dc.contributor.advisor | Machovcová, Kateřina | |
dc.creator | Vyjdáková, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T06:20:45Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T06:20:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193500 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se věnuje akulturaci u ukrajinských uprchlíků studujících vysokou školu v České republice. Cílem práce je zmapovat použité akulturační strategie uprchlíků a ukázat překážky jejich studia na vysoké škole. Cílem práce je rovněž zvýšit povědomí o ukrajinských uprchlících a poskytnout podnět pro další zkoumání s akcentem na studenty. Teoretická část práce se zabývá akulturací a akulturačními strategiemi, dále popisuje specifika ukrajinských uprchlíků na vysokých školách v rámci jazykové bariéry a také srovnání s dobrovolnými migranty. Dále práce rozlišuje pojmy migrant a uprchlík a mapuje ukrajinskou menšinu v České republice. Empirická část popisuje výzkumný proces od stanovení výzkumné otázky a cíle, přes výběr výzkumného vzorku, metodu sběru dat až po jejich následnou analýzu. Výzkumný vzorek se skládal z 12 respondentů, kteří přišli do České republiky po začátku válečného konfliktu v únoru roku 2022, všichni respondenti jsou studenty českých vysokých škol. Sběr dat probíhal v rámci tříčlenného týmu a data byla následně použita pro 3 bakalářské práce. Metodou byly polostrukturované rozhovory a sesbíraná data byla následně zpracována za pomocí tematicky reflexivní analýzy. Výsledkem analýzy byla 3 témata: Integrace a separace jako hlavní akulturační strategie, domov jako ztráta a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Bachelor thesis focuses on the acculturation of Ukrainian refugees studying at University in the Czech Republic. The aim of the thesis is to map the acculturative strategies used by refugees and to show the obstacles to their studies at university. The aim of the thesis is also to raise awareness about Ukrainian refugees and to provide a stimulus for further research with an emphasis on students. The theoretical part of the work deals with acculturation and acculturative strategies, further describes the specifics of Ukrainian refugees at universities within language barriers and also a comparison with voluntary migrants. Furthermore, the work distinguishes between the terms migrant and refugee and maps the Ukrainian minority in the Czech Republic. The empirical part describes the research process from the determination of research questions and objectives, through the selection of a research sample, the method of data collection, to their subsequent analysis. The research sample consisted of 12 respondents who came to the Czech Republic after the start of the war in February 2022, all of whom are students at Czech universities. Data collection took place within a three-member team and the data was subsequently used for 3 bachelor theses. The method was semi-structured interviews, and the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | acculturation | en_US |
dc.subject | acculturation strategies | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | refugees | en_US |
dc.subject | akulturace | cs_CZ |
dc.subject | akulturační strategie | cs_CZ |
dc.subject | studenti | cs_CZ |
dc.subject | uprchlíci | cs_CZ |
dc.title | Akulturace ukrajinských uprchlíků studujících vysokou školu v České republice | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 262109 | |
dc.title.translated | Acculturation of Ukrainian Refugees Studying at University in the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Dymešová, Gabriela | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology with special pedagogy extension | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology with special pedagogy extension | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se věnuje akulturaci u ukrajinských uprchlíků studujících vysokou školu v České republice. Cílem práce je zmapovat použité akulturační strategie uprchlíků a ukázat překážky jejich studia na vysoké škole. Cílem práce je rovněž zvýšit povědomí o ukrajinských uprchlících a poskytnout podnět pro další zkoumání s akcentem na studenty. Teoretická část práce se zabývá akulturací a akulturačními strategiemi, dále popisuje specifika ukrajinských uprchlíků na vysokých školách v rámci jazykové bariéry a také srovnání s dobrovolnými migranty. Dále práce rozlišuje pojmy migrant a uprchlík a mapuje ukrajinskou menšinu v České republice. Empirická část popisuje výzkumný proces od stanovení výzkumné otázky a cíle, přes výběr výzkumného vzorku, metodu sběru dat až po jejich následnou analýzu. Výzkumný vzorek se skládal z 12 respondentů, kteří přišli do České republiky po začátku válečného konfliktu v únoru roku 2022, všichni respondenti jsou studenty českých vysokých škol. Sběr dat probíhal v rámci tříčlenného týmu a data byla následně použita pro 3 bakalářské práce. Metodou byly polostrukturované rozhovory a sesbíraná data byla následně zpracována za pomocí tematicky reflexivní analýzy. Výsledkem analýzy byla 3 témata: Integrace a separace jako hlavní akulturační strategie, domov jako ztráta a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor thesis focuses on the acculturation of Ukrainian refugees studying at University in the Czech Republic. The aim of the thesis is to map the acculturative strategies used by refugees and to show the obstacles to their studies at university. The aim of the thesis is also to raise awareness about Ukrainian refugees and to provide a stimulus for further research with an emphasis on students. The theoretical part of the work deals with acculturation and acculturative strategies, further describes the specifics of Ukrainian refugees at universities within language barriers and also a comparison with voluntary migrants. Furthermore, the work distinguishes between the terms migrant and refugee and maps the Ukrainian minority in the Czech Republic. The empirical part describes the research process from the determination of research questions and objectives, through the selection of a research sample, the method of data collection, to their subsequent analysis. The research sample consisted of 12 respondents who came to the Czech Republic after the start of the war in February 2022, all of whom are students at Czech universities. Data collection took place within a three-member team and the data was subsequently used for 3 bachelor theses. The method was semi-structured interviews, and the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |