Zobrazit minimální záznam

Culturological dimension of public space
dc.contributor.advisorSoukup, Václav
dc.creatorKittl, Adam
dc.date.accessioned2017-04-13T11:10:15Z
dc.date.available2017-04-13T11:10:15Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19346
dc.description.abstractProblematika veřejných prostranství Je komplexním problémem, který odpovídá na otázky spjaté s problematikou vývoje člověka a přítomnosti instituce společného/veřejného prostoru po celou dobu vývoje člověka, propoJuJe však také mnohé humanitní vědy vztahující se k našemu životu dnes. Na jedné straně stojí kultura jako typicky lidský způsob adaptace, který se postupně, z původně čistě přírodního prostředí, vlastního přesouvá do roviny typicky lidské. Vytvoření lidského prostoru a jeho institucionalizace v rámci mechanismů kultury výrazně přispěla k vývoji člověka a lidské kultury obecně. Na platformě veřejného prostoru, se odehrávalo mnohé z toho, co dnes považujeme za typicky lidské. S příchodem ohně tak například došlo poprvé a navždy k jasnému vymezení člověka vůči přírodě. Táborové ohniště se stalo centrálním bodem tehdejších lidských komunit. Na úrovni společného ohniště vznikala nová nebiologická řešenÍ. Tento vlastní svět - domov - našich předků, je úzce spjat také se symbolickým myšlením, sebeprezentací či vytvářením vlastních vizí a představo významu světa, který naše předky obklopoval. (...)cs_CZ
dc.description.abstractThe problem of public space lS a comprehensive task, which does not response just to questions connected to human evolution and to the institution of public/common space - during the whole period of human progress. It is also widely connected to many human sciences of today life. On one side the culture stands as a typical mode of human adaption gradually movlllg from all-nature environment to typically human level. At this point the development of our own human space and its institutionalizing ln a framework of culture mechanisms distinctively contributed to human evolution and to the progress of human culture in general. On a platform of public space, most of what we consider as typically human was set. By the advent of fire, for the first time /and for good/ humans detach themselves against the na ture, pu tting them to final d uali ty o f h umans v s. nature. The primeval fire places became a central point of those communities. On those bases new abiological solutions were developed. This new world of our ancestors which we can call home - is c10sely connected to symbolic thinking, self-presentation and VlSlons or ideas, linked directly to the primitive meanlllg of the surrounding world of our predecessors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKulturologická dimenze veřejného prostorucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-11-24
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67404
dc.title.translatedCulturological dimension of public spaceen_US
dc.contributor.refereeMatějů, Martin
dc.identifier.aleph001614167
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csProblematika veřejných prostranství Je komplexním problémem, který odpovídá na otázky spjaté s problematikou vývoje člověka a přítomnosti instituce společného/veřejného prostoru po celou dobu vývoje člověka, propoJuJe však také mnohé humanitní vědy vztahující se k našemu životu dnes. Na jedné straně stojí kultura jako typicky lidský způsob adaptace, který se postupně, z původně čistě přírodního prostředí, vlastního přesouvá do roviny typicky lidské. Vytvoření lidského prostoru a jeho institucionalizace v rámci mechanismů kultury výrazně přispěla k vývoji člověka a lidské kultury obecně. Na platformě veřejného prostoru, se odehrávalo mnohé z toho, co dnes považujeme za typicky lidské. S příchodem ohně tak například došlo poprvé a navždy k jasnému vymezení člověka vůči přírodě. Táborové ohniště se stalo centrálním bodem tehdejších lidských komunit. Na úrovni společného ohniště vznikala nová nebiologická řešenÍ. Tento vlastní svět - domov - našich předků, je úzce spjat také se symbolickým myšlením, sebeprezentací či vytvářením vlastních vizí a představo významu světa, který naše předky obklopoval. (...)cs_CZ
uk.abstract.enThe problem of public space lS a comprehensive task, which does not response just to questions connected to human evolution and to the institution of public/common space - during the whole period of human progress. It is also widely connected to many human sciences of today life. On one side the culture stands as a typical mode of human adaption gradually movlllg from all-nature environment to typically human level. At this point the development of our own human space and its institutionalizing ln a framework of culture mechanisms distinctively contributed to human evolution and to the progress of human culture in general. On a platform of public space, most of what we consider as typically human was set. By the advent of fire, for the first time /and for good/ humans detach themselves against the na ture, pu tting them to final d uali ty o f h umans v s. nature. The primeval fire places became a central point of those communities. On those bases new abiological solutions were developed. This new world of our ancestors which we can call home - is c10sely connected to symbolic thinking, self-presentation and VlSlons or ideas, linked directly to the primitive meanlllg of the surrounding world of our predecessors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016141670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV