Vývoj mobilních aplikací v blokovém programovacím prostředí
Mobile application development in a block-based visual programming language
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193460Identifikátory
SIS: 270033
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novák, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
10. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
blokové programování, MIT App Inventor, mobilní aplikace, AndroidKlíčová slova (anglicky)
block-based visual programming, MIT App Inventor, mobile application, AndroidPráce se zabývá úvodem do problematiky vývoje mobilních aplikací u středoškolských či vysokoškolských studentů pomocí vývojového prostředí MIT App Inventor. V teoretické části popisuje architekturu Android platformy a aplikací. Následně obsahuje volbu daného IDE a jeho stručný popis. Praktická část se skládá z vytvoření adekvátních lekcí a metodiky pro učitele a jejich následného ověření ve výuce. Každá lekce obsahuje metodiku, harmonogram, zadání a řešení úlohy a domácího úkolu. Vyhodnocení probíhá na základě pozorování v hodinách a analýzy splněných domácích úkolů. KLÍČOVÁ SLOVA blokové programování, MIT App Inventor, mobilní aplikace, Android
The thesis deals with an introduction to the issue of mobile application development for high school or university students using the MIT App Inventor integrated development environment. The theoretical part describes the architecture of the Android platform and applications. Thesis then includes the choice of the IDE and a brief description of it. The practical part consists of the creation of adequate lessons and methodology for teachers and their subsequent validation in the classroom. Each lesson contains a methodology, a timetable, an assignment and a solution of an exercise and homework. Evaluation is based on classroom observations and analysis of completed homework. KEYWORDS block-based visual programming, MIT App Inventor, mobile application, Android