktické části práce je uplatněna kvalitativní metodologie. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty magisterského ročníku oboru psychologie. Výzkum vychází z rozhovorů se šesti studentkami z pěti různých fakult. Práce čerpá z jejich zkušeností s kurzem krizové intervence a zkoumá, jak se jejich následná práce krizového telefonického konzultanta na Lince bezpečí prolíná se studiem psychologie na vysoké škole. Z výsledků vyplývá, že praxi ve formě krizové intervence lze doporučit i dalším budoucím psychologům nejen pro její dostupnost, možnost přivýdělku či otevřený a respektující přístup lektorů ve vztahu k nově příchozím... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on students in psychology master's programs who have completed a crisis intervention course. The goal is to find out how the students who are trained to be psychologists, personally perceive the effect of completing a crisis intervention course, and to look into real work experience of a crisis intervention helpline worker from the point of view of a psychology program student. The focal points therefore include the experience and skills acquired in the course that are relevant to the work of a psychologist. The first part of the thesis deals with the theoretical basis of crisis intervention, with the focus on the specifics of crisis intervention helplines. It also describes the workplace of Linka Bezpečí (Safety Line). Qualitative methodology is applied in the practical part of the work. Data collection is carried out through semi-structured interviews with students of the final year of the psychology master's program. The research is based on interviews with six female students from five faculties. The work draws on their experience with the crisis intervention course and explores how their subsequent work as crisis intervention helpline workers at Linka Bezpečí correlates with their psychology course at university. The results show that the work experience of crisis... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | crisis intervention | en_US |
dc.subject | telephone crisis intervention | en_US |
dc.subject | psychology students | en_US |
dc.subject | safety hotline | en_US |
dc.subject | psychologist profession | en_US |
dc.subject | psychological practice | en_US |
dc.subject | krizová intervence | cs_CZ |
dc.subject | telefonická krizová intervence | cs_CZ |
dc.subject | studenti psychologie | cs_CZ |
dc.subject | Linka bezpečí | cs_CZ |
dc.subject | povolání psycholog | cs_CZ |
dc.subject | psychologická praxe | cs_CZ |
dc.title | Krizová intervence z pohledu studentů psychologie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 272442 | |
dc.title.translated | Crisis intervention from the perspective of psychology students | en_US |
dc.contributor.referee | Švamberk Šauerová, Markéta | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology with special pedagogy extension | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology with special pedagogy extension | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zaměřuje na studenty magisterského oboru psychologie, kteří absolvovali kurz krizové intervence. Cílem této práce je zjistit, jak studenti, kteří směřují k profesnímu uplatnění jako psychologové, subjektivně vnímají vliv absolvování kurzu krizové intervence, a přiblížit reálnou zkušenost práce krizového konzultanta z pohledu studenta psychologie. Zvláštní důraz je kladen na jejich zkušenosti a získané dovednosti, které jsou relevantní pro profesi psychologa. První část práce se věnuje teoretickému základu krizové intervence, se zaměřením na specifika telefonické krizové intervence, a představení pracoviště Linky bezpečí. V praktické části práce je uplatněna kvalitativní metodologie. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty magisterského ročníku oboru psychologie. Výzkum vychází z rozhovorů se šesti studentkami z pěti různých fakult. Práce čerpá z jejich zkušeností s kurzem krizové intervence a zkoumá, jak se jejich následná práce krizového telefonického konzultanta na Lince bezpečí prolíná se studiem psychologie na vysoké škole. Z výsledků vyplývá, že praxi ve formě krizové intervence lze doporučit i dalším budoucím psychologům nejen pro její dostupnost, možnost přivýdělku či otevřený a respektující přístup lektorů ve vztahu k nově příchozím... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on students in psychology master's programs who have completed a crisis intervention course. The goal is to find out how the students who are trained to be psychologists, personally perceive the effect of completing a crisis intervention course, and to look into real work experience of a crisis intervention helpline worker from the point of view of a psychology program student. The focal points therefore include the experience and skills acquired in the course that are relevant to the work of a psychologist. The first part of the thesis deals with the theoretical basis of crisis intervention, with the focus on the specifics of crisis intervention helplines. It also describes the workplace of Linka Bezpečí (Safety Line). Qualitative methodology is applied in the practical part of the work. Data collection is carried out through semi-structured interviews with students of the final year of the psychology master's program. The research is based on interviews with six female students from five faculties. The work draws on their experience with the crisis intervention course and explores how their subsequent work as crisis intervention helpline workers at Linka Bezpečí correlates with their psychology course at university. The results show that the work experience of crisis... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |