Zobrazit minimální záznam

Stop-motion animation as a team project of school and leisure art activities
dc.contributor.advisorRaudenský, Martin
dc.creatorWeinhartová, Kateřina
dc.date.accessioned2024-11-28T16:26:47Z
dc.date.available2024-11-28T16:26:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193400
dc.description.abstractMá diplomová práce se zam ě ř uje na fi lmovou animaci. Stručně se věnuji její historie a současnosti v kontextu českých zemí. Stop motion animací se zabývám jako aktivitou, kterou lze zahrnout do výuky nejen výtvarné výchovy na základních školách, ale i na základních uměleckých školách a volnočasových organizacích. Jsou zde popsány možnosti animované tvorby ve spolupráci se spolky zabývajícími se výukou stop Motion animace. V praktické části se zaměřuji se témata a motivy vhodnými k uchopení žáky a jejich rozvinutí do krátkých fi lm ů . Podstatnou č ástí diplomové práce je mezip ř edm ě tová provázanost a uplatn ě ní diskurzivního pojetí projektové výuky. Popisuji zde, jak pomocí fi lmových profesí, které si žáci vyzkoušejí p ř i práci na animovaném fi lmu, vznikají hodnotná pedagogická díla. Zkoumám vliv tvorby animovaného fi lmu na rozvoj d ě tské imaginace a v neposlední ř ad ě mapuji spolupráci škol a organizací zam ě ř ených na výuku animace. KLÍČOVÁ SLOVA projektová výuka, fi lmová výchova, výtvarná výchova, animace, animovaný fi lm, stop- motion animace, hra, mezipředmětová provázanostcs_CZ
dc.description.abstractMy diploma thesis focuses on fi lm animation. I brie fl y address its history and present it in the context of the Czech countries. I deal with stop-motion animation as an activity that can be included in the teaching of art not only in elementary schools but also in elementary art schools and leisure organizations. Here are described the possibilities of animated creation in cooperation with associations dealing with the teaching of stop motion animation. In the practical part, the focus is on topics and motifs suitable for grasping the pupils and developing them into short fi lms. An essential part of the diploma thesis is the inter-subject connection and the application of the discursive concept of project teaching. I describe here how valuable pedagogical works are created with the help of fi lm professions, which the pupils try out while working on an animated fi lm. I examine the in fl uence of the creation of an animated movie on the development of children's imagination, and last but not least, they map the cooperation of schools and organizations focused on teaching animation. KEYWORDS project-based learning, fi lm education, art education, animation, animated fi lm, stop- motion animation, game, cross-curricular coherenceen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectproject-based learningen_US
dc.subjectfilm educationen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectanimationen_US
dc.subjectanimated filmen_US
dc.subjectstop-motion animationen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectcross-curricular coherenceen_US
dc.subjectprojektová výukacs_CZ
dc.subjectfilmová výchovacs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectanimacecs_CZ
dc.subjectanimovaný filmcs_CZ
dc.subjectstop-motion animacecs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectmezipředmětová provázanostcs_CZ
dc.titleStop-motion animace jako týmový projekt školní a volnočasové výtvarné činnosti.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId265786
dc.title.translatedStop-motion animation as a team project of school and leisure art activitiesen_US
dc.contributor.refereeMagidová, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Art Education for Lower and Upper Secondary Schools and Basic Art Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMá diplomová práce se zam ě ř uje na fi lmovou animaci. Stručně se věnuji její historie a současnosti v kontextu českých zemí. Stop motion animací se zabývám jako aktivitou, kterou lze zahrnout do výuky nejen výtvarné výchovy na základních školách, ale i na základních uměleckých školách a volnočasových organizacích. Jsou zde popsány možnosti animované tvorby ve spolupráci se spolky zabývajícími se výukou stop Motion animace. V praktické části se zaměřuji se témata a motivy vhodnými k uchopení žáky a jejich rozvinutí do krátkých fi lm ů . Podstatnou č ástí diplomové práce je mezip ř edm ě tová provázanost a uplatn ě ní diskurzivního pojetí projektové výuky. Popisuji zde, jak pomocí fi lmových profesí, které si žáci vyzkoušejí p ř i práci na animovaném fi lmu, vznikají hodnotná pedagogická díla. Zkoumám vliv tvorby animovaného fi lmu na rozvoj d ě tské imaginace a v neposlední ř ad ě mapuji spolupráci škol a organizací zam ě ř ených na výuku animace. KLÍČOVÁ SLOVA projektová výuka, fi lmová výchova, výtvarná výchova, animace, animovaný fi lm, stop- motion animace, hra, mezipředmětová provázanostcs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis focuses on fi lm animation. I brie fl y address its history and present it in the context of the Czech countries. I deal with stop-motion animation as an activity that can be included in the teaching of art not only in elementary schools but also in elementary art schools and leisure organizations. Here are described the possibilities of animated creation in cooperation with associations dealing with the teaching of stop motion animation. In the practical part, the focus is on topics and motifs suitable for grasping the pupils and developing them into short fi lms. An essential part of the diploma thesis is the inter-subject connection and the application of the discursive concept of project teaching. I describe here how valuable pedagogical works are created with the help of fi lm professions, which the pupils try out while working on an animated fi lm. I examine the in fl uence of the creation of an animated movie on the development of children's imagination, and last but not least, they map the cooperation of schools and organizations focused on teaching animation. KEYWORDS project-based learning, fi lm education, art education, animation, animated fi lm, stop- motion animation, game, cross-curricular coherenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV