dc.contributor.advisor | Pokorný, Ladislav | |
dc.creator | Veselý, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T18:54:05Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T18:54:05Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193480 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je analyzovat přínos tréninkového plánu na sportovní výkony a změřit efektivitu navržených tréninkových plánů a porovnat výsledky těchto dvou různých tréninkových metod za pomoci měření dle dosaženého skóre v Beep testu. Výzkumu se účastní 40 žáků ve věku 14-15 let. Tito žáci na začátku experimentu podstoupí úvodní měření v Beep testu. Poté budou rozděleni na dvě experimentální skupiny. Každá z těchto skupin absolvuje osmi týdenní program na rozvoj aerobních schopností. První skupina bude trénovat intervalovou metodou rozvoj vytrvalostních schopností a druhá skupina bude rozvíjet své vytrvalostní schopnosti metodou souvislou. Po ukončení tréninkového programu budou opět všichni probandi otestováni v Beep testu. Součástí práce bude také dotazníkové šetření, které by mělo zhodnotit vnímání náročnosti tréninkového programu a samotného Beep testu. Tato práce také popisuje pohybovou aktivitu mládeže, motorické schopnosti, podstatu vytrvalosti ve sportu, její různé druhy a rozdílné způsoby měření vytrvalosti a sportovních výkonů. Na základě zjištěných výsledků provedeného výzkumného šetření, které potvrdilo pozitivní vliv tréninkového programu na úspěšnost v Beep testu, jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi. Klíčová slova: Vytrvalost, pohybová aktivita,... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this work is to analyze the benefits and contribution of a training plan oriented on sports performance, measure the effectiveness of the designed training plans, and compare the results of these two different training methods using the measurements based on the achieved score in the Beep test. There are 40 students between 14-15 years old participating this research. These students will undergo the initial measurements in the Beep test at the beginning of the research. They will be then divided into two experimental groups. Each group will go through an eight-week program focusing on developing of the aerobic abilities, while the other group will be developing their endurance abilities using the continuous method. All subjects will be retested in the Beep test after completing the training program. A questionary survey will be an inseparable part of this work and is aimed to evaluate the perceived difficulty of the training program and the Beep test itself. This work also describes the physical activity of the youth, motor skills, the essence of endurance in sport, its various kinds, and different ways how to measure the endurance itself and sports performance in general. Suggestions and recommendations for the pedagogical practice are listed at the conclusion of this work based on the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | week | en_US |
dc.subject | program | en_US |
dc.subject | aerobics skills | en_US |
dc.subject | Beep test | en_US |
dc.subject | týden | cs_CZ |
dc.subject | program | cs_CZ |
dc.subject | aerobní schopnosti | cs_CZ |
dc.subject | Beep test | cs_CZ |
dc.title | Vliv 8 týdenního programu na rozvoj aerobních schopností na úspěšnost v Beep testu | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 254554 | |
dc.title.translated | Influence of the 8 - week program on the development of aerobic skills on the success of the Beep test | en_US |
dc.contributor.referee | Bunc, Václav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je analyzovat přínos tréninkového plánu na sportovní výkony a změřit efektivitu navržených tréninkových plánů a porovnat výsledky těchto dvou různých tréninkových metod za pomoci měření dle dosaženého skóre v Beep testu. Výzkumu se účastní 40 žáků ve věku 14-15 let. Tito žáci na začátku experimentu podstoupí úvodní měření v Beep testu. Poté budou rozděleni na dvě experimentální skupiny. Každá z těchto skupin absolvuje osmi týdenní program na rozvoj aerobních schopností. První skupina bude trénovat intervalovou metodou rozvoj vytrvalostních schopností a druhá skupina bude rozvíjet své vytrvalostní schopnosti metodou souvislou. Po ukončení tréninkového programu budou opět všichni probandi otestováni v Beep testu. Součástí práce bude také dotazníkové šetření, které by mělo zhodnotit vnímání náročnosti tréninkového programu a samotného Beep testu. Tato práce také popisuje pohybovou aktivitu mládeže, motorické schopnosti, podstatu vytrvalosti ve sportu, její různé druhy a rozdílné způsoby měření vytrvalosti a sportovních výkonů. Na základě zjištěných výsledků provedeného výzkumného šetření, které potvrdilo pozitivní vliv tréninkového programu na úspěšnost v Beep testu, jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi. Klíčová slova: Vytrvalost, pohybová aktivita,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this work is to analyze the benefits and contribution of a training plan oriented on sports performance, measure the effectiveness of the designed training plans, and compare the results of these two different training methods using the measurements based on the achieved score in the Beep test. There are 40 students between 14-15 years old participating this research. These students will undergo the initial measurements in the Beep test at the beginning of the research. They will be then divided into two experimental groups. Each group will go through an eight-week program focusing on developing of the aerobic abilities, while the other group will be developing their endurance abilities using the continuous method. All subjects will be retested in the Beep test after completing the training program. A questionary survey will be an inseparable part of this work and is aimed to evaluate the perceived difficulty of the training program and the Beep test itself. This work also describes the physical activity of the youth, motor skills, the essence of endurance in sport, its various kinds, and different ways how to measure the endurance itself and sports performance in general. Suggestions and recommendations for the pedagogical practice are listed at the conclusion of this work based on the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |