Zobrazit minimální záznam

Financial Education as a part of Civic Education
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorMazaná, Kristýna
dc.date.accessioned2024-11-29T13:50:28Z
dc.date.available2024-11-29T13:50:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193413
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pojetím tématu finanční gramotnosti v rámci hodin výchovy k občanství. Cílem této diplomové práce je na základě komparace kurikulárních dokumentů, analýzy výsledků výzkumů měření finanční gramotnosti u obyvatel České republiky a analýzy dostupných učebních materiálů identifikovat témata a výstupy, které nejsou v českém kurikulu dostatečně zastoupeny a povedou k větší informovanosti žáků základních škol o aktuálních problémech, které se týkají právě hospodaření jedince s financemi a navrhnutí didaktického postupu při výuce právě těchto témat. Cílem je zároveň u návrh výukových jednotek společně s didaktickou analýzou témat, která vyvstala z teoretické části této práce. Výukové jednotky jsou navrženy v souladu s třífázovým modelem učení E-U-R, který pochází z konstruktivistického přístupu k učení a kombinují v sobě různé metody, organizační formy i modely výuky. Některé metody využité v návrzích výukových jednotek jsou inspirovány programem RWCT (čtením a psaním ke kritickému myšlení), který pomáhá žákům k samostatnému myšlení a zodpovědnosti za své vlastní učení. Praktická část je doplněna o reflexi výukových jednotek, které byly využity v praxi v hodině výchovy k občanství na základní škole v osmých ročnících.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the concept of the topic of financial literacy in the citizenship education classes. The aim of this diploma thesis is to identify topics and outputs that are not sufficiently represented in the Czech curriculum and will lead to greater awareness of current problems among primary school pupils, based on the comparison of curriculum documents, the analysis of research results measuring financial literacy among residents of the Czech Republic and the analysis of available teaching materials which relate to the management of an individual's finances and the design of a didactic procedure for teaching these very topics. At the same time, the goal is to design teaching units together with a didactic analysis of the topics that arose from the theoretical part of this work. The teaching units are designed in accordance with the three-phase E-U-R learning model, which comes from a constructivist approach to learning, and they combine different methods, organizational forms and teaching models. Some of the methods used in the lesson unit designs are inspired by the RWCT (reading and writing for critical thinking) program, which helps students to think independently and take responsibility for their own learning. The practical part is supplemented by a reflection of the teaching...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFinancial educationen_US
dc.subjectfinancial literacyen_US
dc.subjectcizizenship educaitionen_US
dc.subjectcurriculum documentsen_US
dc.subjectteaching uniten_US
dc.subjectFinanční vzdělávánícs_CZ
dc.subjectfinanční gramotnostcs_CZ
dc.subjectvýchova k občanstvícs_CZ
dc.subjectkurikulární dokumentycs_CZ
dc.subjectnávrh výukové jednotkycs_CZ
dc.titleFinanční vzdělávání v rámci výchovy k občanstvícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272039
dc.title.translatedFinancial Education as a part of Civic Educationen_US
dc.contributor.refereeTichá, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pojetím tématu finanční gramotnosti v rámci hodin výchovy k občanství. Cílem této diplomové práce je na základě komparace kurikulárních dokumentů, analýzy výsledků výzkumů měření finanční gramotnosti u obyvatel České republiky a analýzy dostupných učebních materiálů identifikovat témata a výstupy, které nejsou v českém kurikulu dostatečně zastoupeny a povedou k větší informovanosti žáků základních škol o aktuálních problémech, které se týkají právě hospodaření jedince s financemi a navrhnutí didaktického postupu při výuce právě těchto témat. Cílem je zároveň u návrh výukových jednotek společně s didaktickou analýzou témat, která vyvstala z teoretické části této práce. Výukové jednotky jsou navrženy v souladu s třífázovým modelem učení E-U-R, který pochází z konstruktivistického přístupu k učení a kombinují v sobě různé metody, organizační formy i modely výuky. Některé metody využité v návrzích výukových jednotek jsou inspirovány programem RWCT (čtením a psaním ke kritickému myšlení), který pomáhá žákům k samostatnému myšlení a zodpovědnosti za své vlastní učení. Praktická část je doplněna o reflexi výukových jednotek, které byly využity v praxi v hodině výchovy k občanství na základní škole v osmých ročnících.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the concept of the topic of financial literacy in the citizenship education classes. The aim of this diploma thesis is to identify topics and outputs that are not sufficiently represented in the Czech curriculum and will lead to greater awareness of current problems among primary school pupils, based on the comparison of curriculum documents, the analysis of research results measuring financial literacy among residents of the Czech Republic and the analysis of available teaching materials which relate to the management of an individual's finances and the design of a didactic procedure for teaching these very topics. At the same time, the goal is to design teaching units together with a didactic analysis of the topics that arose from the theoretical part of this work. The teaching units are designed in accordance with the three-phase E-U-R learning model, which comes from a constructivist approach to learning, and they combine different methods, organizational forms and teaching models. Some of the methods used in the lesson unit designs are inspired by the RWCT (reading and writing for critical thinking) program, which helps students to think independently and take responsibility for their own learning. The practical part is supplemented by a reflection of the teaching...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV